2023-10-18, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
En straffspark ingen Sverigedemokrat missar.
Typ så om jag fatta dig rätt
Citera
2023-10-18, 21:22
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Dessa personer har polisskydd för att polisen anser att det behövs för annars går muslimerna bärsärk och troligen mördar dom....inte för att dessa personer vill eller kräver det.......stor jävla skillnad.

Är det inte samma sak, att det finns en hotbild mot politiker? Det var ju precis av den anledningen som Jessica gjorde det inlägget.
Sen att de kräver det eller ej, det finns en hotbild från politiska motståndare. Sen att Reinfeldt har lämnat politiken förändrar egentligen inget.
Citera
2023-10-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Är det inte samma sak, att det finns en hotbild mot politiker? Det var ju precis av den anledningen som Jessica gjorde det inlägget.
Sen att de kräver det eller ej, det finns en hotbild från politiska motståndare. Sen att Reinfeldt har lämnat politiken förändrar egentligen inget.

Hans ohängde knarkar son umgås i gäng kriminell miljö det kan väl vara en anledning.
Citera
2023-10-18, 21:27
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Det enda som var viktigt för henne det var att kasta skit på Reinfeldt.
Himla dåligt valt tillfälle

Alla tillfällen är bra tillfällen att kasta skit på Reinfeldt. Speciellt när den av honom påtvingade mångkulturen och muslimimporten drabbar oskyldiga svenskar.
Citera
2023-10-18, 21:37
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
För en idiot är det kanske samma sak...men för oss normalbegåvade så är det stor skillnad.....precis som att det är skillnad på äppel och päron.
Citera
2023-10-18, 21:46
Medlem
Jag tycker att Reinfeldt hade en poäng när han var med i Aktuellt igår. Han var lika mycket en folkvald politiker precis som Jessica Stegrud är. Att då välja att kasta skit på honom i efterhand är lite väl magstarkt.

Varför ställer sig ingen frågan hur svenska folket kunde rösta fram Reinfeldt till att bli statsminster istället? Ett resultat av att många svenskar prioriterade egoism framför genensam omsorg om samhället. Resultatet var inte omöjligt att förutspå.

Idag har de borgerliga partierna inte mer än 30% av rösterna, långt ifrån de 50% som de hade under Reinfeldt. Hur kunde så många svenskar omfamna de åsikterna? Det finns ett personligt ansvar här som är långt bredare än Reinfeldt som enskild politiker.

Hur många är beredda att säga att de röstade på Reinfeldt och själv tar ansvar för konsekvenserna? Jag skulle inte blir förvånad om Jessica Stegrud själv tillhör den skaran.
Citera
2023-10-18, 21:56
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Idag har de borgerliga partierna inte mer än 30% av rösterna, långt ifrån de 50% som de hade under Reinfeldt. Hur kunde så många svenskar omfamna de åsikterna? Det finns ett personligt ansvar här som är långt bredare än Reinfeldt som enskild politiker.
Sd ansågs fortfarande 2010 inte som ett alternativ av många då det var osäkert om de skulle komma in i riksdagen. Ovanpå det var S i en kris där man hade Sahlin som partiledare. Massvis med medlemmar i S visste att hon var illa omtyckt men pga feminism och annat så vågade man inte kritisera öppet. Det finns en stark jantelag inom S som har gjort att oduglingar får sitta i orubbat bo alltför länge.

Det handlar alltså om att många upplevde att de inte hade några bättre alternativ. Med det sagt anser jag att man aldrig bör taktikrösta på det sättet, utan rösta på ett bättre parti även om detta parti har obefintliga chanser att få mandat.
Citera
2023-10-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Precis så! Vad var det som gjorde att hans liv var mer värt än alla andras som var där.

Han är känd, har pengar. Vi lever i ett samhälle där de rika trampar på vanligt folk och vissa är finare än andra.
Citera
2023-10-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Sd ansågs fortfarande 2010 inte som ett alternativ av många då det var osäkert om de skulle komma in i riksdagen. Ovanpå det var S i en kris där man hade Sahlin som partiledare. Massvis med medlemmar i S visste att hon var illa omtyckt men pga feminism och annat så vågade man inte kritisera öppet. Det finns en stark jantelag inom S som har gjort att oduglingar får sitta i orubbat bo alltför länge.

