2023-10-18, 13:12
Medlem
Krakems avatar
Förstår faktiskt inte vad araberna på Västbanken protesterar mot i det här fallet? Kan någon som inte har kusingifte i DNA förklara saken.

Det är alltså inte protester mot att Abbas inte haft öppna och fria val sedan 2005, eller stulit halva statskassan till sig själv och PA, utan för att han samtalar med Väst som försöker frikoppla Hamas grepp om Gaza. Det är alltså inte så att Israel bombade detta sjukhus, utan Hamas själva som såg möjligheten att döda inte bara kristna utan även kunna skylla Israel på det.

Om man inte är islamist själv för då borde man ju fira och åka runt i stan som muslimerna håller på med när någon slaktas.
Citera
2023-10-18, 13:13
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
I samma video visar han först en "radarbild" hur raketer har avfyrats från en plats nära havet rakt över sjukhuset några kilometer bort. Sedan läser han upp ett avlyssnat samtal mitt under brinnande krig (trots att Israel inte lyckats avlyssna Hamas under de två år de förberedde attacken) där de säger att raketen ska ha avfyrats från en kyrkogård strax bakom sjukhuset i samma kvarter.
Hamas har inte planerat terrorattacken genom att prata i telefon, för att det ska undgå att upptäckas av Israel.

Video som visar hur raketerna avfyras av Hamas har publicerats av Al Jazeera.
Citera
2023-10-18, 13:14
Medlem
Citat:
I samma video visar han först en "radarbild" hur raketer har avfyrats från en plats nära havet rakt över sjukhuset några kilometer bort. Sedan läser han upp ett avlyssnat samtal mitt under brinnande krig (trots att Israel inte lyckats avlyssna Hamas under de två år de förberedde attacken) där de säger att raketen ska ha avfyrats från en kyrkogård strax bakom sjukhuset i samma kvarter.

Falsifiera det som sägs istället. Du bidrar bara till spekulationer.
Citera
2023-10-18, 13:14
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ok..så israelerna är inne i gaza och undersöker splitter från raketen nu?
Detta blir fanimig bara värre och värre.
Eh va?
Vad menar du?

I klippet talar Hamas-männen om att splittret inte matchar en israelisk missil. Den ene av dem har varit på platsen.
Citera
2023-10-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Återigen blandar du in religion.

Det fanns religioner innan de abrahamitiska religionerna som verkade i området. En del av dessa finns kvar i Sydostasien.

Har de rätt till området då menar du?

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...-av-sina-gener
Citera
2023-10-18, 13:15
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Och Al Jazeera visade precis livebilder från sjukhus med lemlästade skadade människor som låg på golven i korridorer. En man hade benet kapat under knäet.

https://www.aljazeera.com/

Ja, det är för jävligt. Så mycket elände bara för att den egna sidan är totalt inkompetent och håller sig med opålitliga skrotvapen.
Citera
2023-10-18, 13:17
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Jag kan förstå israel, vilken frisk människa är vänligt inställd till Europa som styrs av väster galningar och marxister som öppet hatat judarna varje tillfälle som ges. EU är en fascistisk organisation och bör avskaffas, det fattar vilken frisk människa som helst. Israel fattade det direkt

Israel skall naturligtvis inte ta någon som helst hänsyn till vad nazister i Sverige tycker. Dem lär inte släppa sin attityd då man hade förintats i en region där man hatar alla som inte erkänner den barnkära profeten.

Fokus bör rimligen ligga på vänsterns totala förälskelse i terrorislam som är såpass stor att man importerar hit den.
Citera
2023-10-18, 13:17
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Hamas har inte planerat terrorattacken genom att prata i telefon, för att det ska undgå att upptäckas av Israel.

Video som visar hur raketerna avfyras av Hamas har publicerats av Al Jazeera.

Är du efterbliven? Hamas övade helt öppet och publicerade videor på nätet innan attacken.
Men de pratade inte i telefon som kunde avlyssnas.

