2018-10-11, 10:10
Medlem
HenkWeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Vi har väl redan rett ut den frågan antar jag?

Men bara för att inflika:

1. Tjack gör att du ej kan sova, ej kan knulla pga tjackdick, ej kan äta. Du kan glömma 1-2 dagar efter en tjackkväll du är en zombie. Äcklig at. Känslan du har på det är att du är rätt så givmild och instämmer bara istället för att leda. Du ser helt härjad ut och efter längre tids bruk går du ner i vikt i rasande fart, tappar tänder pga gnisslande, du blir paranoid och ibland även psykos förekommer. Helt bränd i hjärnan. Du blir hal och opålitlig som person, du luras och stjäl från vänner. Listan kan göras lång.

2. Kokset gör att du är kung helt enkelt, du får många brudar, du dominerar och leder. Självförtroendet är på topp, du kan sova, äta, knulla och ruset avtar snabbt på gott och ont. Du kan därmed leva normalt dagen efter och at är obefintligt. Tjejer som tar det blir pilska och älskar att festa. Du går oftast inte ner i vikt och kan se ändå normal och fräsch ut.

Så ja, tjack är smutsigt och koks är bättre helt enkelt. Sen har ju så klart koks negativa aspekter med. Återdoseringsbehovet, dyrt, extremt beroendeframkallande osv. Men annars förutom det är det helt klart en bättre drog för den som har råd. Det är inte av en slump som de rika oftast väljer koks före tjack.

Good enough?

Jag känner mej precis så värdelös på kokain som du anser att andra gör på amfetamin.
Citera
2018-10-11, 10:11
Medlem
vargstars avatar
En ganska bra drog om man använder den rätt, dvs för att boosta sig själv lite.

Ur rus-vinkel, värdelös. Finns bättre.
Citera
2018-10-11, 10:18
Medlem
vargstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Vi har väl redan rett ut den frågan antar jag?

Men bara för att inflika:

1. Tjack gör att du ej kan sova, ej kan knulla pga tjackdick, ej kan äta. Du kan glömma 1-2 dagar efter en tjackkväll du är en zombie. Äcklig at. Känslan du har på det är att du är rätt så givmild och instämmer bara istället för att leda. Du ser helt härjad ut och efter längre tids bruk går du ner i vikt i rasande fart, tappar tänder pga gnisslande, du blir paranoid och ibland även psykos förekommer. Helt bränd i hjärnan. Du blir hal och opålitlig som person, du luras och stjäl från vänner. Listan kan göras lång.

2. Kokset gör att du är kung helt enkelt, du får många brudar, du dominerar och leder. Självförtroendet är på topp, du kan sova, äta, knulla och ruset avtar snabbt på gott och ont. Du kan därmed leva normalt dagen efter och at är obefintligt. Tjejer som tar det blir pilska och älskar att festa. Du går oftast inte ner i vikt och kan se ändå normal och fräsch ut.

Så ja, tjack är smutsigt och koks är bättre helt enkelt. Sen har ju så klart koks negativa aspekter med. Återdoseringsbehovet, dyrt, extremt beroendeframkallande osv. Men annars förutom det är det helt klart en bättre drog för den som har råd. Det är inte av en slump som de rika oftast väljer koks före tjack.

Good enough?

Tjack är lite efedrin-överdos och kola är mycket mer euforiskt, går inte att jämföra.
Citera
2018-10-11, 13:39
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Tjack är lite efedrin-överdos och kola är mycket mer euforiskt, går inte att jämföra.
Skulle säga precis tvärtom. Ska vi komma överens om att det är individuellt?
Citera
2018-10-12, 19:12
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
B. Pulvret är smutsigt. Amfetamin i sverige kan vara utbankat med vadsomhelst, det som standardtjackisen får är typ 15-20% på sin höjd, sen kan det vara massa möjliga klet eller pulver och ingen vet riktigt vad dom får

Tillägg: läste nånstans att standardamfetaminet som tas i beslag av polisen är ännu svagare. Typ ner mot 12%. Det känns ju himla skumt. Är superbra tjack som folk tror är "direkt från labbet" i själva verket på sin höjd 30-35%? Hur kan marknaden accepterat så utbankat och varierat tjack
Citera
2018-10-13, 03:43
Medlem
NioLivs avatar
Skulle aldrig välja kola över tjack.
Men iaf jag tar inte så ofta och dessutom är jag ganska klen när det gäller att va vaken länge på det. Ett dygn räcker för mig. Men har träffat många som är inne på tredje fjärde dyngnet och det är fan ingen vacker syn.

Där i ligger nog mycket i varför tjack ses som smutsigt. Den lilla erfarenhet jag har av kola så jag aldrig hört om nån som vart vaken tre fyra dygn och pundat runt.

Mvh
Citera
2026-09-04, 22:27
Medlem
Tjack anses enligt mig ( fd IV-Tekniker..)

