Citat:
Aljazeera redovisade tidigare siffror från Gazas hälsoministerium och från Israels motsvarighet. Men för några dagar sen skadades deras kontor, efter ett bombangrepp och datorer med statistiken och uppgifter om ålder, namn, osv förstördes, Sen dess har man inte kunnat lämna några uppgifter om döda.
Jag tycker nyhetsbyrån är intressant eftersom dom har flera journalister i Gaza som rapporterar löpande om vad som händer. Israel tillåter ju annars inga journalist tillträde till platsen. Jag vet att dom sänder från Doha i Qatar och att Qatar har nära kontakt med Hamas. Så det är så klart inte den mest neutrala källan.
Jag tycker nyhetsbyrån är intressant eftersom dom har flera journalister i Gaza som rapporterar löpande om vad som händer. Israel tillåter ju annars inga journalist tillträde till platsen. Jag vet att dom sänder från Doha i Qatar och att Qatar har nära kontakt med Hamas. Så det är så klart inte den mest neutrala källan.
Inte trovärdigt. Man kan räkna döda genom att se hur många lik man måste begrava. Det fansen tid innan datorer, internet och all lull lull som araber älskar.
Det är intressant med denna propaganda från Hamas och särskilt vilka korkskallar som sväljer den med hull och hår. Att först orsaka krig genom en massaker på sin fiendes civilbefolkning, och sedan se till att de egna barnen och bebisar dör visar sig vara en bra sak i islamistkretsar!
Jag är för yttrandefrihet, men tycker folk att Hamas är offer för en legitim palestinsk kamp, avfärdar jag dem som onda och idioter, och vill definitivt inte ha dem lösa bland anständiga människor. Det är särskilt allvarligt när folk jobbar för Aljazeera och får kalla sig journalister när de sprider dynga. Jag får Goebbles vibbar, och kommer till slutsatsen att västerländsk teknik är farligt i primitiva folks händer.