2006-08-03, 17:23
Medlem
On Steroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnick
tycker mer tjack känns lite smutsigt på något vis :]

Förklara gärna mer ingående utan att dra alla över en kamm.
Vad har du för erfarenhet?
Citera
2006-08-03, 17:29
Medlem
Foxxxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
Kanske det är så att folk med taskigt självförtroende försöker låta coola och rika när dom smutskastar tjack och försöker låta stureplans häftiga.
Visst finns det folk som gillar kola bättre pga av att den är lite mildare och det är lättare att föra sig bland folk med kola i kroppen.
Själv tycker jag att kola saknar nått när jag tar det, väntar alltid på det sköna tillslaget som kommer av tjack.

Sen är det vanligare att skjuta tjack än kola så det har nog en faktor som kan avgöra, trots att det är renare och bättre för kroppen att skjuta.
Så man kan ju undra vad som är smutsigast?
Jag har råd att köpa kola men skulle aldrig göra det ändå, om jag nu skulle ha nått köper jag mkt hellre tjack!

Du satte verkligen huvudet på spiken tror jag! Håller med helt!
Skjuter inte tjack, eller något annat heller för den delen, kanske tittar dom extra konstigt på mig för att jag är tjej? Man förväntas möjligtvis ta en liten lina koks då.. Vilket också händer..
Citera
2006-08-03, 17:33
Medlem
fritte666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnick
tycker mer tjack känns lite smutsigt på något vis :]

Håller med...
Dom få gångerna jag testat skiten har jag blivit så jävla dålig att jag inte trott de va sant!!
Medans efter cola känner jag inte en tendens till avtändning!!

Därför känns tjacket på något sätt skitigare!!
Faktum är att dom flesta jag känner till som går på tjack är jävligt skumma, tillhör helt enkelt samhällets bottenskrap!!
Medans cola är de vettigt folk som tar, så är iaf min erfarenhet!!

Begriper naturligtvis att de finns undantag för båda två!!
Citera
2006-08-03, 17:40
Bannlyst
Man får lättare nojor på tjack, på kola är självförtroendet mycket bättre. Jag kan tänka mig att det är mycket lättare att fastna på tjack med tanke på att det är så billigt, jag har träffat många som varit fast på tjack men aldrig någon som varit riktigt fast på kola, dom flesta som tar kola tar nog bara det på helger. Kokain framställs från en planta, tjack framställs från enbart kemikalier

Detta kan också vara några anledningar
Citera
2006-08-03, 17:44
Medlem
On Steroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritte666
Håller med...
Dom få gångerna jag testat skiten har jag blivit så jävla dålig att jag inte trott de va sant!!Medans efter cola känner jag inte en tendens till avtändning!!

Därför känns tjacket på något sätt skitigare!!
Faktum är att dom flesta jag känner till som går på tjack är jävligt skumma, tillhör helt enkelt samhällets bottenskrap!!Medans cola är de vettigt folk som tar, så är iaf min erfarenhet!!
Begriper naturligtvis att de finns undantag för båda två!!

Ja visst är det många som mår skit när affen går ur kroppen, helt klart!
Själv får jag inga riktiga AT av tjack och kanske glorifierar tjacket mkt pga av det.
Visst finns det riktiga tjackloosers! No doubt! helst utseende mässigt kan man bli sliten. Men har en polare som var en riktigt sliten kolatorsk och han var ingen vacker syn han heller, plus att han strulade till det rejält ekonomiskt då kolan är oförtjänt dyr!! Fick bla torpeder på sig och misskötte jobbet så han fick kicken... Så det finns nog nergångna i båda lägren.
Citera
2006-08-03, 17:47
Medlem
Foxxxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classic Purple
Man får lättare nojor på tjack, på kola är självförtroendet mycket bättre. Jag kan tänka mig att det är mycket lättare att fastna på tjack med tanke på att det är så billigt, jag har träffat många som varit fast på tjack men aldrig någon som varit riktigt fast på kola, dom flesta som tar kola tar nog bara det på helger. Kokain framställs från en planta, tjack framställs från enbart kemikalier

