2023-10-17, 09:10
Medlem
Amors avatar
Pikanta r ju att Reinfeldt sjlv vldigt tydligt uttryckte att SD:are fick skylla sig sjlva om de blev utsatta fr vld.

Helt rligt s vore det att begra fr mycket att SD:are ska knna sig storsinta infr honom, ven bortsett frn hans destruktiva politik. Jag kan respektera politiska motstndare som r schyssta i vrigt, som tex Nooshi Dadgostar.

Sedan r fokusfrflyttningen intressant, dessa mnniskor bryr sig inte om hemskheter i verkligheten, de vljer istllet att driva metapolitik mot konservatism och nationalism i alla lgen.

Intressant att se vilka borgerliga som tar upp detta p twitter just nu, frmodligen r det alla de som fortfarande stdjer Reinfeldt-linjen politiskt.
Citera
2023-10-17, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Efter skjutningen i Bryssel uttrycker Jessica ngra sanningens ord,Citat och klla frn Expressen tidningen med sting.
"Reinfeldt fr poliseskort ut frn arenan - efter att tv (troligen) svenska fotbollsfans ddats av islamist. Han om ngon borde tvingats sitta kvar utan ngot som helst polisskydd. Mina tankar gr till de ddade och deras anhriga. Mitt frakt gr till alla de politiker - inklusive FR - som lagt grunden fr detta.

r det rtt av Expressen i detta fall att pissa p Jessica ?
Br inte alla vara glada och se hoppet om liv terkomma till Sverige med en rst som Jessicas?

Dom gr inget annat n frstr fr SD.
Citera
2023-10-17, 09:12
Medlem
Karmans avatar
Reinfeldt r nog en av Sveriges mest illa sedda politiker ngonsin, enligt min bedmning. Till och med folk som normalt inte brukar vara s ppna med sina sikter, brukar nd kritisera Reinfeldt tydligt. D kan det ibland bli sdana hr olyckliga feltramp. Men att hon ska behva avg fr detta, det hoppas och tror jag inte. Hon tog ju snabbt bort sitt misstag frn X.
Senast redigerad av Karman 2023-10-17 kl. 09:17.
Citera
2023-10-17, 09:13
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Undrar om Stegrud likt Strandhll har problem med vin/ sprit? Fyllelulliga fittsmllor som twittrar och gr bort sig, h h ja ja....
Tydligen r hon tredje strsta politikern p facebook, bara kesson och Andersson r strre, s det lnar sig att skriva folkligt, alkoholproblem tvivlar jag p, hon har inte det utseendet, jmfr Magdalena A.
Citera
2023-10-17, 09:13
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
sg det till Reinfeldts anhngare inom M. t.ex.

"Nu r hon rimligen bortom rddning., skriver moderata riksdagsmannen Oliver Rosengren p X."

?

Oliver Rosengren r en av Sveriges strsta politiska kappvndare, han var vldigt starkt profilerad som en ny-moderat som starkt propagerade fr invandring och mot SD. Nyliberalism och ppna grnser.

Nu p senare r han tonat ner den retoriken fr att f vara med vid kttgrytorna.

Konstigt nog r denna kille jttebra kompis med Hanif Bali.

https://www.friatider.se/muf-topp-ma...ndringspolitik

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...re-manniskorna

Citat:
Att ha fokus p samhllsproblemen och inte gra mnniskorna till problemen mste vara vgen framt. Nr frmlingsfientliga rster hjs behver vi samlas fr frihetliga ider som ppenhet och respekt fr olikheter. Anvnd er position till att besvara samhllsproblemen, inte till att problematisera kring mnniskor.
Oliver Rosengren
Senast redigerad av Amor 2023-10-17 kl. 09:17.
Citera
2023-10-17, 09:15
Avstngd
Erik sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Undrar om Stegrud likt Strandhll har problem med vin/ sprit? Fyllelulliga fittsmllor som twittrar och gr bort sig, h h ja ja....

Klart Reinfeldt r MEDBROTTSLING i det hr ddet men Stegrud kanske skulle vlja sina politiska strider lite bttre nr folk har dtt, det kan jag hlla med om. Jag tror hon bara reagerade med vrede frst och inte var packad.

