2006-08-03, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hencoism
Varför betala 800 för någon timmes färd? I slutändan ser du minst lika risig ut.

Vice versa med priserna och ett kortvarigt kolasnurr hade fått anses som något ”b”.
Varför betala 800 för kola? varför betala 200 för tjack? varför inte betala 0 för att vara hög på livet?

Man betalar för vad man vill ha, alla droger passar inte alla människor. Amfetamin passar inte mig, kola passar mig
Citera
2006-08-03, 19:01
Medlem
Foxxxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classic Purple
Varför betala 800 för kola? varför betala 200 för tjack? varför inte betala 0 för att vara hög på livet?

Man betalar för vad man vill ha, alla droger passar inte alla människor. Amfetamin passar inte mig, kola passar mig

0kr för att vara hög på livet...och skriver i nästa sekund "kola passar mig"...
Citera
2006-08-03, 19:04
Medlem
hencoisms avatar
Citat:

Nu handlar det inte om dig (specifikt) utan generellt om de som anser att kolan skulle vara exceptionell i direkt jämförelse. Varför?

En kolatorsk har det knappast bättre på några plan om vi ska snudda vid negativa konsekvenser.
Citera
2006-08-03, 19:08
Bannlyst
Citat:
Nu handlar det inte om dig (specifikt) utan generellt om de som anser att kolan skulle vara exceptionell i direkt jämförelse. Varför?

En kolatorsk har det knappast bättre på några plan om vi ska snudda vid negativa konsekvenser.
Frågan "varför betala 800" är bara lite dum, dom betalar ju självklart det för att dom gillar kola trippen bättre.
Citera
2006-08-03, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxxen
0kr för att vara hög på livet...och skriver i nästa sekund "kola passar mig"...
Hur kopplar du ihop det? jag sa väl inte att JAG är hög på livet? jag menade på att om du ändå ska betala 200 istället för 800 och inte få den kick du vill ha, varför inte bara skita i och ta nån drog då och vara hög på livet för 0 kr istället?
Citera
2006-08-03, 19:10
Medlem
hencoisms avatar
Citat:
Frågan "varför betala 800" är bara lite dum, dom betalar ju självklart det för att dom gillar kola trippen bättre.

Klart den inte är dum, dum är man bara ifall man inte kan leverera ett bra svar.
Citera
2006-08-03, 19:14
Medlem
hencoisms avatar
Citat:
Hur kopplar du ihop det? jag sa väl inte att JAG är hög på livet? jag menade på att om du ändå ska betala 200 istället för 800 och inte få den kick du vill ha, varför inte bara skita i och ta nån drog då och vara hög på livet för 0 kr istället?

Iofs. ser jag att du svarat på den redan. Alla droger är smutsiga och det kan jag hålla med om.
Citera
2006-08-03, 19:15
Bannlyst
Citat:
Klart den inte är dum, dum är man bara ifall man inte kan leverera ett bra svar.
Du förstår alltså inte varför en människa betalar 800kr för kola när han istället kan köpa tjack för 200kr?

Ok, förstår du varför en människa betalar 600kr för Heroin när han lika bra kan köpa en 70cl vodka för 120kr då?

Det handlar om vilken tripp du är ute efter, Kokain och Amfetamin har inte samma tripp. Många tror det men så är det verkligen inte, mycket av den kola som säljs här i Sverige är oftast utblandad med tjack, och därför tror folk att drogerna känns likadant
Citera
2006-08-03, 19:26
Medlem
hencoisms avatar
Citat:
Du förstår alltså inte varför en människa betalar 800kr för kola när han istället kan köpa tjack för 200kr?

Ok, förstår du varför en människa betalar 600kr för Heroin när han lika bra kan köpa en 70cl vodka för 120kr då?

Det handlar om vilken tripp du är ute efter, Kokain och Amfetamin har inte samma tripp. Många tror det men så är det verkligen inte, mycket av den kola som säljs här i Sverige är oftast utblandad med tjack, och därför tror folk att drogerna känns likadant

Tjack anses som fult av väldigt många och närmast till hands ligger kolan att jämföra med. Strunta i heroin och alkohol, mm.

Svettningar, nojjor och andra obehag kan kopplas till dom båda. Etiketter, då en viss samhällsklass föredrar kokain och samtidigt rynkar på näsan till amfetamin.

Vad annat är det som motiverar en bredd massa till att ena anses vara ok och andra enkom ful? Förutom att den passar dig bättre, CP.
Citera
2006-08-03, 19:33
Bannlyst
Citat:
Tjack anses som fult av väldigt många och närmast till hands ligger kolan att jämföra med. Strunta i heroin och alkohol, mm.

Svettningar, nojjor och andra obehag kan kopplas till dom båda. Etiketter, då en viss samhällsklass föredrar kokain och samtidigt rynkar på näsan till amfetamin.

Vad annat är det som motiverar en bredd massa till att ena anses vara ok och andra enkom ful? Förutom att den passar dig bättre, CP.
Trippen på Kokain är skönare, enligt dom flesta som har testat bägge drogerna. DU kanske tycker Amfetamin är skönare och det är inget fel med det, men dom flesta tycker att Kokain är skönare, det kan jag garantera

Man får mer nojor på tjack än kola
Man kan inte sova eller äta på tjack, det kan man på kola
Det är svårare att dölja att man är påverkad när man har tagit tjack (med tanke på att man blir speedad, på kola blir man pigg)
Amfetamin är billigare, och därför lättare att fastna på
Avtändningen är 10 gånger värre på tjack, dom flesta får ens ingen på kola
Citera
2006-08-03, 19:36
Bannlyst
gatuamfetamin är smutsigt och dåligt, man får jobbiga avtändningar av det och inbitna tjackare är ofta egoister som ser drogen framför allt annat, tjack är en skitdrog, funkar bra o så men fan det är knappast värt o ta skiten mer än någon enstaka gång.
Citera
2006-08-03, 19:57
Medlem
hencoisms avatar
Citat:
Trippen på Kokain är skönare, enligt dom flesta som har testat bägge drogerna. DU kanske tycker Amfetamin är skönare och det är inget fel med det, men dom flesta tycker att Kokain är skönare, det kan jag garantera

Man får mer nojor på tjack än kola
Man kan inte sova eller äta på tjack, det kan man på kola
Det är svårare att dölja att man är påverkad när man har tagit tjack (med tanke på att man blir speedad, på kola blir man pigg)
Amfetamin är billigare, och därför lättare att fastna på
Avtändningen är 10 gånger värre på tjack, dom flesta får ens ingen på kola

Om trippen är skönare låter jag vara osagt då vi alla är olika.

Själv har jag sällan en avtändning på tjacket som är värd namnet men att det förekommer i stora drag känner jag väl till. Jag äter allt som oftast på tjack, inte alltid, men oftast gör jag det.

Nojjorna vette f*n om jag är med dig om då jag sett en hel del vansinnigt paranoida och vettskrämda kokainister. Jag härleder till att amfetaminet är den drog som missbrukas till störst del av dessa två och således därför sticker ut mer. De fall jag personligen stött på av bekanta, och då oftast deras bekanta, där kokainet varit primär drog har dessa ofta hamnat i tung kriminalitet och problematik, efter att tidigare haft bättre social ställning.

Men som stierna875 skrev, om att det kan vara svårare att kombinera tjack med ett ”vanligt” liv håller jag med om.

(Sorry, editorn min spökar... Omstart..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in