2023-10-09, 15:23
Medlem
JoeTempests avatar
IDF har inte samma stridsmoral som tidigare. Det kommer vara en lätt match för Al-Qassam, Hizbollah och "grabbarna" . Allt för många HBTQ-influerades soldater, men även de kända IDF brudarna från TikTok har gjort moralen svag, obefintlig. Det är inte samma ideologi längre. Man vill gå på RAVE - ta LSD, svampa och MDMA. Man vill "leva livet" på palestiniernas bekostnad - njuta av värmen vid medelhavet i globalisternas lilla uppdiktade enklav på gränsen mellan Libanon, Egypten och Jordanien.

Efter rave åker zionisterna tillbaka till Polen, Rumänien, Ungern, USA etc. Den äldre generationens zionister är inte längre kapabla till att utföra kommandoräder - de var mer "hårdnackade" även om man slogs mot underlägsen part både militärt och tekonlogiskt som kunde porträttera storseger efter storseger, printa ut propagandan som bevisligen svalts av majoriteten skribenter här på FB.

Man fokuserar istället på sofistikerad övervakning i hopp om att stackars araber känner sig förtryckta och strypta och måste nypa efter luft. Med antagandet om total kontroll, men icke, al-Qassam och "grabbarna", vart aldrig påverkade av HBTQ ideologin. Varje gång IDFs brudarna dyker upp på tiktok-flödet göds hämnden för en skjuten bror, en bortsprängd skäktning, en förnedrar mamma vid gränsövergångarna!

Och enligt zionisternas egna doktrin - öga för öga, tand för tand - ni ska får betala dyrt era sionister! Mitt råd till er, organisera er och ta er ann protesterande palestinier - för tiden är kommen!
Citera
2023-10-09, 15:23
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Nej, så funkar det inte.
Förutom att självständighet medför förpliktelsen att du faktiskt ansvarar för att kunna klara dig på egen hand (eller förpliktelsen att du måste ha goda relationer med grannar om de har saker du behöver), så är det inget normalt liv att vara aktiv i en terrorgrupp som mördar barn urskillningslöst och har den uttalade målsättningen att utplåna ett grannland. Det Israel och Egypten försöker göra, är just att förmå palestinierna att leva normala liv. Istället för att leva i den masspsykos de valt att leva i nu.

Israel är inga grannar, jag kan inte komma hem till dig, ta ett rum och förvänta mig att du ska behandla mig som en granne och visa mig den respekt som jag kräver annars klipper jag elen och vattnet till andra rum.

Israel har tagit över folks hus, förpliktelserna du nämner kan inte gälla i det här fallet.
Citera
2023-10-09, 15:24
Medlem
Du är inte militär va?
De skyndar inte

De tänker svälta, försvaga de först ... När magen kurrar så blir det svårt att tänka klart medans flyganfall göra

Innan markoffensiven kommer flyget bomba hårdare för markunderstöd, artelleri för "mjuka" motståndet SEN kommer pansar att skjutas och gå in med mark...

Så håll inte andan
Det är ingen räddnings aktion, Knesset har beslutat Krig så kommer ta bort Hamas en ggn för alla.

300,000 soldater kallas inte in för de ska hämta gisslan

Slå ut fienden och rädda gisslan OM det går
Det är sanningen , grym ja men sann...1000 döda så förhandling kan man glömma.

Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Vi får väl se. Ännu så länge har Israel gjort som jag förutspådde, dvs. nöjt sig med flyganfall, blockad och att säkra gränsen, men avstått från en markinvasion.
Senast redigerad av David1982 2023-10-09 kl. 15:27. Anledning: rättelse
Citera
2023-10-09, 15:24
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Ni som är upprörda över Israels bombningar av Gaza - "Det är synd om palestiniska barn".

Palestiniska barn: En "barnlek" - "Döda juden!"

https://twitter.com/OmarHuseyn31398/...72847035785607

Pojkar är pojkar! (ironi)

Samma islamistiska IS-drägg såg vi i Syrien tidigare som lät sina små telningar skjuta skallen av sina krigsfångar i parti å minut. Många under 10 år t.o.m , en var väl bara 5-6 år om jag minns rätt.

J-la undermänniskor!
Citera
2023-10-09, 15:25
Bannlyst
Den här kvinnan som är live på insta nu gästar ofta CNN och har koll på vad som händer i Israel.
https://instagram.com/noatishby?
Citera
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stukad
Ja och Nej. De vandrade vidare och befolkade andra delar.
Men palestina och libanon hade den bördigaste jorden i området och folk bosatte sig där.

