2023-11-14, 11:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Frågan är vad Israel hittar på efter Gaza. Ska de kasta ut araberna från Västbanken också?

Japp, Israel har gett araberna tillfällen för en bättre framtid men 7 oktober visar att det sista lilla förtroendet är borta. Israel måste nu..för alltid..säkerställa sin existens för lång tid framöver. Detta innebär att de inte kan ha palestinierna så nära som de nu har. Det visar all terror som bedrivs dagligen inne i Israel, Västbanken och Gaza. Israel måste flytta på dessa potentiella terrorister. Därför måste de flesta..kanske alla..flyttas på..för att säkerställa tydliga och breda gränser.

Gränsen mellan Libanon/Israel är en bred och tydlig gräns. Detta gör det svårt för terrorister att komma in i landet.

Sedan undrar jag varför inte USA haft militära baser tidigare i Israel som avskräckande effekt på terrorister. Jvlas man med Israel jvlas man också med USA. Efter flytt av palestinier till grannländer..eller kanske södra Gazaremsan..så skall USA ha militära baser i Israel. Sedan har de kärnvapen i värsta fall för att avskräcka.

Detta skulle vara grunden för en långsiktig fred i regionen. Kortsiktigt kan det naturligtvis skapa incidenter som kan eskalera då araberna har svårt med sin impulskontroll.

I den bästa av världar vill man naturligtvis att vissa araber får stanna kvar. Personer som i åratal jobbat i Israel, som faktiskt är för fred..som kan bli arabisk-israeler..men risken kan vara för stor då man vet inte vad som händer på lång sikt om den arabiska delen expanderar i Israel. Räcker nog att ta hand om de arab-israeler som finns inne i Israel.

Kan bli problem med dessa när de inser att det aldrig blir någon palestinsk stat..
Senast redigerad av TenBagger69 2023-11-14 kl. 11:37.
Citera
2023-11-14, 11:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det jag noterar är hur olika vi uppfattar information, och hur vi bearbetar bilder ihop med andra fakta.

Har det med utbildning, kunskapsnivå och intelligens att göra, undrar jag.

1. Fakta är att det är ca 25-27 grader varmt på Gaza. En temperatur som är behaglig om man inte vistas där det är föroreningar och kedjerökande män.

För en nyfödd bebis är det perfekt temperatur, varken för varmt eller för kallt med bara en blöja.

2. Bild visas i media med flera nyfödda bebisar som slarvigt sprids på en filt för att visa hela världen hur hemska IDF är. Nakna bebisar huller om buller med andra bebisar förpackade som köttbitar. En "läkare" som varit behjälplig med denna installation av bebisar, förtydligar att bebisarna svävar i livsfara då de inte kan säkerställa hygien och smittspridning på sjukhuset.

Min slutsats är att först mördar de bebisar i Israel av hat, och sedan mördar Hamas palestinska bebisar för att vinna ett propagandakrig. Från de primitivaste av terrorister till de dummaste i väst köper de denna vidrigaste av vidrigaste propaganda. Hamas och deras sjukvårdspersonal slänger och dänger med bebisar för att få en bild!

Vi noterar också att om katastrofen inträffar, och födsel inträffar på Hamas sjukhuset, gör man inte det enda rätta och håller babyn nära sin kropp och ger sig iväg från sjukhuset till säkerheten.

Det man måste fråga sig är om dessa nyförlösta kvinnor och deras barn också kan vara gisslan, eller om de frivilligt går i döden med sina bebisar för Hamas.

https://edition.cnn.com/2023/11/13/m...hnk/index.html

Det är bra tajming att visa dessa bilder samtidigt som IDF knackar på dörren till Al Shifa- sjukhuset. Desperationen från Hamas tydliggörs för varje dag. De är hårt pressade nu..och med bevis från IDF varje dag där Hamas nyttjar sjukhus till sin verksamhet gör att korthuset börjar falla ihop totalt. Verkligheten börjar att komma ikapp Hamas nu..
Citera
2023-11-14, 12:39
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Det jag noterar är hur olika vi uppfattar information, och hur vi bearbetar bilder ihop med andra fakta.

1. Fakta är att det är ca 25-27 grader varmt på Gaza. En temperatur som är behaglig om man inte vistas där det är föroreningar och kedjerökande män.

För en nyfödd bebis är det perfekt temperatur, varken för varmt eller för kallt med bara en blöja.

2. Bild visas i media med flera nyfödda bebisar som slarvigt sprids på en filt för att visa hela världen hur hemska IDF är. Nakna bebisar huller om buller med andra bebisar förpackade som köttbitar. En "läkare" som varit behjälplig med denna installation av bebisar, förtydligar att bebisarna svävar i livsfara då de inte kan säkerställa hygien och smittspridning på sjukhuset.

Min slutsats är att först mördar de bebisar i Israel av hat, och sedan mördar Hamas palestinska bebisar för att vinna ett propagandakrig. Från de primitivaste av terrorister till de dummaste i väst köper de denna vidrigaste av vidrigaste propaganda. Hamas och deras sjukvårdspersonal slänger och dänger med bebisar för att få en bild!

Vi noterar också att om katastrofen inträffar, och födsel inträffar på Hamas sjukhuset, gör man inte det enda rätta och håller babyn nära sin kropp och ger sig iväg från sjukhuset till säkerheten.

