2025-11-04, 11:04
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Någon borde sätta ihop en plug-in till Youtube som skulle göra det möjligt att permanent hosta (och logga in på) kommentarfält som ansluter till en specifik video på Youtube, men där allt som postas ligger utanför YT:s egen kontroll. Detta eftersom Tubens joxande och kontrollerande med de egna kommentarfälten har blivit ett allvarligt problem sedan 2020.

Det är inte Discord-kanaler jag vill ha, utan ett permanent "extra shell" för kommentarer och diskussioner, som kan ligga kvar och förbli aktivt över tid.
Kommentarsfältet känns ändå som det fungerar. När tillägg till Firefox var som mest nytt och spännande fanns exakt det du beskriver. Det var när tidningarna började städa undan sina kommentarsfält ("pissrännor" som det hette i gammelmedia). Blev ingen hit. Antagligen var det fler som ville skriva av sig än som ville läsa kommentarer.

Joxandet med sökresultat däremot... Man söker på "recept på köttbullar" på svenska, för att sedan få resultat på frikadeller från någon kinesisk kanal för att YouTube under huven också sökt på engelska, och sedan ger tillbaka resultat som i sig är översatta tillbaka till svenska. Eller att man bockar i "senaste veckan" och får flera år gamla resultat, och inte alls få upp videoklipp som man vet har laddats upp senaste veckan. Dessa råkar man springa på när man klickar runt istället. Och då heter de givetvis exakt så som man sökte, men ändå dök de inte upp.
Senast redigerad av Hras 2025-11-04 kl. 11:07.
Citera
2025-11-06, 14:44
Medlem
swebarbs avatar
Youtube verkar inte spela några videos alls för mig i firefox nu och jag har slagit av alla adblockers förstår inte vad som strular ?
Citera
2025-11-06, 14:51
Medlem
Funkar bra som vanligt med Brave.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här