2023-10-09, 15:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Inte för att jag älskar judar i nån större utsträckning men kackerlackor ska krossas. Vad nån filisté gjorde för 2000 år sen är helt irrelevant. Vad gör dom idag annat än parasiterar?

De har inget med dem att göra.

Provinsen fick sitt namn från den kustcivilisation som dök upp där ca. 1200 fvt, som kom över havet.
Citera
2023-10-09, 15:10
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Hamas är en terrorgrupp. De är en islamistisk terrorgrupp i klass med IS eller al qaida. De har inga realistiska mål eller strategier utan utgår bara från ideologi och önsketänkande. Gissningsvis består merparten av deras medlemmar av bittra palestinier som tidigare fallit offer för judarna, barn till dödade föräldrar och syskon. Finns inga realistiska strategier alls. Man lever för stunden och på känslan av att få orsaka skada och lidande. Man går igång på tanken att få döda judar i hämndsyfte.

Fast det är nte bara medlemmar. Majoriteten av gazaiter röstade på dem i valet (Ja, det finns val i Gaza ibland). Så dessa 2 mille i remsan är medskyldiga till vad händer.
Citera
2023-10-09, 15:12
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
På sociala medier är det många Israel anhängare som fördömer morden och våldtäkterna som skedde i helgen.
Att Hamas mördade många civila har vi sett, men finns det några bevis för att våldtäkter har skett?

Finns ögonvittnesskildringar ex här:

https://www.tabletmag.com/sections/n...itness-account
Citera
2023-10-09, 15:13
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Fast det är nte bara medlemmar. Majoriteten av gazaiter röstade på dem i valet (Ja, det finns val i Gaza ibland). Så dessa 2 mille i remsan är medskyldiga till vad händer.

Jag kan inte uttala mig om hur folket där ska rösta. Jag har aldrig bott där och befinner mig nästan på andra sidan jordklotet. Om palestinierna har röstat på de så kanske de har haft en anledning till det? Inte vet jag. Jag är inte för eller emot någon. Jag kan bara uttala mig om mitt egna land Sverige. Och jag hoppas att folk som inte bor här ger fan i att tycka till om hur vi har det här eller hur vi ska leva här. Exempelvis globalister, eu politiker, islamister eller annat valfritt skräp-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Tänk om israeler tänkte som muslimer.

Muslimerna går in i Israel och dödar allt de kan. Helt urskiljningslöst, turister på besök för att vara med ingen fredsfestival? - inga problem.

Israel skulle kunna döda alla palestinier på en vecka om de ville.

Men de vill de inte. För de är civiliserade.

Med tankeövningen ovan är det inte så svårt att se vilken sida man nu ska stå på i denna konflikt.

Muslimerna har alla chanser och förutsättningar til att göra Palestina till ett fungerande samhälle där de kan leva, frodas och utvecklas likt andra folk. Men de väljer konstant att förstöra alla chanser. De ska ständigt visa att de är inmarinerade i meningslöst sadistiskt våld och total korruption.

Hur kan någon som gått västerländsk skola någonsin tala för Hamas efter detta?

Hur kan du påstå att Gaza har alla chanser till att skapa ett bra fungerande samhälle? De är under blockad av Israel. Allt gods som skall in i landet måste passera en israelisk gränskontroll. Skall man resa ut ur landet måste man ha tillstånd av Israel. Under de förutsättningarna är det märkligt hur pass bra de ändå har klarat sig.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vilken fräckhet att komma med såna anklagelser helt ur kontext. Jag har aldrig någonsin stått bakom lemlästning eller våldtäkter mot civila. Löjligt uttalande, i nivå med att kalla Zara Larson för "nazist" enbart för att hon lyfte fram Ukrainakriget som ett exempel på hyckleriet i väst. Tillhör man den mer fanatiska Israelfalangen bör man vara sparsam med anklagelser, med tanke på att varenda en av sionisterna här på forumet verkar sitta och njuta när civila palestinier som inte har något med attackerna att göra bombas till döds.