Det man måste fråga sig är om dessa nyförlösta kvinnor och deras barn också kan vara gisslan, eller om de frivilligt går i döden med sina bebisar för Hamas.

Nyfödda barn behöver mer än rumsvarmt. Det här handlar dessutom om för tidigt födda barn och spädbarn som av andra skäl behandlas på neonatalavdelning. De behöver betydligt högre värme än vanliga nyfödda barn.

Men för all del, låt inte din okunnighet och uppenbart bristande intelligens hindra dig från att fortsätta uttala dig.
Citera
2023-11-14, 13:44
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Nyfödda barn behöver mer än rumsvarmt. Det här handlar dessutom om för tidigt födda barn och spädbarn som av andra skäl behandlas på neonatalavdelning. De behöver betydligt högre värme än vanliga nyfödda barn.

Men för all del, låt inte din okunnighet och uppenbart bristande intelligens hindra dig från att fortsätta uttala dig.
Visst är det höjden av vidrighet när Hamas tar neonatalbebisar från sina mödrar och ur sina kuvöser för att låtsas som att de lider? På bilderna med småttingar där man klagar på att det saknas el, så kan man se i bakgrunden hur monitorer står inkopplade med full el, exempelvis.
Död åt islamisterna.
Citera
2023-11-14, 14:02
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Visst är det höjden av vidrighet när Hamas tar neonatalbebisar från sina mödrar och ur sina kuvöser för att låtsas som att de lider? På bilderna med småttingar där man klagar på att det saknas el, så kan man se i bakgrunden hur monitorer står inkopplade med full el, exempelvis.
Död åt islamisterna.

För mig får IDF gärna skjuta varje islamist i Gaza, men jag har inga problem med att samtidigt hålla Israel ansvarigt för vad Israel gjort.

Skillnaden, en av dem, mellan dig och mig är att min avsky för Hamas inte gör mig till Israels knähund. Jag är nämligen svensk och går inte något annat lands intressen. Inte heller något annat folks intressen. Du, å andra sidan…
Citera
2023-11-14, 14:18
Medlem
Hamas friger 70 kvinnor och barn ur gisslan om Israel går med på 5 dagars vapenvila och införsel av förnödenheter i hela Gaza. Israel har ännu inte svarat.
Citera
2023-11-14, 14:20
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
För mig får IDF gärna skjuta varje islamist i Gaza, men jag har inga problem med att samtidigt hålla Israel ansvarigt för vad Israel gjort.

Skillnaden, en av dem, mellan dig och mig är att min avsky för Hamas inte gör mig till Israels knähund. Jag är nämligen svensk och går inte något annat lands intressen. Inte heller något annat folks intressen. Du, å andra sidan…
Dumhuvud. Jag har väl inte sagt något motsägande?
Absolut, har Israel utfört krigsbrott så skall de hållas till svars för det. Däremot så har de, mig veteligen, bara attackeras Hamas. Vet du nåt annat? Varsågod att källbelägga.
Citera
2023-11-14, 14:23
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Hamas friger 70 kvinnor och barn ur gisslan om Israel går med på 5 dagars vapenvila och införsel av förnödenheter i hela Gaza. Israel har ännu inte svarat.
Israel stoppar kriget om Hamas överlämnar gisslan. Meddelat: 7 oktober.
Hamas har ännu inte svarat.
Citera
2023-11-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Israel stoppar kriget om Hamas överlämnar gisslan. Meddelat: 7 oktober.
Hamas har ännu inte svarat.

Svaret är ju som jag skrev 70 mot 5 dagars vapenvila. Tror Reuters var först med nyheten

https://www.reuters.com/world/middle...ce-2023-11-13/
Citera
2023-11-14, 14:38
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Svaret är ju som jag skrev 70 mot 5 dagars vapenvila. Tror Reuters var först med nyheten

https://www.reuters.com/world/middle...ce-2023-11-13/
Varpå jag meddelade att om Hamas hade något vett/heder/ärligt uppsåt, så hade man den 7 oktober lyssnat på Israel och släppt gisslan för fred.
Varför skulle Israel ta emot 70 gisslan för fem dagars eldupphör? Hamas ska släppa gisslan, punkt. Förbehållslöst.
Citera
2023-11-14, 14:45
Medlem
Krakems avatar
Citat:

Hamas har hela tiden varit tydliga med att civila offer är ”värt” för ”befrielsen” av Gaza. Det ligger också i linje med att alla dessa tunnlar till storleksordningen av New Yorks tunnelbanenät som man byggt med Västs bistånd har varit exklusivt för Hamas terrorister - inga civila. Samma sak om det rullar in lastbilar med bistånd är gangsters från Hamas de första som stormar och plundrar dem på förnödenheter.

Väntar fortfarande på att någon juvel i dessa pallywood produktioner som strör ut bebisar på golvet för sitt propaganda stilleben bara skall säga ”fuck Hamas” och ge långfingret åt en egen regering som bryr sig såpass lite om sin egen befolkning. Men judehatet och offra nyfödda till Molok har väl företräde gissar jag.
Citera
2023-11-14, 15:07
Medlem
Lavas avatar
Citat:

70? Samtliga i gisslan och därefter 12h vapenvila där Hamas ges möjlighet att överlämna sig själva dvs behålla livet. Det är en schysst deal som Hamas själva aldrig hade erbjudit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in