Men nu nr det redan gtt s lngt med landet , tack vare sdana som Reinfeldt och Strandhll ,r det vl bara sunt med politiker som inte knyter nven i fickan och frsker uttrycka sig diplomatiskt och politiskt taktiskt lngre tycker jag. Den tiden borde vara ver.

Vad tycker du DenVildeSvensken eller ska jag kalla dig DenTamaSvensken s du kan slla dig till den vriga majoritetsflocken ?
Citera
2023-10-17, 09:20
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Det hr visar att det finns iaf en vettig svenska kvinna kvar.
Citera
2023-10-17, 09:21
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Reinfeldt r nog en av Sveriges mest avskydda politiker ngonsin, enligt min bedmning. Till och med folk som normalt inte brukar vara s ppna med sina sikter, brukar nd kritisera Reinfeldt med strk av hat i sina gon. D kan det ibland bli sdana hr olyckliga feltramp. Men att hon ska behva avg fr detta, det hoppas och tror jag inte. Hon tog ju snabbt bort sitt misstag frn X.
Instmmer, jag har kompisar och r med i grupper bde till bde till vnster och hger, r det ngot alla kan enas om r det avsky och hat mot Reinfeldt, Samma i alla grupper, ldrar, kn och etnisk tillhrighet, samma avsky..s troligen r Hon bara folklig med sin sikt..
Citera
2023-10-17, 09:31
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Rubrik gjord mera sakligt beskrivande /MOD
Citera
2023-10-17, 09:33
Medlem
Citat:
Efter skjutningen i Bryssel uttrycker Jessica ngra sanningens ord,Citat och klla frn Expressen tidningen med sting.
"Reinfeldt fr poliseskort ut frn arenan - efter att tv (troligen) svenska fotbollsfans ddats av islamist. Han om ngon borde tvingats sitta kvar utan ngot som helst polisskydd. Mina tankar gr till de ddade och deras anhriga. Mitt frakt gr till alla de politiker - inklusive FR - som lagt grunden fr detta.

Br inte alla vara glada och se hoppet om liv terkomma till Sverige med en rst som Jessicas?

Jag frstr deras kritik. Men jag frstr inte hur de kan vara s oerhrt blinda fr den sortens moral som hon vill uppvisa genom sin kritiska tweet. Denna rationella moralism som de sjlva hela tiden skanderar blir helt pltsligt osynlig fr dom?

Det vittnar om att de inte syftar att vilja frndra och frbttra. Det r ett sandldeklimat vi befinner oss i rent poilitiskt. Dr man kastar pajer mot varandra snarare n att vi samlas bda sidor av hiearkin och samhllskroppen och konstruktivt frsker steelmanna varandras sikter och hitta en koncensus.

Migration var fel, vi vet det nu. Alla r verens. Inget parti vill ha mer invandring.

Reinfeldt var en politiker som stdde kad invandring, en stndpunkt som inte alla hller med om. Nu har samhllsklimatet frndrats s pass att svenskar upplever skerhetshot ven utomlands i Europa. Ironiskt nog behver en tidigare ledare som Reinfeldt poliseskort fr skerhet. r det inte motsgelsefullt att en figur som Reinfeldt, skulpterad i maktens hghus, en position av makt, ur marxisistk teori som tidigare vnstern ofta kritiserade, nu behver skydd frn de faror han mjligtvis bidragit till att skapa helt pltslgit rycker dom ut och frsvarar honom?
Citera
2023-10-17, 09:34
Avstngd
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Nu frstr jag varfr Reinfeldt ville att hela Sverige skulle bli ett enda stort tivoli med skjutbanor och allt!

"ppna era hjrtan "

Det gjorde Europa vissa lnder mer n andra tex Sverige, nu fr vi skrda med mnniskoliv. Pga inbjudan av muslimska terrorister.
Citera
2023-10-17, 09:35
Medlem
Citat:

Carl Bildt, Reinfeldt och Lfven br alla ansvar fr det som hnder.
Jessica har helt rtt! Vilken kvinna hon har mer stake n majoriteten av svenska simp mn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in