2023-10-13, 10:10
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Hur kan man tycka synd om tjejerna? på riktigt.
Är man så verklighetsfrånvänd att man tar lån för att investera i nåt som man hör direkt är helt år helvete. Ja då får man skylla sig själv. Sluta böla.

"du får tillbaka dubbelt inom 5 veckor" a jo tjena.

Var det nån som hade förlorat 700.000 kr? Hur är det ens möjligt !?!?
Hon är så naiv att hon skriver på kontrakt där hon står för lån och investeringar. Man kan förlora miljoner på några månader.
Citera
2023-10-13, 10:19
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Han har skyddad identitet, har kronofogdensskulder och skiter i sina barn och dom har fått stå ut med tillräckligt från honom.
Att outa honom och se till att han inte kan fortsätta försörja sig som han har gjort är ett bra sätt att hantera det här. Dra med hans morbror i fallet också som har hjälpt honom i allt.

Ni pojkar är roliga, ena sekunden anklagar ni kvinnor för att bara bry sig om utseende och pengar och i nästa trycker ni ner kvinnor för att dom inte har högre krav.

Därför TV4 är skyldiga att skydda hans identitet då så att andra kvinnor inte kan varnas för denna dåre, heja svärje
Uppenbarligen var/är det den välkända metoden "love bombing" han använder sig av.
Senast redigerad av pe11e 2023-10-13 kl. 11:04. Anledning: Tillägg
Citera
2023-10-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Problemet är ju att ingen svensk man någonsin ger komplimanger till kvinnor, så kvinnora är utsvultna, och denna kille har lärt sig utantill hur man gör. Inte något konstigt. I ett feministiskt land tar skurkarna för sig av kvinnor.

"Normala" människor med utbildning och uppfostran går en omväg runt personer som suttit i fängelse. Så dessa kvinnor måste vara WT. Inget fel med det, utöver att man då inte heller är bra på att hålla hårt i pengarna.

Ska se serien, men jag läste en artikel i expressen om en företagarbrud som förlorat allt. Det är ju inte en "bedragare" som låter en kvinna starta ett ölbryggeri. Det är ju en företagare som hjälper till. Om han sedan tillsammans med kvinnan bedriver företaget på ett inkompetent sätt så är båda ansvariga. Om killen är en notorisk optimist, jag har träffat många, som ständigt ljuger om hur bra det kommer att gå så är det knappast bedrägeri heller. Även Elon Musk är en obotlig optimist, men han är kompetent.

Det har du helt rätt i, jag har träffat Robin och vet vilken effekt han har på människor runt honom. Han har en unik personlighet som lockar till sig människor av båda kön och jo han är en bedragare och en manipulator. Allt han gör har en baktanke.

Han har aldrig suttit i fängelse.
Citera
2023-10-13, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
Men vad du måste förstå är att dessa kvinnor har lågt sexuellt marknadsvärde på Tinder så vad den här typen av kvinnor söker på Tinder är inte jätteintressant för manliga Tinderanvändare överlag. Jag förstår vad du menar dock.

Och ändå är det ett problem att dom använder tinder som tidsfördriv. Väldigt mycket dubbelmoral
Citera
2023-10-13, 10:29
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Det har du helt rätt i, jag har träffat Robin och vet vilken effekt han har på människor runt honom. Han har en unik personlighet som lockar till sig människor av båda kön och jo han är en bedragare och en manipulator. Allt han gör har en baktanke.

Jag har träffat manliga solo-och-vårare som på affärsnivå fungerar likadant, de kan tala omkull vem som helst men deras affärsideer stinker. Jag har t.ex träffat Johan Staël von Holstein som kunde lura vem som helst att satsa 100Mkr på trams som letsbuyit där de sålde julgranar med gratis hemleverans till högstbjudande och priset blev 12 kronor för 1000 st.
Citera
2023-10-13, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hade det inte varit mer motiverat att dom fick skylla sig själva om dom var smarta och ändå blev blåsta?

Varför får man skylla sig själv om man är blåst? Det är väl just dom blåsta som samhället i första hand ska skydda?

Jag är seriöst intresserad av hur ni tänker?

Eller ville ni bara kräkas ur er lite?
Blåsta bimbos lär sig endast på ett sätt och det är just såhär. Nu har de lärt sig en läxa. Dock kommer de skylla detta på alla vita män, bli radikala feminister och isolera sig med minst 3 katter.

