2023-10-18, 21:04
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Vilsna r svenskar som rstar p sjuklverns partier. Rstar p sjlvutplning, folkutbyte och kaos. I tron att de r "goda"...
Japp, IQ fiskms p svenskar som springer runt och prisar skiten som frstrt Sverige.
F.. s frtjnar Conehead precis all skit han fr eftersom han tillsammans med Bildt representerar det absolut smsta med Moderaterna. Med normal politik hade vi inte brytt oss s mycket om vad de hller p med nere i sandldan fr skiten hade aldrig tagit sig ver vra grnser oavsett vad.
Citera
2023-10-18, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
En straffspark ingen Sverigedemokrat missar.
Typ s om jag fatta dig rtt
Citera
2023-10-18, 21:22
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Dessa personer har polisskydd fr att polisen anser att det behvs fr annars gr muslimerna brsrk och troligen mrdar dom....inte fr att dessa personer vill eller krver det.......stor jvla skillnad.

r det inte samma sak, att det finns en hotbild mot politiker? Det var ju precis av den anledningen som Jessica gjorde det inlgget.
Sen att de krver det eller ej, det finns en hotbild frn politiska motstndare. Sen att Reinfeldt har lmnat politiken frndrar egentligen inget.
Citera
2023-10-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
r det inte samma sak, att det finns en hotbild mot politiker? Det var ju precis av den anledningen som Jessica gjorde det inlgget.
Sen att de krver det eller ej, det finns en hotbild frn politiska motstndare. Sen att Reinfeldt har lmnat politiken frndrar egentligen inget.

Hans ohngde knarkar son umgs i gng kriminell milj det kan vl vara en anledning.
Citera
2023-10-18, 21:27
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Det enda som var viktigt fr henne det var att kasta skit p Reinfeldt.
Himla dligt valt tillflle

Alla tillfllen r bra tillfllen att kasta skit p Reinfeldt. Speciellt nr den av honom ptvingade mngkulturen och muslimimporten drabbar oskyldiga svenskar.
Citera
2023-10-18, 21:37
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Fr en idiot r det kanske samma sak...men fr oss normalbegvade s r det stor skillnad.....precis som att det r skillnad p ppel och pron.
Citera
2023-10-18, 21:46
Medlem
Jag tycker att Reinfeldt hade en pong nr han var med i Aktuellt igr. Han var lika mycket en folkvald politiker precis som Jessica Stegrud r. Att d vlja att kasta skit p honom i efterhand r lite vl magstarkt.

Varfr stller sig ingen frgan hur svenska folket kunde rsta fram Reinfeldt till att bli statsminster istllet? Ett resultat av att mnga svenskar prioriterade egoism framfr genensam omsorg om samhllet. Resultatet var inte omjligt att frutsp.

Idag har de borgerliga partierna inte mer n 30% av rsterna, lngt ifrn de 50% som de hade under Reinfeldt. Hur kunde s mnga svenskar omfamna de sikterna? Det finns ett personligt ansvar hr som r lngt bredare n Reinfeldt som enskild politiker.

Hur mnga r beredda att sga att de rstade p Reinfeldt och sjlv tar ansvar fr konsekvenserna? Jag skulle inte blir frvnad om Jessica Stegrud sjlv tillhr den skaran.
Citera
2023-10-18, 21:56
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Idag har de borgerliga partierna inte mer n 30% av rsterna, lngt ifrn de 50% som de hade under Reinfeldt. Hur kunde s mnga svenskar omfamna de sikterna? Det finns ett personligt ansvar hr som r lngt bredare n Reinfeldt som enskild politiker.
Sd ansgs fortfarande 2010 inte som ett alternativ av mnga d det var oskert om de skulle komma in i riksdagen. Ovanp det var S i en kris dr man hade Sahlin som partiledare. Massvis med medlemmar i S visste att hon var illa omtyckt men pga feminism och annat s vgade man inte kritisera ppet. Det finns en stark jantelag inom S som har gjort att oduglingar fr sitta i orubbat bo alltfr lnge.

Det handlar allts om att mnga upplevde att de inte hade ngra bttre alternativ. Med det sagt anser jag att man aldrig br taktikrsta p det sttet, utan rsta p ett bttre parti ven om detta parti har obefintliga chanser att f mandat.
Citera
2023-10-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Precis s! Vad var det som gjorde att hans liv var mer vrt n alla andras som var dr.

