Citat:
Jag har inte påstått att judarna styr USA öht. Halmgubbe. Jag har påstått att de har amerikanernas odelade stöd oavsett vad. Ingenting hittills tyder på att jag och Netanyahu har fel i det heller, snarare har Biden uttryckt exakt just det.Ja men inte evangelisk.*Bara för man har den mäktigaste lobbyn så betyder inte att man styr 100 procent. Ursäkta du ser världen verkligen i vitt och svart. Den är mycket mer grå.
Att se Nethanyau ha rätt om saker och ting är ju galet. Han har just låtit fienden Hamas mörda 1300 judar. Han kan lika väl ha fel om vad han säger i inspelningen. Han kan tro att han har rätt men det gör det inte rätt.
Självklart kan am folket ändra åsikt om att stödja Israel i det här kriget. Kommer man göra det i morgon? Nej Men för många döda palestinier speciellt kvinnor och barn kommer ha en negativ inverkan på den am synen på Israel.
Kanske 20 procent av befolkningen är evangelisk - Det beror på definition. Ungefär Hälften (45 procent )går till kyrkan varje söndag. Alla evangelister har inte heller samma syn angående Israel.
I mina ögon har tyvärr redan Hamas vunnit en delseger i detta krig. De har stoppat processen mellan Saudi och Israel. Det gör inget för dem om Israel lyckas slå ut 90 procent av Hamas. Hamas kommer återfödas genom hatet som finns hos palestinierna.
Att se Nethanyau ha rätt om saker och ting är ju galet. Han har just låtit fienden Hamas mörda 1300 judar. Han kan lika väl ha fel om vad han säger i inspelningen. Han kan tro att han har rätt men det gör det inte rätt.
Självklart kan am folket ändra åsikt om att stödja Israel i det här kriget. Kommer man göra det i morgon? Nej Men för många döda palestinier speciellt kvinnor och barn kommer ha en negativ inverkan på den am synen på Israel.
Kanske 20 procent av befolkningen är evangelisk - Det beror på definition. Ungefär Hälften (45 procent )går till kyrkan varje söndag. Alla evangelister har inte heller samma syn angående Israel.
I mina ögon har tyvärr redan Hamas vunnit en delseger i detta krig. De har stoppat processen mellan Saudi och Israel. Det gör inget för dem om Israel lyckas slå ut 90 procent av Hamas. Hamas kommer återfödas genom hatet som finns hos palestinierna.
"Negativ inverkan" betyder inte att judarna skulle förlora amerikaners stöd.
Du tar i i underkant, men låt oss för sakens skull säga att du har rätt i att 20% är troende evangelikaner;
20% ger i så fall odelat stöd och driver opinion i USA lika fanatiskt som muslimer över världen gör. Till det tillkommer judar och folk som allmänt avskyr islam och/eller araber, där judelobbyn är så som du själv just konstaterat den mäktigaste i USA.
Så ser det ut. Man kan sedan vara oeniga om vad detta skulle göra för skillnad i den händelse att någon ur denna massiva majoritet skulle segla in på Al Jazeera.