2023-11-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
70? Samtliga i gisslan och därefter 12h vapenvila där Hamas ges möjlighet att överlämna sig själva dvs behålla livet. Det är en schysst deal som Hamas själva aldrig hade erbjudit.

Ja, det är en rimlig deal givet hur militärt överlägset Israel är.
Citera
2023-11-14, 19:47
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Nu har rättvisans vedergällning pågått ett tag.
Finns det någon bra sammanställning över "Best off filmer" där man får se Hamas tugga grus?

Kommer även bli spännande att se vad FN kommer säga ner IDF visar upp alla dolda rum i sjukhusen som Hamas använt under årens lopp.
Citera
2023-11-14, 19:50
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Israelerna är så "onda" i sitt "folkmord" att de tar hand om och ger sjukvård till islamisternas bebisar. Vad säger alla pro-palestinier om det här?

Medan muslimer halshugger israeliska barn så ger israeler muslimska barn beskydd och vård. Ser ni skillnad i beteende? Det är goda mot onda, ljus mot mörker, "Guds folk" vs Satans hantlangare.

"Israeli troops evacuate babies from Gaza hospital, IDF says"
https://www.youtube.com/watch?v=_vF3hX86ozw

De förnekar det eftersom de är förblindade av sitt hat. Eller så tar de och cherrypickar en incident som ska bevisa att Judarna är onda folkmördare.

Jag håller med dig, det är verkligen de goda mot de onda denna gången. Man kan inte rättfärdiga allting med de gjorde detta tidigare som ett dagisbarn. Hamas är ondskan och Israel och alla Palestinier kommer få ett bättre liv när alla Hamas anhängare är döda.
Citera
2023-11-14, 19:53
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgmedvind
Min bedömning efter att jag läst igenom tråder i början och slutet måste jag se att jag har nästan alltid märkt att i slutet av trådar anser de flesta hipper aktiva medlemmar att de hade fel och det händer precis här :
Israel har förlorat kriget sedan 4 veckor sen och alla vet det. Bara kolla på hur många stridsvagnar är övergivna och träffade i grupp och står på Gazas utkanter.
Jag vill endast berätta att jag fördömer all våld men snart ni kommer att se att även folket i Israel tvingar ockupationen att avsluta tyranni och om mindre än ett år bildas Palestinska staten.
Bara kolla början och slutet på tidigare tråd plus kolla på oberoende media så de flesta förstår vad jag menar.

Vilken värld lever du i

Det blev inte from the river to the sea för någon annan än IDF som nu har omringat Gaza city och eliminerat större delen av Hamas kapacitet.

Varför ska det bildas en Palestinsk stat? det finns redan. Har IDF gått in i Västbanken för att krossa Fata? virrpanna.
Citera
2023-11-14, 19:54
Medlem
Condottieris avatar
Det riktas nu en veritabel skitflodvåg av antisemitanklagelser mot sansade debattörer i Palestinafrågan, självklart i syfte att täcka över det pågående massmordet på Gazas palestinska befolkning. Det är vedervärdigt.
Senast redigerad av Condottieri 2023-11-14 kl. 19:58.
Citera
2023-11-14, 20:01
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Uppenbarligen riktas det en veritabel skitflodvåg av antisemitanklagelser riktad mot sansade debattörer, självklart i syfte att täcka över det pågående massmordet på Gazas palestinska befolkning. Det är vedervärdigt.

Måste säga att IDF gör ett riktigt skit jobb om så är fallet

vad är det 1-2 döda civila per Israelisk missil eller nått. Riktigt kasst i världens mest tätbefolkade område. Nästan som att man kan tolka det som att IDF inte försöker maximera döda civila
Citera
2023-11-14, 20:37
Medlem
En analogi.

En mördare dödar en grupp människor och tar med sig gisslan till ett köpcenter fullt med folk.

Normal logik: Försök få ut gisslan och se till att inga fler civila dör.

Israelisk logik: Bomba hela köpcentret.

Jag avskyr islamism och stater som Iran och Saudiarabien.

Men jag är inte blind. Israel är en stat som hör hemma i samma fack som de övre 2.
Är du inte jude är du ingenting i det landet och de judiska extremisterna på bl.a. västbanken är precis likadana som islamister.

Det finns så mycket som inte går ihop logiskt när folk säger sig vara Israelvänner och samtidigt stödjer Ukraina.
Citera
2023-11-14, 20:44
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Vilken värld lever du i

Det blev inte from the river to the sea för någon annan än IDF som nu har omringat Gaza city och eliminerat större delen av Hamas kapacitet.

Varför ska det bildas en Palestinsk stat? det finns redan. Har IDF gått in i Västbanken för att krossa Fata? virrpanna.
Jag lever i mänskliga sidan av världen som ingen media kunnat förtrolla/köpa. Jag lever i Sanna november 2023 i Sverige. Jag är varken idiot eller betald komentator som jobbar intensivt och tror sig ingen vet vad brusiga dem är men det är lätt att se genom dig och dina kollegor för alla medborgare i informationssamhället. Du får betalt för sitt jobb här kanske och jag på min vardagsjobb och i verkligheten som du är helt obekant med och det är jag säkert på.
TIDen är den största verkligheten och det bästa som avgör om jag har rätt eller inte. Fri Palestin har levt längre än historien och kommer att vara, förnekarens plats är historiens kända soptunna/
Citera
2023-11-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
"Massmord". Du går alltså all in, litar helt blint på Hamas siffror.
För du vet väl att det är Hamas siffror?
Hamas!
En dödsdyrkande terrorsekt.

Kanske ska du tänka på att vara lite tystare så du inte ser dum ut inför hela världen.

"Sansade debattörer i Palestinafrågan" existerar inte. De är alla rabiata Hamas-kramare. Vi har sett era "protester" med hatramsor, våld, "döda judar"-grafitti och rasistiskt motiverat dödligt våld mot judar som resultat. Ta bara den 60-årige mannen som mördades för att han enbart höll i en Israelisk flagga.

Under tidigare massakrar i Gaza har det visat sig att hälsoministeriet i Gaza rapporterat korrekt antal dödsoffer när oberoende observatörer från bland annat FN tagit sig in och verifierat detta.

Var samma skitsnack då som nu, att det skulle överdrivas med dödsiffror. Tror snarare det är underdrivet då det med all sannolikhet ligger flera döda under alla ruinerade byggnader.
Citera
2023-11-14, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Det finns så mycket som inte går ihop logiskt när folk säger sig vara Israelvänner och samtidigt stödjer Ukraina.

Ja, vem fan kan sympatisera med ett land som delar 134 (ca) plats på korruptionsidexet med Angola?

Ledtråd, det är inte Israel jag åsyftar.
Citera
2023-11-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Ja, vem fan kan sympatisera med ett land som delar 134 (ca) plats på korruptionsidexet med Angola?

Ledtråd, det är inte Israel jag åsyftar.

Du har höga förväntningar på en "stat" under ockupation och förtryck och som ej tillåts hålla allmänna val av ockupationsmakten
Citera
2023-11-14, 21:05
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det finns inga sansade pro-palestinier. Alla är vänster eller islamister, två grupper som är kända för att totalt sakna förmåga att sansa sig.
Skitprat.
Citat:
Fråga:
Hur anser du att Israel skulle ha agerat efter att islamisterna gått in i Israel och slaktat, skändat, våldtagit och kidnappat civila män/kvinnor/barn - och även deras husdjur? Vad hade du beslutat om du hade varit Israels ledare?
Den Israeliska militärens agerande i Gaza är helt enkelt avskyvärt och vad som pågår är ett folkmord på det palestinska folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in