Jag sa precis att de haft många namn men de mest kände är phenicier och romarnas bytte sedan namn på dom till liknande.

Pga politik har Palestina inte haft sin plats i historien men den naturliga gränsen låg mellan norra libanon till döda havet. De sträckte sig även kort österut. Detta emperium sträckte sig i framtiden till sicilien,sardinien,delar av spanien, nordafrika .

De besegrade Egypten flera gånger och i modern tid Napoleon vid Acre där jag var och läste...tydligen var det för grunt vatten eller så. Tror du att vikingar var svenskar?

Femtio procent av den "palestinska" befolkningen - lågt räknat - är fullständigt inavlad. Så det borde vara enkelt för dig att leda i bevis att de genetiskt är identiska med filistéerna. They have kept it in the family, så att säga.

Eftersom Israel funnits så länge är det väl rimligt att dina filistéer packar och sticker igen. Föreställ dig ett gäng extremistiska finnar som hänger kvar vid gränsen till Karelen 70 år efter den ryska annekteringen, utför terrorattacker och mottar miljardbelopp i bistånd?
Matti sa: "Perkele, vi kan inte längre valla våra kor på våra fäders jord. Nå jo, men nu får vi flytta".
Case closed. Och Finland har sannerligen inte förlorat något på att fatta det rationella beslutet. Det är ingen som sitter och grinar över det idag.
Men du blir inte så rationell när din mamma är gift med din morbror och din syster är din kusin.
Hela mellanöstern är full av andra arabiska extremister. Vad är problemet? Åk dit och blir deras pensionsräddare. Ni delar språk, ni delar kultur och ni delar religion. Israel däremot är en flugskit på världskartan. Skärp dig.

Det enda positiva med detta är att vi snart är av med "filistéerna" en gång för alla.
Senast redigerad av Dubbel.ankeborgare 2023-10-09 kl. 15:34.
Citera
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Israel är inga grannar, jag kan inte komma hem till dig, ta ett rum och förvänta mig att du ska behandla mig som en granne och visa mig den respekt som jag kräver annars klipper jag elen och vattnet till andra rum.

Israel har tagit över folks hus, förpliktelserna du nämner kan inte gälla i det här fallet.

Som i Sverige då? Vad är skillnaden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskig
Hamas mål
1. Döda judar
2. Trigga Israel att göra det som gör nu, dvs bomba bort Gaza
3. Få resterande arabländer att förklara krig mot Israel, dvs 1948 i repris

Får se om något arabland är villiga att ge sig in i Hamas sinnessjuka våldsspiral.

Hizbollah är väl mest troligt?

Men, varför anföll de inte samtidigt? Nu har de ju verkligen ingen chans. 🤔

Så, det var inte jättemassa koordinerat utanför Hamas. Eller väntade de med vilje? Vad hade de att vinna på det? Ingenting alls.

Tror Hamas har tagit en för stor tugga faktiskt.

Allt är otrevligt.
Citera
Medlem
50 000 barn i Gaza döda innan veckans slut av Israels formidabla flygvapen?
Uppbackade av USA:s 6:e flotta i Medelhavet.

Dis-proportionalitet i mänskligt lidande mellan fienden, kan utan vidare konstateras i förväg.
Citera
Medlem
stukads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Vad fan yrar du om? Vindruvor hängde i taket och man åkte ut med traktorn för att skörda honung och mjölk? Jag tror kanske du blivit lite lurad av någon.

För att göra det klart för någon som köper mat på ICA.

Man kan bygga upp så att vindruvor växer först på taket och sedan hänger ner mot väggen. Härligt att vakna upp och plocka några till frukost. Du kanske tror vindruvor växer ur jorden?
Citera
2023-10-09, 15:26
Avstängd
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Visst. Med 10 miljoner invånarae jämfört med 300 miljoner muslimer. Ta av dig foliehatten din jävla nasist.

Sen när bor det 300 miljoner i Palestina?

Judarna har invaderat deras land sen 1948, inte kul när dom får smaka på egen medicin. Då ska alla gråta och kalla folk nazister.... Töntar.
Citera
2023-10-09, 15:26
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Finns ögonvittnesskildringar ex här:

https://www.tabletmag.com/sections/n...itness-account

Vilka odjur. Att tänka att dessa män tror att deras gud och profet vill detta är helt sjukt. HUR blir man så sjuk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in