Citat:
Ursprungligen postat av
Deloso
Efter skjutningen i Bryssel uttrycker Jessica ngra sanningens ord,Citat och klla frn Expressen tidningen med sting.
"Reinfeldt fr poliseskort ut frn arenan - efter att tv (troligen) svenska fotbollsfans ddats av islamist. Han om ngon borde tvingats sitta kvar utan ngot som helst polisskydd. Mina tankar gr till de ddade och deras anhriga. Mitt frakt gr till alla de politiker - inklusive FR - som lagt grunden fr detta.
r det rtt av Expressen i detta fall att pissa p Jessica ?
Br inte alla vara glada och se hoppet om liv terkomma till Sverige med en rst som Jessicas?
Jag frstr deras kritik. Men jag frstr inte hur de kan vara s oerhrt blinda fr den sortens moral som hon vill uppvisa genom sin kritiska tweet. Denna rationella moralism som de sjlva hela tiden skanderar blir helt pltsligt osynlig fr dom?
Det vittnar om att de inte syftar att vilja frndra och frbttra. Det r ett sandldeklimat vi befinner oss i rent poilitiskt. Dr man kastar pajer mot varandra snarare n att vi samlas bda sidor av hiearkin och samhllskroppen och konstruktivt frsker steelmanna varandras sikter och hitta en koncensus.
Migration var fel, vi vet det nu. Alla r verens. Inget parti vill ha mer invandring.
Reinfeldt var en politiker som stdde kad invandring, en stndpunkt som inte alla hller med om. Nu har samhllsklimatet frndrats s pass att svenskar upplever skerhetshot ven utomlands i Europa. Ironiskt nog behver en tidigare ledare som Reinfeldt poliseskort fr skerhet. r det inte motsgelsefullt att en figur som Reinfeldt, skulpterad i maktens hghus, en position av makt, ur marxisistk teori som tidigare vnstern ofta kritiserade, nu behver skydd frn de faror han mjligtvis bidragit till att skapa helt pltslgit rycker dom ut och frsvarar honom?