Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-09, 14:32
Medlem
Farbaute666s avatar
Det blir för mycket salt, för lite näring. Variera med hemgjorda rätter som du redan fått tips om i tråden. Olivolja, grönsaker, linser och bönor. Lite nyttigare i alla fall.
Citera
2023-10-09, 14:36
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Tål att berättas igen - Nisse, 14 år räddar skolkamraten Anna från att drunkna. Annas pappa är korvtillverkare..."som tack för att du räddade min dotter ska jag ge dig ett gott råd - ät aldrig korv".

Kanske inte Annas pappas korv iallafall.
Citera
2023-10-09, 14:37
Medlem
Kemikalier, socker, salt och mikrovågor. Inte bra alls.
Citera
2023-10-09, 14:37
Det är helt och hållet ett perfekt näringsrikt matintag. Enda du behöver är 2 frukter så klarar du dig bra.
Citera
2023-10-09, 14:40
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Kemikalier, socker, salt och mikrovågor. Inte bra alls.

Mikrovågor är tillfälliga. Det är inget som hänger kvar när mikrovågen har stängts av. Vågorna får vattenmolekyler i maten att vibrera så att värme bildas. Helt ofarliga.
Citera
2023-10-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Hatar laga mat och äter någon av deras mikrorätter varje dag. Är det dåligt för min hälsa?
Ja, det är dåligt. Du kanske är stark och frisk nu men i längden kommer din hälsa att påverkas negativt.

Din hälsa är viktigast av allt. Det kommer du att inse när du väl blir sjuk.
Citera
2023-10-09, 14:46
Medlem
Vilka rätter tycker du mest om? Varför just detta märke finns ju massor av andra företag som gör mat.

Tror du bör käka en varierad kost för att må bra. Tror inte det är bra i längden att bara äta halvfabrikat.
Citera
2023-10-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Mikrovågor är tillfälliga. Det är inget som hänger kvar när mikrovågen har stängts av. Vågorna får vattenmolekyler i maten att vibrera så att värme bildas. Helt ofarliga.

Det är väl så att uppvärmning med microvågor är skonsammare för näringen i maten än alla andra uppvärmningsformer.
(Eftersom maten redan är tillagad före frysning är den säkert inte så särskilt näringsrik, däremot rik på fett, kolhydrater och salt. Men med det sagt är väl micron det bästa tänkbara sättet att värma djupfryst mat).
Citera
2023-10-09, 15:03
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx

Helt rätt min gode (vad du nu identifierar dig som) =)

Tyvärr allt för många "vuxna" som tror att det är nån form av strålning och skit
Citera
2023-10-09, 15:04
Medlem
TELAVIV91s avatar
Spela roll om det är onyttigt för dig, att du bara äter färdigrätter visar att du redan är förlorad.
Koka några potatisar och gör en svampsås med vitlök istället. Billigt snabbt, gott och mättande.
Citera
2023-10-09, 15:04
Är samma hatar laga mat överlag , 95% av min "lagade " mat består av slänga in sötpotatis pommes + kyckling/schnitzel / bacon i airfryern.

Försöker tidsvis äta nyttigt och korrekt men brukar tröttna efter 1-2 månader. Men ser inget fel med din livsstil. kanske inte den nyttigaste men vad gör det om
man dör i en hjärtattack om 10 år med tanke på denna värld.
Citera
2023-10-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Är samma hatar laga mat överlag , 95% av min "lagade " mat består av slänga in sötpotatis pommes + kyckling/schnitzel / bacon i airfryern.

Försöker tidsvis äta nyttigt och korrekt men brukar tröttna efter 1-2 månader. Men ser inget fel med din livsstil. kanske inte den nyttigaste men vad gör det om
man dör i en hjärtattack om 10 år med tanke på denna värld.

Ja om man dör i hjärtattack man kan dö av plågsam cancer oxå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in