2023-10-18, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Då går jag hem till dig. Sätter mig på din soffa och kastar ut dig på gatan samtidigt som jag avrättar din familj som inte vill lämna ert hus.?

Är du dum i huvudet eller? Det var ju inte riktigt så som det gick till...

Du ser, lite mer såhär gick det till...

Jag köper mark, jag bygger ett hus. Jag bygger en familj, sen kommer banditer och tar över det, kör ut oss, men jag äger fortfarande marken och mitt hus.. Dessa blir sen attackerade av en annan banditgrupp vilken är du.... Som tar över stället.... Helt.. Dock är det fortfarande min jord och mitt egenbyggda hus...

Sen kommer jag tillbaka efter massa år, och säger hej till dig, och förklarar situationen som har hänt. Frågar om jag kan köpa lite av dig? Du ler, tar lite betalt, och säger sedan nej, med ett hånleende för att ja? För du är lite ful......

Jag kommer då in med högern först och går loss på hela din släkt, tills alla av er springer... Sen sitter du och gråter utomlands till dina banditer, som alla försöker hjälpa till att attackera mig, men gång på gång så åker alla ni på stryk.

https://www.youtube.com/watch?v=Rb_LCXoD47M&t=1376s
Senast redigerad av vildhane 2023-10-18 kl. 13:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Den slog ner på gården utanför sjukhuset, så finns inga bilder på det skadade sjukhuset. Vi som var vakna inatt såg livebilderna på döda ligga på gräsmattan under träden i mörkret och kaoset när de bar in skadade.

Så, något slog ner utanför sjukhuset men 500 personer inne på sjukhuset avled? Det låter liksom mycket underligt, om man ska uttrycka sig försiktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Iran har hissat upp en svart flagga i en av deras heligaste moskeer som betyder att de kommer att hämnas attacken.

2000 anerikanska soldater står redo att gå in i krig i Gaza. Hisbollah är inne i Gaza.

Om Hizbollah är i Gaza och väntar tillsammans med Hamas, är både gängen precis där USA och Israel vill ha dem. Situationen bör kunna utnyttjas, om man undviker att fastna i en fälla. Belägring på gång?
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Enbart skada på parkeringsplatsen. Inget skadat sjukhus, vilket desinformationen hävdar. Ingen strukturell skada på någon byggnad.

Det är raketens bränsle som orsakat brand, eftersom den slog ner så fort efter avfyrandet så hade den det mesta bränslet kvar.

Ingen krater eller liknande på parkeringsplatsen som tyder på någon israelisk bomb.

Sedan kan den brand som uppstått ha antänt närliggande bilar och eventuellt bränsle i tankarna på dessa.

IDF reveals evidence Gaza hospital blast caused by rocket misfire

IDF spokesperson shares aerial pictures showing evidence damage was caused by a rocket misfire and reveals a phone call exposing Hamas knew it was a rocket misfire and decided to launch a media campaign.

i24NEWS English
https://www.youtube.com/watch?v=bTp4JmB99G4

I samma video visar han först en "radarbild" hur raketer har avfyrats från en plats nära havet rakt över sjukhuset några kilometer bort. Sedan läser han upp ett avlyssnat samtal mitt under brinnande krig (trots att Israel inte lyckats avlyssna Hamas under de två år de förberedde attacken) där de säger att raketen ska ha avfyrats från en kyrkogård strax bakom sjukhuset i samma kvarter.
Citera
2023-10-18, 13:09
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Så, något slog ner utanför sjukhuset men 500 personer inne på sjukhuset avled? Det låter liksom mycket underligt, om man ska uttrycka sig försiktigt.

Det är ingen som har påstått att de avled inne i sjukhuset. De låg och sov på gräsmattan under träden.
Citera
2023-10-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
För mig handlar det helt och hållet om att jag betackar mig för mer av den varan i Europa. Jag tänker aldrig stödja den enda s.k. "demokratiska, västerländska" stat som aktivt tillåts använda de mest auktoritära medel så länge mitt eget land är ett mångkulturellt elände. Har svårt att få ihop det där, hur man kan uppmuntra Israel och dess militanta hållning och samtidigt kritisera ungrare och turkar och, framför allt, acceptera att Israels policy utmålas som nån sorts dödsnazism i andra sammanhang.

