2023-11-13, 14:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Aljazeera redovisade tidigare siffror från Gazas hälsoministerium och från Israels motsvarighet. Men för några dagar sen skadades deras kontor, efter ett bombangrepp och datorer med statistiken och uppgifter om ålder, namn, osv förstördes, Sen dess har man inte kunnat lämna några uppgifter om döda.
Det måste ju vara det sista mediaföretaget i världen som inte har en 'off site'-backup på sina data..
Citera
2023-11-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det måste ju vara det sista mediaföretaget i världen som inte har en 'off site'-backup på sina data..

Nej, det var hälsoministeriets datorer - inte Aljazeeras. Men jag håller med om att det är konstigt att det inte fanns någon backup.
Citera
2023-11-13, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Dessa mödrar borde åtalas för motsvarigheten till vållande till annans död.

Jag vet faktiskt inte vad man gör med den slags fok, annat än att hålla dem på säkert avstånd. De är resistenta mot de värderingar vi har i väst. Att ens komma på tanken att vara mänsklig sköld åt Hamas och ta med sig barnen är så vidrigt, att en del folk i väst inte uppfattar innebörden av det.

Det normala är att man vid slutet av en graviditet planerar för en trygg förlossning. Att ens komma på tanken att söka upp kaos när det är dags att föda barn är obegripligt för mig.
Citera
2023-11-13, 14:56
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Tänk om IDF kunde och vågade gasa ut Hamas från tunnlarna. Så slapp de förluster av soldater. Bara en tanke.
Citera
2023-11-13, 15:28
Medlem
Intressant och skakande reportage från Sami Abu Salem och Cecilia Uddén!

https://sverigesradio.se/avsnitt/bar...iget-mot-hamas
Citera
2023-11-13, 15:31
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Aljazeera redovisade tidigare siffror från Gazas hälsoministerium och från Israels motsvarighet. Men för några dagar sen skadades deras kontor, efter ett bombangrepp och datorer med statistiken och uppgifter om ålder, namn, osv förstördes, Sen dess har man inte kunnat lämna några uppgifter om döda.

Jag tycker nyhetsbyrån är intressant eftersom dom har flera journalister i Gaza som rapporterar löpande om vad som händer. Israel tillåter ju annars inga journalist tillträde till platsen. Jag vet att dom sänder från Doha i Qatar och att Qatar har nära kontakt med Hamas. Så det är så klart inte den mest neutrala källan.

Gazas hälsoministerium är Hamas. Det spelar ingen roll om Aljazeera har folk på marken om det är Hamas som bestämmer vilka nyheter och filmer de får släppa ut från området. Aljazeera är inte heller neutrala i sin rapportering. Du kan lika bra följa Hamas på Tiktok i mina ögon.

Sen tror jag ju inte att IDF släpper material helt ofiltrerat heller givetvis.
Citera
2023-11-13, 15:35
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Tänk om IDF kunde och vågade gasa ut Hamas från tunnlarna. Så slapp de förluster av soldater. Bara en tanke.
Det skulle nog relativt omedelbart leda till att Hamas visade upp ett videoklipp där 20-40 utländska gisslan till synes dött av kvävning i ett rum nära där de gasade.
Citera
2023-11-13, 15:43
Medlem
Citat:

Mycket dålig idé. Bättre att låta Hamas sitta nere i sina tunnlar, bortglömda av alla, tills de tröttnar.
Citera
2023-11-13, 17:19
Medlem
Pumpa ned vatten såklart. En rejäl pump, och slangar från havet.
Citera
2023-11-13, 17:23
Medlem
Muslimfittas avatar
Israelerna är så "onda" i sitt "folkmord" att de tar hand om och ger sjukvård till islamisternas bebisar. Vad säger alla pro-palestinier om det här?

Medan muslimer halshugger israeliska barn så ger israeler muslimska barn beskydd och vård. Ser ni skillnad i beteende? Det är goda mot onda, ljus mot mörker, "Guds folk" vs Satans hantlangare.

"Israeli troops evacuate babies from Gaza hospital, IDF says"
https://www.youtube.com/watch?v=_vF3hX86ozw
Citera
2023-11-13, 17:56
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Gisslan befinner sig givetvis där (om man låtsas att de lever förstås).
Därför använder de grön, giftfri gas, för att avslöja ingångar/utgångar.
Citera
2023-11-13, 18:09
Medlem
Ska Israel verkligen utplåna Gaza?

Så här lät det i Knezzet tidigare idag:

https://twitter.com/i/status/1724052701187584087
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem