2023-10-14, 15:56
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Residents of four northern Israeli communities have been asked to take shelter, Haaretz reports.
Någon som skjuter något?
Citera
2023-10-14, 15:57
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Fel.
Det gällde tiden för att lämna norra delen av Gaza.

Jag tror de inväntar mörkret innan de går in med ljudförstärkare vilket troligen inte fienden har.

Ok, tack för klargörandet. Om dom inte köpt ljus för SIDA-pengar
Citera
2023-10-14, 15:58
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
BNP hade varit högre om de skulle sluta rösta på Hamas.

Befolknings densiteten i Gaza är inte unik.

https://luminocity3d.org/WorldPopDen...1.3835/34.4751

Men varför vill du prata folktäthet med mig? Du kommenterade på ett skämt om att de inte kunde motionera. Sen ska jag svara på att Gaza inte är mer trångbott än nåt annat.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
15 svensk tid tror jag. Inte bomba, markoffensiv

Nej, kolla livechatten.. Alla räknar ner nu.

16.00 svennetid
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Jag tror att du tar för lätt på allvaret i situationen.
Det kommer inte bli lätt för Israel att bara radera Hizbollah, för att inte säga nära nog omöjligt. Hizbollah finns på fler platser än Libanon och har mäktiga bundsförvanter.

Vi pratar om ett krig som kommer kräva många liv, och påverka i princip hela världen under många år.. men kanske blir det så.

Jag menade fö i Libanon och inte resterande MÖ.
Syftet är inte att kriga bort terrorism lika lite som det var det för amerikanarna när det begav sig. Syftet är att omstöpa MÖ på ett för Israel önskvärt sätt.

Nej, det blir inte lätt. Snarare riskerar Biden att få USA totalt krossat.

Läget är väldigt allvarligt.
Citera
2023-10-14, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banzaipirate
Jag är Finlandssvensk med betoning på Svensk.
Hatar inte Muslimer ( lögn)
Har varit i Israel tre gånger. Gillar historia osv.
Det jag menade är att Israel är omgiven av Koran länder. Utan USA hade Israel varit ett minne blott.
Hoppas såklart på en lösning men det lär inte komma under de kommande hundra åren.

Utan USA hade Israel aldrig uppkommit. Tragiskt att man valde att placera den judiska staten just på en landplätt som så många religioner anser "helig".. riktigt skitkast tänkt av vinnarländerna i WW-2
Senast redigerad av slipperyslope 2023-10-14 kl. 16:09.
Citera
Medlem
I Tyskland på flera platser har Palestina-supportrar börjat markera ut var judar bor. Historien upprepar sig men denna gång är inte tyskar gärningspersonerna.. vänstern måste copea nåt rejält just nu
Citera
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Var det 16.00 dom skulle bomba sönder?

Ja, 15:00 svensk tid gick tidsfristen ut iallafall. Bombas rätt friskt på en del livekameror nu precis vid gränsen.
Men de riktigt häftiga grejerna kommer nog inatt efter mörkrets ingång.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Hade du väntat dig att israelerna skulle förhandla med mördarsekten Hamas efter helgens händelser? Du måste bara vara arab själv som är så naiv och arrogant som endast en arab kan vara trots att de är fulla av varmluft och endast vågar angripa kvinnor och barn och klagar till FN när israelerna straffar dem. Jösses så korkade ni är! Den här gången har ni tydligt visat även den dummaste marxist vilka ni är och västmedia lyckades inte dölja era fega mordiska handlingar den här gången så ni kommer att få det betydligt svårare att få gehör i västvärlden efter Hamas blodiga fadäs.
Nej, jag har förväntat mig stt man kommer offra gisslan.
Citera
2023-10-14, 16:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Planen man kan höra på liven på YT låter som propellerplan.
Det är drönarna man hör.
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Hade du väntat dig att israelerna skulle förhandla med mördarsekten Hamas efter helgens händelser? Du måste bara vara arab själv som är så naiv och arrogant som endast en arab kan vara trots att de är fulla av varmluft och endast vågar angripa kvinnor och barn och klagar till FN när israelerna straffar dem. Jösses så korkade ni är! Den här gången har ni tydligt visat även den dummaste marxist vilka ni är och västmedia lyckades inte dölja era fega mordiska handlingar den här gången så ni kommer att få det betydligt svårare att få gehör i västvärlden efter Hamas blodiga fadäs.
Låt oss vara ärliga, Israel är brutala i sin krigsföring.
Men detta har dom varit tvungna att vara ända sen sitt bildande.
För varje död israelisk medborgare så dödar vi 10 av er är stort sett deras motto.
Men detta motto har varit nödvändigt för deras överlevnad omgiven av fiender som vill förgöra dom.
9 miljoner israeler mot vem vet hur många fientliga muslimer. Hela deras existens hänger på att dom går full bananas om islamister testar deras gränser.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Ok, tack för klargörandet. Om dom inte köpt ljus för SIDA-pengar
Enbart en gissning från mig. Om Hamas har några sådana är det säkert inte samma kvalitet och antal. Israel försöker nog få de övertag man kan skaffa då det inte är lätt att gå in i bebyggelse med en fiende som väl känner till området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in