Faktum är ju att även Israel är fientligt inställt till många europeiska länder och partier. De vill inte ha nåt stöd från "extremister" i Europa. Kärleken till Israel är obesvarad.

Jag kan förstå israel, vilken frisk människa är vänligt inställd till Europa som styrs av väster galningar och marxister som öppet hatat judarna varje tillfälle som ges. EU är en fascistisk organisation och bör avskaffas, det fattar vilken frisk människa som helst. Israel fattade det direkt
Citera
Medlem
Israel har fällt 10 000 bomber och raketer över gaza och nu helt plötsligt så har gaza bonbat sig själva.
Det är ju fan komiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Lögn igen. Twitterkontot som postade det är inte pro palestinskt. Läs på lite om vem det är, han driver största kontot för medborgarjournalism, och är extremt noga med att verifiera källor, och arbetar helt opartiskt.

Snarare är det Israel som har blivit ertappade med att ljuga massor med gånger. Senast var väl när dom påstod att dom hittat barn som fått huvuden avhuggna av Hamas. Och gången innan det var väl när dom påstod att dom inte hade någon aning om att Hamas planerade en attack. Och en gång innan det var när några Israeler band fast en palestinier vid ett olivträd och tände eld på det, sen påstod dom att det var Hamas som gjort det för att dom palestinierna var homosexuella. När det sedan kom fram att det visst var IDF-soldater så sa dom ja men dom har vi fängslat nu.

Hur går det med din Hasbara egentligen? Du försöker tappert men ärligt talat det saknas substans.

Det skiter jag i vad han påstår sig driva. Det här är ingen utvärdering av vem budbäraren är. Det enda som har betydelse är vem som bäst kan underbygga sina åsikter.

Hamas har gjort ett definitivt uttalande: ''Israel har bombat sjukhus X''.

Det är alltså upp till dem att presentera bevis som stödjer det.

Det twitterinlägg du har skickat är ingen trovärdig källa och verkar sakna referenskällor.

Israel har gjort två starka uttalandena där de har presenterat mycket som tyder på deras oskuld och de kommer även lägga upp en video snart.

Du har ingenting att komma med. Inte ett jävla skit.

Twitterinlägget har inga referenskällor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambessa
Det är på tiden nu får dom smaka på sin egna medicin !!

Du det är hamas som är boven här är du helt dum i huvudet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Vänta och se.

Du skrev dom VAR i Gaza, vad är det vi ska vänta o se?
Citera
2023-10-18, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Du har rätt i det.

Men det som startade den långvariga konflikten var att Israel med support av FN utropade sej till egen stat.

Kanske hade utgången blivit en annan om de bara fortsatt leva där som de gjort innan.

De styrande borde fundera mer på en lösning mer än dessa ständiga konflikter som aldrig löser konflikten.

Kanske skulle en exakt delning av Palestina vara en id'e ?
Där båda parter fick acceptera vare sej de ville eller inte. Och där FN höll koll.

Ja, att det var en ofärdig lösning de lade på bordet och klubbade igenom är rätt jävla uppenbart.

Vi kan ju sitta här i evigheter och försöka hitta fiffiga lösningar, problemet är ju att ingen av de inblandade varken är beredda att ens backa och framför allt inte dela med sig.
Citera
2023-10-18, 13:12
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Kanske du inte ska uttala dig om saker du inte vet någonting om? Om du tror att det är en "anonym" expert postat av en "oseriös" figur så vet du uppenbarligen inte vad du pratar om?

Hur vet du att jag inte vet vad jag talar om? Med tanke på hur du skriver och hur du resonerar är det däremot helt klart att du inte har en susning om vad du pratar om. ”Experten” nämns inte vid namn(det gör inte de som ska ha granskat hans uppgifter heller), således är han anonym, är du så korkad lilla gumman? Läser du fler inlägg av personen som har kontot ser du direkt att det är en oseriös figur, mest ute efter att tjäna pengar.
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2023-10-18 kl. 13:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in