Detta kan också vara några anledningar

Ok, jag kan hålla med om det resonemanget till viss del, å andra sidan har jag en och annan bekant som är fast på koks men inte en enda som är det på tjack. Men men.. Dessa bekantskaper har blivit jäkligt känslokalla så så jäkla mkt bättre är det nog inte..
En annan grej...Ok, kola framställs av en växt, visst, men seriöst...hur rent är det när det hamnar i handen på den som väl ska bruka det?
Citera
2006-08-03, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxxen
Ok, jag kan hålla med om det resonemanget till viss del, å andra sidan har jag en och annan bekant som är fast på koks men inte en enda som är det på tjack. Men men.. Dessa bekantskaper har blivit jäkligt känslokalla så så jäkla mkt bättre är det nog inte..
En annan grej...Ok, kola framställs av en växt, visst, men seriöst...hur rent är det när det hamnar i handen på den som väl ska bruka det?
Det där med att jag inte känner någon som är fast på kola är ju självklart inget bevis, men jag tror att fler är fast på tjack än kola med tanke på att det är billigare. Du har rätt, kola är inte så rent när det kommer ut. JAG tycker inte att tjack är smutsigare än kola, jag försöker bara ge anledningar till varför dom flesta tycker det.

Jag anser att ALLA droger är smutsiga
Citera
2006-08-03, 18:00
Bannlyst
Det är svårare att kombinera tjack med ett "vanligt" liv. Koks kan du snorta under kvällen, festa loss ordentligt, men ändå gå hem sedan och sova och möta svärföräldrarna dagen efter.

När man är äldre och inte längre en slacker på 18 år har man kanske massa förpliktelser, typ jobb, sambo, barn.. och det duger inte att vända på dygnet och inte sova på 2 dygn.

Då kanske det är värt en hel del att kunna festa på kola och ändå vara återställd dan efter? Kanske därför tjack har sämre rykte? Man blir påverkad under lång tid. Svårt att passa in tjacket i ett liv som ansvarsfull medborgare.

Dessutom är det billigt. för 100 spänn är man påtänd som en gris en hel natt. Om cola kostade 100 spänn kanske det inte skulle ha samma status`?
Citera
2006-08-03, 18:01
Medlem
Foxxxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classic Purple
Det där med att jag inte känner någon som är fast på kola är ju självklart inget bevis, men jag tror att fler är fast på tjack än kola med tanke på att det är billigare. Du har rätt, kola är inte så rent när det kommer ut. JAG tycker inte att tjack är smutsigare än kola, jag försöker bara ge anledningar till varför dom flesta tycker det.

Jag anser att ALLA droger är smutsiga

Jo du har säkert en poäng där.
Nej! Förstör inte det lilla roliga man har!!
Citera
2006-08-03, 18:34
Medlem
Tjacktorskens avatar
Antagligen för att dem flesta mår skit första gångerna dem tänder av på tjacket. För att folk är så jävla dumma i huvudet så att dem varken äter, dricker eller sover och sen mår dem som as i en vecka, HAHAHAHA konstigt att man mår dåligt? Jag menar håller man sig bara till normala doser rätt tidigt på dagen så hinner bumset gå ut och man kan med lätthet supa sig smålullig och somna runt 11-12 på kvällen.

Klarar inte med kolafittor faktiskt, jobbigt med folk som aldrig kan vara ödmjuka utan hela tiden måste vara störst, bäst, hårdast och vackrast och överträffa alla andra. På tjack blir jag dryg men med glimten i ögat och mina nära förstår detta.
Citera
2006-08-03, 18:46
Medlem
hencoisms avatar
Varför betala 800 för någon timmes färd? I slutändan ser du minst lika risig ut.

Vice versa med priserna och ett kortvarigt kolasnurr hade fått anses som något ”b”.
Citera
2006-08-03, 18:50
Medlem
Tycker folk blir svettiga och luktar illa när de tagit för mycket tjack, det är lite äckligt. Sen har jag även hört att man kan känna sig skitig och smutsig på en tjackavtändning. Men en sak som de flesta amfetamister jag stött på har gemensamt är att de har jävligt städat i hemmet.

Kan lägga till att jag själv bara provat tjack två gånger, men det var extremt små doser och jag fick ingen avtändning (blev bara lite piggare och orkade fortsätta festa, hade inga problem att sova några timmar senare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in