Det handlar alltså om att många upplevde att de inte hade några bättre alternativ. Med det sagt anser jag att man aldrig bör taktikrösta på det sättet, utan rösta på ett bättre parti även om detta parti har obefintliga chanser att få mandat.
Jag förstår dock inte hur man kunde vara så missnöjd med Göran Perssons regering att man till varje pris var sig tvungen att rösta på alternativet (som var Reinfeldt).

När Göran Persson förlorade var folk trötta på att han var bufflig, hade haft makten länge och byggde en herrgård för egna pengar. Tillståndet i landet var det inget fel på. Det går inte att jämföra med Stefan Löfven där allt missnöje handlade om skjutningar, sprängningar och ett allmänt kaos i landet. Tiden fram tills 2006 framstår som rena guldåldern med dagens mått mätt.

Högmod går före fall är nog rätt uttryck.
Senast redigerad av JeppeNil 2023-10-18 kl. 22:06.
Citera
2023-10-18, 22:27
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
När Göran Persson förlorade var folk trötta på att han var bufflig, hade haft makten länge och byggde en herrgård för egna pengar. Tillståndet i landet var det inget fel på. Det går inte att jämföra med Stefan Löfven där allt missnöje handlade om skjutningar, sprängningar och ett allmänt kaos i landet. Tiden fram tills 2006 framstår som rena guldåldern med dagens mått mätt.
Det var mycket mygel, fiffel och korruption. Reinfeldts arbetslinje ansågs av många (inklusive mig) som ett sunt alternativ till Perssons olika sätt att gömma undan folk i vuxendagis, pysselsättning och andra former av bidragsberoende. Hade det inte varit för finanskrisen 2008 så tror jag att Reinfeldt hade kunnat genomföra ännu mer bra saker på dessa områden.

Invandringen var aldrig en fråga som avgjorde valet 2006. Reinfeldt gick inte till val på öppna hjärtan 2006, när han väl visade var han stod i denna fråga så började också väljarna lämna M.

Vi som lever idag kan längta tillbaka till 2006, precis som man då kunde längta tillbaka till 1980-talet då Sverige på en del sätt var ännu bättre. Oavsett regering så har Sverige försämrats på många sätt ända sedan 1970-talet. Framför allt har många stora industriföretag lämnat landet eller köpts upp. Det är bara under senare år som vissa nya företag har börjat etablera sig. Jag tänker då på Spotify, Klarna med mera. Dessa företag anställer dock relativt få lågutbildade, så vi har fått en arbetsmarknad som dels har flera lågutbildade samtidigt som det finns färre jobb till dessa. Diverse plusjobb, låtsasjobb och annat är bara olika sätt som regeringar har försökt maskera dessa bakomliggande problem, men de löser inte de bakomliggande problemen.

Skolan har också varit ett sorgebarn i många år trots alla löften om att fixa skolan. Detta går åtminstone delvis tillbaka till kommunaliseringen som genomfördes just av Persson som ett sätt att skjuta över statens kostnader på kommunerna. Det här är ett av de dåliga arv som Persson lämnade efter sig, och som påverkar oss än idag.
Citera
2023-10-18, 22:43
Medlem
Fattar inte vad Reinfeldt gör på fotboll, han kan ingenting om fotboll och har ingenting där att göra dessutom har han ingen humor.

För mig är det en gåta att han törs visa sig offentligt efter sin tid som statsminister självklart måste han ha livvakter hela tiden.

Reinfeldt hade absolut ingenting på matchen att göra han kan lika gärna spotta folk i ansiktet jag skiter fullständigt i om han är ensam eller har livvakter jag stänger av direkt om han visar sig på tv.
Citera
2023-10-18, 23:01
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Fattar inte vad Reinfeldt gör på fotboll, han kan ingenting om fotboll och har ingenting där att göra dessutom har han ingen humor.

För mig är det en gåta att han törs visa sig offentligt efter sin tid som statsminister självklart måste han ha livvakter hela tiden.

Reinfeldt hade absolut ingenting på matchen att göra han kan lika gärna spotta folk i ansiktet jag skiter fullständigt i om han är ensam eller har livvakter jag stänger av direkt om han visar sig på tv.

Har ingen koll på fotboll men hatar också Reinfeldt. Hur fick han jobbet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in