2023-10-24, 22:46
Medlem
Vem0ths avatar
Opera med AdGuard har fungerat felfritt än så länge.
Citera
2023-10-24, 22:53
Medlem
Schnyggves avatar
Jag kör Chrome och har njutit av en reklamfri tillvaro i åratal. Nu på YT så blir det svartruta bra länge man ser reklamtext men ingen bild, och filmen står och tuggar ( som om den kämpar för att dölja reklamen, vilket den också gör) men jävligt störigt är det...på varenda jävla klipp också!

Kör Adblock...vill inte gärna byta webläsare heller...finns det något att göra?
Citera
2023-10-24, 23:05
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Testade nyss Firefox med enbart uBlock Origin, funkar bra för tillfället.

Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Opera med AdGuard har fungerat felfritt än så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Jag kör Chrome och har njutit av en reklamfri tillvaro i åratal. Nu på YT så blir det svartruta bra länge man ser reklamtext men ingen bild, och filmen står och tuggar ( som om den kämpar för att dölja reklamen, vilket den också gör) men jävligt störigt är det...på varenda jävla klipp också!

Kör Adblock...vill inte gärna byta webläsare heller...finns det något att göra?

Det är som jag skrivit tidigare så att Youtube har inriktat si på Chrome i första skedet. Det innebär att övriga webbläsare inte berörs i detta skede. Övriga webbläsare kommer att bli föremål för samma sak i kommande skeden.
Citera
2023-10-24, 23:07
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Det är som jag skrivit tidigare så att Youtube har inriktat si på Chrome i första skedet. Det innebär att övriga webbläsare inte berörs i detta skede. Övriga webbläsare kommer att bli föremål för samma sak i kommande skeden.
Det krånglade för mig för två veckor sedan. Men det började funka igen efter en vecka. Kör Firefox.
Citera
2023-10-24, 23:08
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:

Aha jag förstår...bara att gilla läget då. Vem vet? Har man tur kanske adblock kommer med en uppdatering? Jag slipper ju se själva reklamen i alla fall...

Tack för ditt svar!
Citera
2023-10-24, 23:28
Medlem
Sesuss avatar
-
Noll reklam.
Använder Brave browser.
Citera
2023-10-25, 01:39
Medlem
Puma006s avatar
Nyss fick jag tillbaka eländet i Chrome, lär komma snart med i Opera igen som jag också använder.

Jag gjorde samma sak nu, som förra gången onsdag 11 oktober. Var bara att radera "koden" igen, nu funkar det igen. Men min metod, funkar i alla webbläsare och man kan använda den reklamblockerare som man vill ha.
Citera
2023-10-25, 02:40
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Började nyss i firefox för mig.
Nu fick jag glo på 2+5! minuter reklam!
Jag stängde av ljudet och gjorde annat under tiden.
Citera
2023-10-25, 03:02
Medlem
RickRozays avatar
Ni ska inte behöva byta browser. Kör Chrome, som vanligt, med uBlock Origin, och följer reddit tråden där senaste uppdateringarna finns.

Men det enda jag behöver göra, när adblock-varningen kommer upp på youtube, igen, är att gå till uBlock extensionen, gå till Options, Filter Lists, söka på Quick fixes(?) och uppdatera dom, så har jag reklamfri youtube igen.

Här är tråden https://www.reddit.com/r/uBlockOrigi...tober_16_2023/
Citera
2023-10-25, 08:24
Medlem
Citat:
Fast du har med Chrome i din beskrivning. Jag håller med om att Chrome är skit och det är även Chrome som Youtube inriktat sig på eftersom de har flest användare. Hur som helst kan du ta bort Chrome från din instruktion eftersom det inte fungerar med din lösning.
Det går inte att redigera inlägg så långt bak.

Har själv inte testat med Chrome om det fungerar med det men eventuellt är du själv med att det inte fungerar.
Citera
2023-10-25, 12:00
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Det går inte att redigera inlägg så långt bak.

Har själv inte testat med Chrome om det fungerar med det men eventuellt är du själv med att det inte fungerar.

Inga problem med det, jag ville bara understryka att Chrome behöver något annat för att komma runt problemet. Om din lösning fungerar med andra webbläsare vet jag inte, men jag är tveksam. Tror att de fungerar för att de inte satt in attackerna där ännu.
Citera
2023-10-25, 14:46
Medlem
Rimberts avatar
Om man har en Samsung-mobil så fungerar Samsungs egna webläsare alldeles utmärkt med sin inbyggda adblocker.
Använder alltid den för att kolla på Jew Tube, utan en massa störande och hjärndöd reklam för produkter jag aldrig ens funderat på att införskaffa.
Chrome har ju blivit alldeles odräglig om man tänkte sig att få en lugn stund med en bra video, med ideliga irriterande reklamavbrott i värsta TV4-stil.

På datorn funkar Firefox hyfsat bra också, med ublock.

Hur rika vill de här Google-svinen bli? De har redan mer pengar än de kan göra av med under åtminstone hundra livstider...
Men rikedom är som att dricka saltvatten, man blir bara törstigare ju mer man dricker.
Vet inte om det var Schopenhauer eller Nietzsche som skrev det...
Senast redigerad av Rimbert 2023-10-25 kl. 15:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in