Är det någon som har läst, Google/Youtube terms of service och kan peka ut var någonstans de uttryckligen säger att adblockers inte är tillåtna? (jag hittar det inte)
Finns det inte där, så försöker de helt sonika med en fuling...
Nu fungerar varken Adblock Plus eller Brave!
Snart ger jag upp och betalar, jag har råd.
Edit. Nu skulle jag aktivera 1 månad gratis. Försökt tre gånger men "köpet" på 10 kronor går inte igenom. Sidan står bara och tuggar.
Jag fattar inte hur ni kan ha problem, för mig fungerar allt som vanligt. Både Brave och Chrome funkar med uBlock Origin och I Dont Care About Cookies. Har aldrig reklam på youtube eller några andra problem.
Jag fattar inte hur ni kan ha problem, för mig fungerar allt som vanligt. Både Brave och Chrome funkar med uBlock Origin och I Dont Care About Cookies. Har aldrig reklam på youtube eller några andra problem.
Är det någon som har läst, Google/Youtube terms of service och kan peka ut var någonstans de uttryckligen säger att adblockers inte är tillåtna? (jag hittar det inte)
Finns det inte där, så försöker de helt sonika med en fuling...
Det Google/YouTube gör kan strida mot EU:s lagar, som en video jag länkade till går igenom.
YouTube's terms of service say that users aren't allowed to "modify" the service or "circumvent, disable, fraudulently engage with, or otherwise interfere with any part of the Service (or attempt to do any of these things), including security-related features or features that (a) prevent or restrict the copying or other use of Content or (b) limit the use of the Service or Content."
Jaha, nu slutade ublock origin att funka i chrome efter två reklamfria veckor med den kombinationen, bytte nu tillbaka till adblock plus som nu blockar reklamen igen vilket den inte gjorde för två veckor sedan.
På en annan dator funkar vanliga adblock med firefox perfekt och AdBlocker Ultimate med waterfox hyfsat, sistnämnda kombinationen får svart reklamruta med rubrik som tuggar några sek men inte startar.
Inte blir man ju direkt glad i företagen som plötsligt dyker upp i ens spellista när man försöker slappna av och lyssna på musik men det skiter dom ju i, cashen kommer väl in oavsett eftersom reklamen spelats upp.
Trodde faktiskt de påtvingade annonsernas tid var över för länge sedan.
Jaha, nu slutade ublock origin att funka i chrome efter två reklamfria veckor med den kombinationen, bytte nu tillbaka till adblock plus som nu blockar reklamen igen vilket den inte gjorde för två veckor sedan.
På en annan dator funkar vanliga adblock med firefox perfekt och AdBlocker Ultimate med waterfox hyfsat, sistnämnda kombinationen får svart reklamruta med rubrik som tuggar några sek men inte startar.
Inte blir man ju direkt glad i företagen som plötsligt dyker upp i ens spellista när man försöker slappna av och lyssna på musik men det skiter dom ju i, cashen kommer väl in oavsett eftersom reklamen spelats upp.
Fimpa alla de där lösningarna och prova det här i Firefox på samtliga enheter istället
Men visst är det lugnt just nu. Den här killen babblar lite för länge men förklarar att detta slog tillbaka på Youtube. Han drar paralleller till streisandeffekten mm. Experimentet fick fler att upptäcka fungerande adblockers än innan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!