Citat:
Ursprungligen postat av
Gamsahaeyo
Blåsta bimbos lär sig endast på ett sätt och det är just såhär. Nu har de lärt sig en läxa. Dock kommer de skylla detta på alla vita män, bli radikala feminister och isolera sig med minst 3 katter.
Skulle du kunna berätta hur samhället ska skydda blåsta bimbos? Eller ville du bara kräkas ur dig lite nonsens?
Alltså jag motsäger inte att dom var blåsta.
Jag var mest nyfiken på varför så många i tråden uppger just det som skäl till att dom får skylla sig själva.
Åter igen, jag tycker det motsatta vore mer självklart, att smarta som blir blåsta får skylla sig själva. Har man IQ och förmåga att genomskåda en bluff men av lättja eller bekvämlighet etc inte anstränger sig och ser den är det väl rimligt med lite självrannsakan och egen förskyllan.
Men om man inte begriper eller förstår bättre, hur ska man då kunna skylla på sig själv?
Eller menar du och andra att det är ok att korkade personer blir lurad just pga att dom är korkade?
Hade en smart person som blivit lurad på samma sätt inte behövt skylla sig själv enligt din syn på saken?
Varför ska inte en smart person skylla sig själv?
Om den smarta personen också fått skylla sig själv varför tar ni då överhuvudtaget upp IQ som ett mått på om man får skylla sig själv?
Om även smarta får skylla sig själva är väl helt enkelt slutsatsen att alla tjejer som blir lurade får skylla sig själva?