Om inte jag hade ad-blocker på Youtube. Då skulle jag sluta använda kanalen. Jag skulle inte stå ut med reklamen. Det är väl ett bra marknadsargument för dig?
Lite som att säga att man bara tankar om bensinen är gratis och att macken därför borde sluta ta betalt av marknadsekäl.
Att de har reklam och blockerar adblockers förstår jag, men varför i helvete tog de bort Premium Lite? Jag behöver inte extrafunktioner som att ladda ner videos eller att kunna lyssna på videos utan att ha uppe appen.
59 kr i månaden för att slippa reklam var helt ok. 150 kr för det är magstarkt.
Och det kommer bli dyrare, de höjde nyligen priserna i USA och snart sker väl samma sak i Sverige?
Nu fungerar varken Adblock Plus eller Brave!
Snart ger jag upp och betalar, jag har råd.
Edit. Nu skulle jag aktivera 1 månad gratis. Försökt tre gånger men "köpet" på 10 kronor går inte igenom. Sidan står bara och tuggar.
Det fungerar i Brave efter att man rensar sin cache. Gjorde det för mig åtminstone. Om man får problem på en tablet så har det fungerat stt byta till den mobila webbsidan.
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Och det kommer bli dyrare, de höjde nyligen priserna i USA och snart sker väl samma sak i Sverige?
YouTube tog ju alldeles nyss bort Premium Lite som var Premium utan Music och erbjöds i Sverige för 69kr/mån.
Känns nästan som att nästa steg för "Ad blockers" om dom inte klarar av att ta bort reklamen att åtminstonde censurera dom, Mutea automatiskt och sätta en svart box över rutan sedan automatiskt trycka "hoppa över".
Känns nästan som att nästa steg för "Ad blockers" om dom inte klarar av att ta bort reklamen att åtminstonde censurera dom, Mutea automatiskt och sätta en svart box över rutan sedan automatiskt trycka "hoppa över".
Kanske ett tips åt någon App utvecklare där ute.
Finns redan såna tillägg till webbläsaren. Har själv kört med det för såväl Spotify som YouTube och har tänkt gå tillbaka till det dagen riktig blockering slutat fungera.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!