2023-11-15, 00:20
Medlem
Krakems avatar
Det självutnämnda herrefolket palestinier och deras nazistiska allierade försöker köpa sig ett eldupphör för Hamas räkning med argumentet att man fostrar nya terrorister om man krigar mot en terrorgrupp som vill utrota en (och själva startade kriget). Tänk om de allierade resonerade så att man kan inte kriga mot Nazityskland för man fostrar bara nya nazister då, eller man kan inte förgöra ISIS för dem vinner bara nya anhängare. Lmao.

Nej, minimera antalet terrorister och islamister gör man genom att:

a) Avslutar ett framgångsrikt krig mot en terrorsekt med det uttalade målet att döda alla judar i Mellanöstern (och resten av världen med Israel som start). Ett mål man har en utbyggd propagandaapparat till för sin rekrytering (vilket jag postat om en del).

b) Drar in på allt bistånd som finansierar Mein Kampf-klasser och skickar iväg studenter på en explosiv framtid med paradisoskulder som högsta ambition.

c) Riktar om biståndet till att finansiera tillväxt, en stabil ekonomisk utveckling, arbetstillfällen istället för att bygga raketer och tunnlar för ett evigt krig mot icke-muslimer.

Arabvärldens missfoster har inte tagit memot från resten av sitt ummah att det regnar manna från himlen efter att man hamnade på vänskaplig fot med Israel. Det blir liksom inte så bra om man lever som en bokstavstrogen islamstat och är i krig med alla.
Senast redigerad av Krakem 2023-11-15 kl. 00:29.
Citera
2023-11-15, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Schack matt. När argumenten sinar så går man tillbaka till ursprungsretoriken. Jag är väl antisemit också i dina sionistögon.

Är du jude måtro?
Av det du hittills framfört är du en hatare. Du är definitivt antisemit, och därför är det idiotiskt att gå in i de sakfrågor som kriget mot Hamas handlar om. Du byter om rollerna, och du ser Hamas och deras anhängare som offer efter de mördat civila i Israel och tagit över 200 personer som gisslan.

Att ens komma på tanken att fråga en person om denne är jude, när personen framför genomtänkta och bra synpunkter säger mer om dig än om hen.

Kortfattat kan en normal person komma till slutsatsen, att Israels krig mot Hamas är ett rättfärdigt krig enligt den civiliserade världens folkrätt. Det du påstår är propaganda där du använder begrepp som folkrätt och folkmord, adjektiv som vidrigt, i linje med hur den ociviliserade världen hävdar sin barbarism.
Citera
2023-11-15, 06:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ingen. Det går däremot att oskadliggöra religiösa fundamentalister och deras anhängare genom att minimera antalet och skapa kontroll. Därifrån krävs en plan vilken troligen behöver handla om att skapa mer lockande alternativ än religiös fundamentalism, jihadism, martyrdöd.
Israel har samma taktik mot Hamas som USA hade mot ISIS.

ISIS är ganska anonyma efter att USA tagit i med hårdhandskarna.
Citera
2023-11-15, 06:11
Medlem
Ken Drydens avatar
Nu går IDF in i Shifa-sjukhuset. Hamas och araberna är mycket rädda nu. Deras soldater beter sig ytterst psyksjukt i nuläget och verkar inte kunna strida på något strukturerat sätt. De tror att automateld kan besegra de fjärrstyrda bulldozers som IDF skickar fram längs med gatorna och att RPG-7-kloner kan slå hål på Merkava-stridsvagnar. Detta är fel och tyder på att araberna har blivit mycket psyksjuka nu. Kanske det bästa för Hamas är att följa med flyktingströmmen och använda Khan Yunis som en ny operationsbas - för så här kan det ju inte fortsätta. Då är Hamas borta om ett par veckor.
Citera
2023-11-15, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endstation
Gideon Levy ger oss alla (kanske särskilt oss och med judisk bakgrund med koppling till Israel, USA eller EU) många bra svar här:

Del 1: https://www.instagram.com/reel/CzogjoJNyC6/
Del 2: https://www.instagram.com/reel/Czohm7NNh4J/
I dessa klipp låter Levy som en femtekolonnare i mina öron. Om han har kvar och sprider sina åsikter ännu idag, skulle jag ställa honom inför rätta för landsförräderi. Eller ännu bättre, dra in hans israeliska medborgarskap och utvisa honom till Gaza. Det är mitt tips till er judar.
Citera
2023-11-15, 07:03
Medlem
Ikkiks avatar
Bara att bomba sjukhuset tycker jag. Det är en del i palestinernas krigsföring och borde raseras. De döda får palestinierna ta på sig som använde dem som sköldar. Vakuumbomber vore effektivt mot tunnelsystemen. Usa borde bidra.
Citera
2023-11-15, 07:05
Medlem
Jag måste säga att palestinska ambassadören i Sverige är ganska skicklig. Dessutom har de valt en kvinna. Sen kunde frågorna varit något hårdare.

https://www.dn.se/sverige/palestinas...n-palestinier/
Citera
2023-11-15, 07:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ikkik
Bara att bomba sjukhuset tycker jag. Det är en del i palestinernas krigsföring och borde raseras. De döda får palestinierna ta på sig som använde dem som sköldar. Vakuumbomber vore effektivt mot tunnelsystemen. Usa borde bidra.