Men nu helt plötsligt ringer de varandra och småpratar om sjukhusattacken och skvallrar lite sinsemellan. "Har du hört? Det var tydligen vår raket!"
Patetisk fejkpropaganda från Israel.
Citera
2023-10-18, 13:18
Medlem
Varför skulle man vilja ha sönder ngt vackert som Al Aqsa mosken ??

Inte ens den hårdkoktaste Israelen vill paja den... för israeler och vi väst är civiliserat folk...

Jag hatar islam men älskar historia och kultur... Så ser jag en koran som är 400 år så kommer jag se till att den är fin och säker

Jag står inte och gnäller när jag var i Istanbul " ohhh för 500 år sen var det en kyrka BYT UT DEN!!" som araberna

Nu är är Al Aqsa en moskee och ska vara där punkt...för den är vacker men jag kräver att alla ska ha inträde så alla kan uppskatta fornminnet

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att inte paja Al Aqsa är hans uttalade red line ja, dvs Erdogan kommer inte att dra in turkarna i krig. Sedan är det upp till dig att förklara hur Erdogans uttalanden har med det jag skrev att göra.
Citera
Medlem
Israel och Byeden ska vara väldigt försiktiga nu. Risken att Iran blir inblandat är stor. Fram till för 1,5 år sedan var det inte ett problem, men nu är Iran och Ryssland allierade. Så Ryssland kan i händelse av krig leverera luftvärn eller i värsta fall kärnvapen till Iran om de inte löser det på ett bra sätt. Ryssland gjorde exakt så med Mordkorea.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Är du dum i huvudet eller? Det var ju inte riktigt så som det gick till...

Du ser, lite mer såhär gick det till...

Jag köper mark, jag bygger ett hus. Jag bygger en familj, sen kommer banditer och tar över det, kör ut oss, men jag äger fortfarande marken och mitt hus.. Dessa blir sen attackerade av en annan banditgrupp vilken är du.... Som tar över stället.... Helt.. Dock är det fortfarande min jord och mitt egenbyggda hus...

Sen kommer jag tillbaka efter massa år, och säger hej till dig, och förklarar situationen som har hänt. Frågar om jag kan köpa lite av dig? Du ler, tar lite betalt, och säger sedan nej, med ett hånleende för att ja? För du är lite ful......

Jag kommer då in med högern först och går loss på hela din släkt, tills alla av er springer... Sen sitter du och gråter utomlands till dina banditer, som alla försöker hjälpa till att attackera mig, men gång på gång så åker alla ni på stryk.

https://www.youtube.com/watch?v=Rb_LCXoD47M&t=1376s

Hahah snacka om att skriva ny historia.

Tror du på den skiten själv?

Du har bott i Europa i generationer. Du råkar vara jude och tror att du står över allt och alla.

Sen blir du och din familj slaktade av germaner. Du blir ledsen och vill ha ett eget land (förståeligt). Du spelar på germanens godhetsknarkande likt ett barn i en godisaffär och pekar på det område du vill bo i.

Pappa german hjälper dig då att fördriva mig som bor i området och du använder din religion som anledning trots att jag kanske råker vara jude (men lite mörkare).

Att ni inte skäms.
Citera
2023-10-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Ja, att det var en ofärdig lösning de lade på bordet och klubbade igenom är rätt jävla uppenbart.

Vi kan ju sitta här i evigheter och försöka hitta fiffiga lösningar, problemet är ju att ingen av de inblandade varken är beredda att ens backa och framför allt inte dela med sig.
Ja jag är uppriktigt förvånad att de inte kommit längre på ca 75 år..

Israeler är ju i grunden rätt smarta..

Men här skjuter de vilt mot varann och tror i sin enfald att det är lösningen..

De borde med all hjälp som är möjlig att tillgå få slut på det här.

Expanderar scenariot vi nu bevittnar är jag rädd att vi har ett större krig inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in