Han r knd, har pengar. Vi lever i ett samhlle dr de rika trampar p vanligt folk och vissa r finare n andra.
Citera
2023-10-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Sd ansgs fortfarande 2010 inte som ett alternativ av mnga d det var oskert om de skulle komma in i riksdagen. Ovanp det var S i en kris dr man hade Sahlin som partiledare. Massvis med medlemmar i S visste att hon var illa omtyckt men pga feminism och annat s vgade man inte kritisera ppet. Det finns en stark jantelag inom S som har gjort att oduglingar fr sitta i orubbat bo alltfr lnge.

Det handlar allts om att mnga upplevde att de inte hade ngra bttre alternativ. Med det sagt anser jag att man aldrig br taktikrsta p det sttet, utan rsta p ett bttre parti ven om detta parti har obefintliga chanser att f mandat.
Jag frstr dock inte hur man kunde vara s missnjd med Gran Perssons regering att man till varje pris var sig tvungen att rsta p alternativet (som var Reinfeldt).

Nr Gran Persson frlorade var folk trtta p att han var bufflig, hade haft makten lnge och byggde en herrgrd fr egna pengar. Tillstndet i landet var det inget fel p. Det gr inte att jmfra med Stefan Lfven dr allt missnje handlade om skjutningar, sprngningar och ett allmnt kaos i landet. Tiden fram tills 2006 framstr som rena guldldern med dagens mtt mtt.

Hgmod gr fre fall r nog rtt uttryck.
Senast redigerad av JeppeNil 2023-10-18 kl. 22:06.
Citera
2023-10-18, 22:27
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Nr Gran Persson frlorade var folk trtta p att han var bufflig, hade haft makten lnge och byggde en herrgrd fr egna pengar. Tillstndet i landet var det inget fel p. Det gr inte att jmfra med Stefan Lfven dr allt missnje handlade om skjutningar, sprngningar och ett allmnt kaos i landet. Tiden fram tills 2006 framstr som rena guldldern med dagens mtt mtt.
Det var mycket mygel, fiffel och korruption. Reinfeldts arbetslinje ansgs av mnga (inklusive mig) som ett sunt alternativ till Perssons olika stt att gmma undan folk i vuxendagis, pysselsttning och andra former av bidragsberoende. Hade det inte varit fr finanskrisen 2008 s tror jag att Reinfeldt hade kunnat genomfra nnu mer bra saker p dessa omrden.

Invandringen var aldrig en frga som avgjorde valet 2006. Reinfeldt gick inte till val p ppna hjrtan 2006, nr han vl visade var han stod i denna frga s brjade ocks vljarna lmna M.

Vi som lever idag kan lngta tillbaka till 2006, precis som man d kunde lngta tillbaka till 1980-talet d Sverige p en del stt var nnu bttre. Oavsett regering s har Sverige frsmrats p mnga stt nda sedan 1970-talet. Framfr allt har mnga stora industrifretag lmnat landet eller kpts upp. Det r bara under senare r som vissa nya fretag har brjat etablera sig. Jag tnker d p Spotify, Klarna med mera. Dessa fretag anstller dock relativt f lgutbildade, s vi har ftt en arbetsmarknad som dels har flera lgutbildade samtidigt som det finns frre jobb till dessa. Diverse plusjobb, ltsasjobb och annat r bara olika stt som regeringar har frskt maskera dessa bakomliggande problem, men de lser inte de bakomliggande problemen.

Skolan har ocks varit ett sorgebarn i mnga r trots alla lften om att fixa skolan. Detta gr tminstone delvis tillbaka till kommunaliseringen som genomfrdes just av Persson som ett stt att skjuta ver statens kostnader p kommunerna. Det hr r ett av de dliga arv som Persson lmnade efter sig, och som pverkar oss n idag.
Citera
2023-10-18, 22:43
Medlem
Fattar inte vad Reinfeldt gr p fotboll, han kan ingenting om fotboll och har ingenting dr att gra dessutom har han ingen humor.

Fr mig r det en gta att han trs visa sig offentligt efter sin tid som statsminister sjlvklart mste han ha livvakter hela tiden.

Reinfeldt hade absolut ingenting p matchen att gra han kan lika grna spotta folk i ansiktet jag skiter fullstndigt i om han r ensam eller har livvakter jag stnger av direkt om han visar sig p tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in