Nu får vi se hur Hamas agerar när Israel tar över Al Shifa sjukhuset. Skall de gå till attack mot ett sjukhus..och sina skadade medmänniskor? Detta var väl inte Hamas hade tänkt sig..Propagandan från Dag 1 där barn varit vapnet för att skapa opinion verkar bli uddlöst. Friserade siffror, medmänniskor som används som mänskliga sköldar, kommandocentral under Al Shifa-sjukhuset, barn som tidigt tränas till terrorister, bränsle som skall användas till sjukhus tar Hamas till egen användning..samt många fler inhumana metoder/åtgärder/strategier. Snart är detta snart ett minne blott.

Det otroliga är att det finns naiva och godtrogna som går på Hamas propaganda. Ofattbart.
Citera
2023-11-15, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Nehe så att droppa bomber till en storlek på 2 atombomber på en yta av 45 kvm med 2,3 miljoner människor och där 10 000 + döda inom loppet av 1 månad är inte massmord?

Israel hits Gaza Strip with the equivalent of two nuclear bombs

https://euromedmonitor.org/en/articl...e%20kilometres.

Du lever i en förnekelse. Erkänn bara att bara att israeler ser palestinier som djur och inget annat.

IDF behöver inte bomba Västbanken? Man får ju det man vill ändå?

Om Israel hade sett palestinierna som djur, då hade det varit 200-300 000 döda med den mängden sprängmedel.

Det visar på en extrem overkill på de mål de träffar eller att de spränger många bunkrar och betongförstärkta gångar under marken. Uppenbart att de försöker undvika civila, speciellt som Hamas har erkänt att de inte har byggt skyddsrum för civila.

Antalet döda civila är uppenbart ett diplomatiskt problem för Israel, även om det är egentligen få döda civila. Utifrån hur och var Hamas strider.

Det är väldigt hemskt att Hamas fortsätter och strider runt och i sjukhusen. Det hade varit enkelt för dem att retirera från dessa platser. Nu dör i stället en massa civila palestinier i onödan. Undrar om inte det är Hamas taktik att slås på platser som är känsliga?
Citera
2023-11-15, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Undrar om inte det är Hamas taktik att slås på platser som är känsliga?

Exakt, de hade hoppas på att resten av arabvärlden skulle bli så förbannade att de också startade krig mot israel, men uppenbarligen bryr sig inte arabvärlden om hamas. Borde vara det yttersta tecknet på vilka oönskade terrorister hamas faktiskt är när inte ens andra muslimer bryr sig.
Citera
2023-11-15, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dupazbita
I dessa klipp låter Levy som en femtekolonnare i mina öron. Om han har kvar och sprider sina åsikter ännu idag, skulle jag ställa honom inför rätta för landsförräderi. Eller ännu bättre, dra in hans israeliska medborgarskap och utvisa honom till Gaza. Det är mitt tips till er judar.

Jag såg också hans tal på konfererensen från 2015. Till viss del kunde jag nog sympatisera med honom då det verkade som att han ville ha fred med sina grannar på Gaza, Västbanken och övriga Arabländer. Fred är väl aldrig fel? Fast frågan är vad som egentligen är realistiskt att göra utan att Israel upphör som stat? I övrigt var hans tal väldigt ensidigt emot Israel, menade att hela folket var hjärntvättade, borde ge upp sin säkerhet, ville att USA skulle sluta ge stöd, lämna Israel åt sitt eget öde..

Det är inte svårt att förstå att utan stöd så skulle det landet snart riskera bli helt utraderat av sina kanske inte så snälla grannar.. Möjligen sluta upp med en stor smäll som skulle påverka hela Mellanöstern inkl. Europa (Samson option). Konferensdeltagarna jublade ett flertal gånger när han uttryckte diverse antisemitiska åsikter. Verkade vara samma typ av folk som vi sett härinne i tråden som tjatar om "folkmord" och hävdar, såsom Putin, att Israel inte har rätt att försvara sitt land.
Citera
2023-11-15, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Japp, Israel har gett araberna tillfällen för en bättre framtid men 7 oktober visar att det sista lilla förtroendet är borta. Israel måste nu..för alltid..säkerställa sin existens för lång tid framöver. Detta innebär att de inte kan ha palestinierna så nära som de nu har. Det visar all terror som bedrivs dagligen inne i Israel, Västbanken och Gaza. Israel måste flytta på dessa potentiella terrorister. Därför måste de flesta..kanske alla..flyttas på..för att säkerställa tydliga och breda gränser.

Gränsen mellan Libanon/Israel är en bred och tydlig gräns. Detta gör det svårt för terrorister att komma in i landet.

Sedan undrar jag varför inte USA haft militära baser tidigare i Israel som avskräckande effekt på terrorister. Jvlas man med Israel jvlas man också med USA. Efter flytt av palestinier till grannländer..eller kanske södra Gazaremsan..så skall USA ha militära baser i Israel. Sedan har de kärnvapen i värsta fall för att avskräcka.

Detta skulle vara grunden för en långsiktig fred i regionen. Kortsiktigt kan det naturligtvis skapa incidenter som kan eskalera då araberna har svårt med sin impulskontroll.

I den bästa av världar vill man naturligtvis att vissa araber får stanna kvar. Personer som i åratal jobbat i Israel, som faktiskt är för fred..som kan bli arabisk-israeler..men risken kan vara för stor då man vet inte vad som händer på lång sikt om den arabiska delen expanderar i Israel. Räcker nog att ta hand om de arab-israeler som finns inne i Israel.

Kan bli problem med dessa när de inser att det aldrig blir någon palestinsk stat..

Antagligen vill inte Israel ha USA trupp officiellt i landet. De är säkert där ändå på olika sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in