Vara fult pga tillgänglig pris, den extrema skillnaden i rusch jämfört med koks. Samt med koks måste man fan sticka sig hela tiden, vilket är drygt med sämre effekt och ruschen suger jämförbart.

O andra hållet är doset sån jävla rush-deluxe så man sticker sig för ofta+längre verkningsgrad+med längre vaken, vilket leder till diverse psykiska men osv..

Men är man snortare för att bli pigg 30-50 min på en fest så kanske koks är nåt att ha, annars är det värdelöst jämfört med bra dos enligt mig.

Riktigt dos som hade verkanseffekt i 3-6 timmar hade revolutionerat knarkandet samt avlastat PIVA.. kola är en klen kusin till tjack då kola är en återupptagningshämmare medans tjack är en totalfrisläppare av ditt dopamin. Men ska man bara palla en festkväll o snortar är väl kola att föredra då man kan sova osv, dock missar man ju " the total Madness av en grumlig femma i venen..).

Kan tycka att koks är dosets bögigare kusin, lite som att jämföra MDMA-SSRI en frisläpper allt serotonin, andra är en återupptagningshämmare..
Citera
2026-09-05, 02:40
Medlem
hohners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
Kanske det är så att folk med taskigt självförtroende försöker…

Jag som har pangat bort typ alla vener i armarna och snart dom uppenbara i benen efterfrågar dock en svensk övergång till meth eller crack. Jag vägrar snorta eller bomba tjack igen, sicket jävla nedköp det skulle vara. Visst om jag skulle helgpunda men fy för att upprätthålla det 24/7. Får bara ont i magen som blir stenhård och typ uppblåst och kan typ bara dricka Sprite och ibland kaffe. Fast då häller jag upp ett halv glass/kopp och smuttar på i fem timmar, och ja jag har provat allt tänkbart och otänkbart.

Jag drar väl till Tyskland eller Tjeckien i värsta fall I guess. Vilket land som helst som har god tillgång till rökbar cs.

Har försökt jaga rätt på bra ice och via vänner och bekanta men har bara fått kristaller som inte funkat alls, smakade dock rätt gott att röka.

Nej fyfan, misär. Ta hand om era vener, vila dom medan ni har kvar dom, bättre så än att bli tvingad till att låta bli för att dom är döda.

Var inte korkade som jag är/var plllzzz. Eller så är ni lika dumma och hjälper mig fasa på ice-tillgången. Det går också bra
Citera
2026-09-05, 05:40
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cp-Listan
Tjack anses enligt mig ( fd IV-Tekniker..)

Vara fult pga tillgänglig pris, den extrema skillnaden i rusch jämfört med koks. Samt med koks måste man fan sticka sig hela tiden, vilket är drygt med sämre effekt och ruschen suger jämförbart.

O andra hållet är doset sån jävla rush-deluxe så man sticker sig för ofta+längre verkningsgrad+med längre vaken, vilket leder till diverse psykiska men osv..

Men är man snortare för att bli pigg 30-50 min på en fest så kanske koks är nåt att ha, annars är det värdelöst jämfört med bra dos enligt mig.

Riktigt dos som hade verkanseffekt i 3-6 timmar hade revolutionerat knarkandet samt avlastat PIVA.. kola är en klen kusin till tjack då kola är en återupptagningshämmare medans tjack är en totalfrisläppare av ditt dopamin. Men ska man bara palla en festkväll o snortar är väl kola att föredra då man kan sova osv, dock missar man ju " the total Madness av en grumlig femma i venen..).

Kan tycka att koks är dosets bögigare kusin, lite som att jämföra MDMA-SSRI en frisläpper allt serotonin, andra är en återupptagningshämmare..

Folk tycker tjack är fult för att det är bättre och billigare än kokain? Lol

Fast det kanske stämmer bland äkta kolatorskar iofs.

Men om man varken gillar tjack eller kola, så tycker man nog att tack är fult av ungefär samma anledningar som alkohol. Dvs för att det är en ful och smutsig drog, och ju mer och oftare man använder, desto svårare är det att undvika att bli ful och smutsig själv.

Sen ligger väl inte kokain så värst långt efter i smutsighet iofs.
Senast redigerad av busy-signal 2026-09-05 kl. 05:42.
Citera
2026-09-06, 10:26
Medlem
Det anses vara fult för det är billigt, starkt, drygt, relativt lätt tillverkat, en del är tillverkat inrikes men mycket kommer väl från Balkan och Tyskland.

Priserna har blivit löjligt låga. När jag var ung så var det 250kr grammet och en lax för en femma. Idag är det starkare och kostar 500kr femman 800kr tian. Det är 80kr grammet.

Jag avskyr uppåt centralstim skit. Mår så konstigt och blir knepig. Men om nån gör crack och jag är full så är det kört. Jag kommer röka så många stenar som det bara går då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in