2023-11-09, 11:47
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Antingen är kvinnorna psykiskt sjuka eller har nåt trauma från barndomen som är obearbetat. Det är inte helt friskt beteende. Att bli smickrad och de suger åt sig alla komplimanger. Dessutom får de skinnspaken instoppade i sig. Å gå ut med detta i media. Jag hade skämts ögonen ur mig som kvinna.

Ok, så man är psykiskt sjuk eller har trauma om man blir smickrad när någon man är intresserad av eller är ihop med ger en komplimanger? Speciellt om man har sex med personen som man är intresserad av eller ihop med också? Man är också psykiskt sjuk eller har trauma om man går ut och varnar andra för en psykopat genom att berätta vad han gjort och hur han går till väga när han manipulerar och lurar folk?

Hur som helst så är det ROBINS beteende och livsval det är fel på. Hur kan man fejka hela förhållanden och jobbintervjuer och företag/byggjobb för att lura folk på pengar och sen inte skäms ett enda litet dugg över det? Då är man fan inte värd någonting som människa och jag hade skämts ögonen ur mig om jag var vän eller anhörig till honom.
Citera
2023-11-09, 21:29
Medlem
B3cks avatar
Jocke och Jonna snackar om Robin i sin podd, "Sanningen måste fram" (finns på Podme).

Först i avsnitt 126: "Tindersvindlaren och Johanna Möllers brev" och sen i senaste avsnittet: 129: Vad hände på prästgården i Sharon?"

Robin har alltså skickat mejl till både Jocke och Jonna i hopp om att de ska vilja göra en dokumentär om honom och hans liv. De här mejlen läses upp i avsnitt 126. Väldigt roligt!

När Robin sen fått nys om att Jocke och Jonna läst upp hans mejl i podden och blivit sur för att de inte vill ha med honom att göra så lackar han ur fullständigt på Jocke på instagram. Det här får vi höra om i avsnitt 129. Helt sjukt (!) och underhållande.

Jag lade dock märke till att i mejlen skrev han att han ska åka till Spanien i december. Men sen när han lackar på Jocke på instagram skriver han att han ska "in på kåken" om en månad (alltså i december).

Undrar om något av det är sant? Han har väl inte dömts till fängelse för något nu?
Citera
2023-11-09, 23:53
Medlem
Ha ha fan ja har köpt sprit av han flera ggr : han va fett rolig… ortens favorit vodka
Citera
2023-11-10, 02:00
Medlem
Är det denna som ligger i Prime Crime appen?
Citera
2023-11-10, 11:47
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderst01
Är det denna som ligger i Prime Crime appen?

Nej, tråden om den pajasen hittar du här:
https://www.flashback.org/t3567734
Citera
2023-11-11, 17:04
Medlem
Att inte PB och JR sett till att RB fått hjälp och behandling för sitt beteende som är långt ifrån friskt. PB och JR är ju nästan 20 år äldre än RB så dom borde förstå att det är stabilitet som RB behöver för att kunna vara en far för sina barn, men istället leker PB och JR "företagare" med RB som springpojke. Springpojken förstår inte själv att han springer ifrån det dyrbaraste han har och när korthuset faller så faller alla.
RB är innerst inne jävligt reko. Däremot har hans morbror storhetsvansinne och är den lataste individen i Uppland. Skrävlar och skryter om ett bryggeri som dom inte förvärvat på ärliga grunder. Skrävlade och skröt när byggföretaget var igång. Fantasier, fusk och fulspel där de fega krakarna lurade in Ale×andra till att bli ansvarig efter att dom tömt alla tillgångar i sina privata fickor. Skillnaden nu är att PB och JR inte hunnit skriva över bryggeriet på en tredje person så denna gången är det 100 % karma dvs en granskning där strutsmetoden inte kommer att fungera.
De skulle ha fortsatt med sitt fiffel och båg om inte Camilla Läckbergs bolag gjort en dokumentär om Tindersvindlaren. Den dokumentären har nu gett ringar på vattnet vilket innebär att RB PB och JB blir synade i ALLA sömmar. Som sagt så handlar inte detta enbart om Tindersvindlaren RB utan även de som delar kakan med honom. Förmodligen är dom för inskränkta i sin invanda självbild att dom missar vad som blir följden av detta. Pengarna från dessa bedragna kvinnor har ju flödat in i någons ficka och i dessa penningtvättstider så kommer de som jobbar med ärendet att snart finna sanningar.
Tack till kvinnorna som skred till verket och började berätta. Förhoppningsvis lurar trion inga fler.
Hoppas RB inser att han behöver söka vård. Det känns så jävligt att se en schysst kille gå under. Även fast jag är 8 år äldre än RB så minns jag honom väl från skoltiden. Jag minns hans fina bröder när dom var små. Minns att det var en kärleksfull familj. Minns den krets han umgicks med. Inte i helvete kunde jag tro att det skulle bli så illa.
Citera
2023-11-12, 20:23
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Ok, så man är psykiskt sjuk eller har trauma om man blir smickrad när någon man är intresserad av eller är ihop med ger en komplimanger? Speciellt om man har sex med personen som man är intresserad av eller ihop med också? Man är också psykiskt sjuk eller har trauma om man går ut och varnar andra för en psykopat genom att berätta vad han gjort och hur han går till väga när han manipulerar och lurar folk?

