2023-10-19, 15:04
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Förstår inte vad du menar? Att mamman är dålig fortfarande motsäger inte att polisen pratat med henne för ett dygn sen? Eller menar du att förhörsledaren ljuger eller vad...?

Det är en enda dvs. SvD som skriver att han ska ha sagt ngt sånt och det är inte ens deras egna ord utan en hänvisning till TT där man måste registrera sej för att kunna läsa ngt så ja tills det kommer i fler media så tror jag på det som finns i öppna media.
Citera
2023-10-19, 15:06
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast är det så mycket värre än kommentarer som ytligt är "snällt" uttryckt men ändå utgår att det nog är något olyckligt som hänt pga att eritreanerna inte förstått just för att de var erintreaner?

Vad svamlar du i? Givetvis.
Citera
2023-10-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Kan det vara så att de hela tiden druckit varmt vatten direkt från blandaren?
Och på detta vis blivit sjuka med tanke på att aldrig bott i en lägenhet innan de kom till Sverige?
Har sagts i tråden att båda föräldrarna jobbade inom omsorg så de lär vara fullständigt införstådda med hur rinnande vatten fungerar
Citera
2023-10-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Another-Name
Hon var troligen talbar när hon anlände till sjukhus.
Det stod att föräldrarna inte var i stånd att pratas med när de kom in och i det skedet var ju inte polisen inkopplad alls så det kan jag inte tänka mig.
Citera
2023-10-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Det är en enda dvs. SvD som skriver att han ska ha sagt ngt sånt och det är inte ens deras egna ord utan en hänvisning till TT där man måste registrera sej för att kunna läsa ngt så ja tills det kommer i fler media så tror jag på det som finns i öppna media.
Du vägrar ha fel med andra ord.
Föräldrarna har legat i respirator men har väl kopplats från detta nu båda två så även om mamman är allvarligt sjuk fortfarande är det inte konstigt om polisen pratat med henne.
Inte säkert att någon av föräldrarna vill berätta vad som hänt för polisen ändå. Vi får se om svar kommer på nåt sätt.
Citera
2023-10-19, 15:21
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Föräldrarna har legat i respirator men har väl kopplats från detta nu båda två så även om mamman är allvarligt sjuk fortfarande är det inte konstigt om polisen pratat med henne.
Inte säkert att någon av föräldrarna vill berätta vad som hänt för polisen ändå. Vi får se om svar kommer på nåt sätt.

Har du ngt fel på riktigt eller låtsas du bara spela dum?
Jag skriver för i ¤"%# att jag går efter den media som i stor majoritet skriver samma saker och inte EN enskild som i sin tur hänvisar till TT som kräver log in.

Vad är det där som du inte verkar begripa??

Kom igen den dagen alla skriver så.....
Citera
2023-10-19, 15:23
Medlem
Ah... Såklart kör Flashbacks alla nutcases galopp med allt vansinniga teorier ju längre tiden går

Troligast (x10 mer troligt är alla lönnmördar/krigsdödar/alien conspiracy/whatever theories här inne) så är det en gemensam reaktion på vad hela familjen åt på pizzan. Eller annan gemensam måltid för den delen!

På alla människor finns Staphylococcus Aureus.
Den kan överföras till livsmedel.
Om livsmedlet inte förvaras nog kallt utvecklar S.Aureus toxiner i livsmedlet
Dessa toxiner KVARSTÅR även om maten tillagas och S.Aureus självt dör av.
De här toxinerna kan väldigt snabbt - 1-8 timmar - utveckla sepsis (aka blodförgiftning) i kroppen

Mao - Äter en familj en pizza tillagad med ingredienser som inte förvarats korrekt, så kan de om de har otur äta en pizza som är full av toxiner. Självfallet är olika folk olika känsliga och det stämmer bra med förloppet.
Minsta vbarnet som är känsligast dör. Pappan som förmodligen har störst kroppshydda i förhållande till mängd toxiner, återhämtar sig snabbast. Och de mitt emellan är fucked up ett längre tag än pappan men klarar sig bättre än minsta barnet

Men sure... dödsjägar-lönnmördare och sådant låter ju också troligt....
Citera
2023-10-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Har du ngt fel på riktigt eller låtsas du bara spela dum?
Jag skriver för i ¤"%# att jag går efter den media som i stor majoritet skriver samma saker och inte EN enskild som i sin tur hänvisar till TT som kräver log in.

Vad är det där som du inte verkar begripa??

Kom igen den dagen alla skriver så.....
Du är bara löjlig nu. Svenska Dagbladet eller TT är bra källor och du behöver inte logga in för att läsa att polisens förhörsledare säger att de pratat med båda föräldrarna. Om du misstror SvD och TT är det upp till dig. De andra har väl inte nämnt det eftersom det uppenbarligen inte gett nån mer info att prata med mamman än de redan har fått. Duh.
Citera
2023-10-19, 15:34
Medlem
Citat:

Nej föräldrarnq har INTE legat i respirator utan behandlats med en ECMO på Karolinsla. i alla fall mamman och sonen som jag förstått det.
Pappan vårdades på IVA på Akademiska.
Pappan är dock utskriven oklart om det är IVA eller från sjukhuset.
Citera
2023-10-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det verkligen så svårt att ta ett blodprov och analysera vad som inte bör vara i blodet?

Det är inte riktigt så det fungerar.
Du tar ett prov och ställer en fråga.
Tex hur många vita blodkroppar finns det?

Frågan finns det något skit i blodet finns liksom inte.
Citera
2023-10-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Nej föräldrarnq har INTE legat i respirator utan behandlats med en ECMO på Karolinsla. i alla fall mamman och sonen som jag förstått det.
Pappan vårdades på IVA på Akademiska.
Pappan är dock utskriven oklart om det är IVA eller från sjukhuset.
Och en ecmo syresätter blodet och fungerar som en lunga och som en respirator ungefär men ursäkta att jag inte använde ordet ecmo då. Min poäng var att de mått skit och var därför inte talbara från början. Pappan har lämnat sjukhuset står det.
Citera
2023-10-19, 15:42
Medlem
Citat:
Det stod att föräldrarna inte var i stånd att pratas med när de kom in och i det skedet var ju inte polisen inkopplad alls så det kan jag inte tänka mig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQ8Av6/uppgifter-flicka-dod-i-soderhamn-efter-mystiska-magsjukan

"Minst en av de fyra kunde dock prata med läkarna vid ankomst till sjukhuset i Hudiksvall i söndags, enligt uppgift till Aftonbladet."

Nu lämnar jag det här då du uppenbarligen bestämt dig för att ditt troende är det enda rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in