Skulle du kunna berätta hur samhället ska skydda blåsta bimbos? Eller ville du bara kräkas ur dig lite nonsens?
Citera
2023-10-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är klart det är mänskligt men inte fan skrivs det snyftartiklar och spelas in dokumentärserier om de männen. De får med rätta skylla sig själva.
Jo, det har ju gått nån serie om några såna män. Gift vid första ögonkastet. De gifter sig med nån de knappt känner som ska få uppehållstillstånd och sen får man se hur det går.
Många män på Flashback är ju desperata incels, trodde de skulle känna sympati inför sånt här men kvinnohatet går visst före allt.
Jag har inte sett "Tinderbedragaren" ännu och jag har svårt att tänka mig att jag själv skulle bli lurad men jag tycker synd om människor som inte begått brott utan blivit lurade.
Gamla människor som får sina sparade pengar stulna för att de tror på nån historia bedragaren hittat på är ju ett annat exempel. Folk är inte alltid smarta men de förtjänar inte skit för det.
Citera
2023-10-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Blåsta bimbos lär sig endast på ett sätt och det är just såhär. Nu har de lärt sig en läxa. Dock kommer de skylla detta på alla vita män, bli radikala feminister och isolera sig med minst 3 katter.

Skulle du kunna berätta hur samhället ska skydda blåsta bimbos? Eller ville du bara kräkas ur dig lite nonsens?

Alltså jag motsäger inte att dom var blåsta.

Jag var mest nyfiken på varför så många i tråden uppger just det som skäl till att dom får skylla sig själva.

Åter igen, jag tycker det motsatta vore mer självklart, att smarta som blir blåsta får skylla sig själva. Har man IQ och förmåga att genomskåda en bluff men av lättja eller bekvämlighet etc inte anstränger sig och ser den är det väl rimligt med lite självrannsakan och egen förskyllan.

Men om man inte begriper eller förstår bättre, hur ska man då kunna skylla på sig själv?

Eller menar du och andra att det är ok att korkade personer blir lurad just pga att dom är korkade?

Hade en smart person som blivit lurad på samma sätt inte behövt skylla sig själv enligt din syn på saken?

Varför ska inte en smart person skylla sig själv?

Om den smarta personen också fått skylla sig själv varför tar ni då överhuvudtaget upp IQ som ett mått på om man får skylla sig själv?

Om även smarta får skylla sig själva är väl helt enkelt slutsatsen att alla tjejer som blir lurade får skylla sig själva?
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-10-13 kl. 12:11.
Citera
2023-10-13, 12:00
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Förstår inte folk som sitter och skyller på offren och tycker dom får skylla sig själva. Denna sorts bedragare existerar endast för att det finns en massa idioter som sitter och skammar offren så att dom inte vågar polisanmäla. Ni borde skämmas.

Vad har polisen gjort i det här fallet då.
Törs ngn ens anmäla ngt nu när alla brottslingar är "gängkriminella"
Citera
2023-10-13, 12:03
Medlem
Citat:

Intressant. Berätta gärna mer, vad är det som gör att man inte avfärdar honom som en snackpåse? Av vad som skymtat fram i dokumentären tycker jag det verkar ligga nära till hands.

Om du skulle beskriva och jämföra hans personlighet med någon känd person vem liknar han då i sättet?
Citera
2023-10-13, 12:04
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Jo, det har ju gått nån serie om några såna män. Gift vid första ögonkastet. De gifter sig med nån de knappt känner som ska få uppehållstillstånd och sen får man se hur det går.
Många män på Flashback är ju desperata incels, trodde de skulle känna sympati inför sånt här men kvinnohatet går visst före allt.
Jag har inte sett "Tinderbedragaren" ännu och jag har svårt att tänka mig att jag själv skulle bli lurad men jag tycker synd om människor som inte begått brott utan blivit lurade.
Gamla människor som får sina sparade pengar stulna för att de tror på nån historia bedragaren hittat på är ju ett annat exempel. Folk är inte alltid smarta men de förtjänar inte skit för det.

Det är inte kvinnohatet som gör att sympatin saknas, det är de dubbla måttstockarna. Gift vid första ögonkastet faller väl nästan under kategorin lyteskomik. De har även med kvinnor som träffar utländska män som jagar green card.
Citera
2023-10-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är inte kvinnohatet som gör att sympatin saknas, det är de dubbla måttstockarna. Gift vid första ögonkastet faller väl nästan under kategorin lyteskomik. De har även med kvinnor som träffar utländska män som jagar green card.
Läs tråden rakt igenom och se hur många som tycker det är rätt åt kvinnorna och hur många som kommenterar hur fula "haggorna" är.
Jo, det är kvinnohat. Kanske inte från din sida men från mångas. Och Gift vid första ögonkastet visar ju män som tror att kvinnorna som vill ha greencard älskar dem så varför är det dubbla måttstockar då? Både män och kvinnor blir lurade för att de vill ha kärlek och båda sidor får kritik. Män köper fruar från utlandet men sen beskyller de kvinnor för att vara gold-diggers. Om Tinderbedragaren hade varit en kvinna så skulle jag tyckt att hon förtjänade ett lika hårt straff som jag tycker den här mannen ska ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in