Hur som helst så är det ROBINS beteende och livsval det är fel på. Hur kan man fejka hela förhållanden och jobbintervjuer och företag/byggjobb för att lura folk på pengar och sen inte skäms ett enda litet dugg över det? Då är man fan inte värd någonting som människa och jag hade skämts ögonen ur mig om jag var vän eller anhörig till honom.

Robin är väl en ganska tydlig psykopat med fullständig empatistörning, men det är väl inte särskilt osannolikt att i alla fall några av offren också sitter på psykiska diagnoser? Svårt att förklara detta urbota korkade betéende på annat sätt.
Citera
2023-11-19, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Robin är väl en ganska tydlig psykopat med fullständig empatistörning, men det är väl inte särskilt osannolikt att i alla fall några av offren också sitter på psykiska diagnoser? Svårt att förklara detta urbota korkade betéende på annat sätt.
Ni psykologiserar för mycket.
Kärleken är ibland blind. Behövs inga diagnoser. Blir man kär så vill man tro det bästa om motparten. Detta gör man ända till slutet, man ursäktar, nej det tror jag inte om hen osv.
Detta är mänskligt. Synd om tjejerna. Svårt att fatta dock att de föll för denna killen, ser ful ut och en sparris.
Citera
2023-11-19, 23:46
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Ni psykologiserar för mycket.
Kärleken är ibland blind. Behövs inga diagnoser. Blir man kär så vill man tro det bästa om motparten. Detta gör man ända till slutet, man ursäktar, nej det tror jag inte om hen osv.
Detta är mänskligt. Synd om tjejerna. Svårt att fatta dock att de föll för denna killen, ser ful ut och en sparris.

Nej bara idioter gör så. Robin har garanterat försökt blåsa många andra tjejer som inte varit lika puckade och inte gått på det.
Citera
2023-11-20, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Problemet är att kvinnor inte kan hantera sina känslor. Så fort det är en snygg kille till psykopat med en enorm charm och som ohämmat ger komplimanger utan någon självinsikt om hur cringe han låter, och därtill frågar om lån och pengar, så ska man som fullvuxen kvinna inse att det är en röd linje.

Jag förstår inte hur svårt det ska vara att inse att om någon pratar om pengar eller pratar om saker som är för bra för att vara sant, så är det också det.

Jag förstår inte hur psykopater, som egentligen har en väldigt genomskinlig charm och en uppenbar fasad, lyckas lura skjortan ur kvinna efter kvinna. De skriver som femåringar och ger överdrivna komplimanger.

En fet kossa borde inse att något är fel när en kille 10 ligor över säger att det är den snyggaste tjejen han sett i hela sitt liv... om man går på sånt där då har man en intelligens motsvarande en femårings. Förklaringen till detta ligger i att kvinnor inte vet om sitt värde. I deras värld finns det inte att de är fula. De är 10or i deras egna ögon även om de är tjocka och ser ut som en mosad lastbil i ansiktet. Och därför tror de på dessa komplimanger och tror att de är värda en man med det utseende som den här bedragaren har.

I dokumentären säger den dumma blondinen "jag blev erbjuden 300.000 kronor efter fem veckor om jag bara tog ett lån på 150.000". Och hon lägger till "det är klart man blir sugen"...

Kvinnor är sjukt utseendefixerade (är iof jag oxå), men finns ju en klassiker på Tinder när en manlig 10:a raggar på 5-6or och i bioset säger öppet att han är en dömd våldtäktsman mot små barn. Flera gånger.

Dock var det när han var yngre och han är nu "frälst".. Alla kvinnor relativiserar hans påstodda brott och 40 m senare ligger dom med bena i luften.
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2023-11-20 kl. 14:01.
Citera
2023-11-21, 21:36
Medlem
Kul att det är så många som anklagar kvinnorna. Verkar vara en del incels också. Kan garantera att det är betydligt mer män som blivit lurade, naiva idioter som ni kallar dom, bara att det inte har balls nog att gå ut med... Det lustiga är att många av dessa "kvinnor" som de blivit lurade av är män. Så sitt ner i båten, män är betydligt mer lätta att manipulera.
Citera
2023-11-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Kvinnor är sjukt utseendefixerade (är iof jag oxå), men finns ju en klassiker på Tinder när en manlig 10:a raggar på 5-6or och i bioset säger öppet att han är en dömd våldtäktsman mot små barn. Flera gånger.

Dock var det när han var yngre och han är nu "frälst".. Alla kvinnor relativiserar hans påstodda brott och 40 m senare ligger dom med bena i luften.

Hittade incelen, antar att du tycker att du är en nice guy...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in