Vilket hyckleri om Ukrainakriget? Zara får väl uppträda i Ryssland och Palestina då om hon stödjer terrorstater så mycket, men där kan hon ju inte tjäna pengar så det är ju det väst hon hatar hon kommer stanna i. Hennes tweet har fått internationell uppmärksamhet inklusive i Ukraina så jag förstår att hon är tyst nu. Inte bra för försäljningen att hata sina kunder.
Citera
Medlem
KillPus avatar
Hittat på nätet. Ganska kul beskrivning:

Gazaremsan har tre typer av aktiviteter:

- föda barn
- organisera terroristattacker
- att odla hat

En palestinier har två typer av underhållning i livet - att föröka sin stam och att skjuta mot någon annans egendom.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Israels försvarsbudget är $23.6 billion. USAs militära bistånd till Israel är US$3.8 billion. Så nej, det stämmer inte.

https://www.globaldata.com/store/rep...rket-analysis/

Hen menar nog att Israel fått ett ganska förmånligt startkapital. Genom åren har ju USA ensamt bidragit med minst 2000 miljarder SEK omräknat till dagens valutavärde, om inte mer, och som du själv skriver än idag bidrar med ca 40 miljarder årligen. De har fått mycket serverat genom åren och det kan du inte förneka.
Citera
2023-10-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
När man ser israelernas häftiga bombningar av Gaza då tycker jag att palestinier kan tävla mot sina kompisar ryZZar i "Världens dummaste folk" tävlingen. Hur tänkte Hamas där? Trodde de att deras angrepp mot civila israeler skulle leda till bara till Israels klagomål hos FN? Det kommer nog dödas minst 100 palestinier mot en israel nu, Var detta Hamas mål?

Hamas mål
1. Döda judar
2. Trigga Israel att göra det som gör nu, dvs bomba bort Gaza
3. Få resterande arabländer att förklara krig mot Israel, dvs 1948 i repris

Får se om något arabland är villiga att ge sig in i Hamas sinnessjuka våldsspiral.
Citera
Medlem
stukads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du får ta upp det med Hamas. Du har läst vad deras partiprogram handlar om. Det sagt det verkar finnas en splittring i Hamas.

Jag bryr mig inte om Hamas då palestinierna i storstäder och byar inte accepterar sånt. Regionen är en handelsport mellan öst och väst och Hamas bildades som en effekt av Israels massaker och övertag.

Mer kan jag inte säga om Hamas förutom att jag hört rykten om att Israel själva skapade Hamas i två försök. Det låter löjligt men med tanke på att varenda krig ofta startar en terrorgrupp för att få vanligt folk att bilda en fiende eller vän så känns det naturligt.

Men om Ryssland bombade mina föräldrar i Sverige och stängde in mig i fängelse, släppte ut mig i Gaza så skulle jag nog lätt gå med i en motståndsrörelse som där jag inte brydde mig om att dö. Ända problemet jag skulle ha var Islam och deras predikan. Men man kan alltid göra som kvinnorna och gå med en kniv mot en soldat tills stoldaten skjuter och man dör och tidningen skriver terrorattack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Det är ockuperat, om du inte kan leva ett normalt liv utan att vara beroende av Israel då är det ockuperat.

Det är ju självvalt. Gaza hade precis som andra länder kunnat bygga infrasfruktur mm i stället för att lägga pengar på militär, säkerhetstjänst och terror.
Citera
2023-10-09, 15:16
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Häng med i rapporteringen, det kommer bli spännande.
Det blir väl bombardemang av oskyldiga som vanligt. Nu har visserligen Hamas dödat en hel del oskyldiga i Israel, men Israel kommer säkert ge tillbaka mångfalt vilket bara kommer göra att det blir fler Israelhatare bland muslimerna.

Det hade varit bättre att Israel gör som svenska politiker och låter Hamasmedlemmar åka på segelturer, ger dem fler lokaler att leka i och uppmuntrar dem att ta med bruschorna för att fortsätta med sitt ghettouppförande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in