2023-10-14, 15:50
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Förövrigt är det lustigt att människor i Gaza mår så dåligt av trångboddheten men ingen tycker synd om Holländare eller de boende i Monaco ,Macao, Singapore eller Vatikanstaten.

Det kanske beror på att BNP per capita är lite högre på de platserna och att det inte faller bomber som de måste fly från.
Citera
2023-10-14, 15:51
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Var det 16.00 dom skulle bomba sönder?

15 svensk tid tror jag. Inte bomba, markoffensiv
Citera
2023-10-14, 15:52
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
En varg är en varg, även om han klär sig i fårakläder. Någonsin hört talas om det uttrycket?

Så det som har betydelse är att Hamas har en nyuppdaterad version som är mer förmildrande och förhärligande (glorifierad). Vi ska tro på deras ord, några som använder sina egna civila som mänskliga sköldar, istället för att titta på hur de har totalt slaktat oskyldiga civila, barn och äldre? Ja, du är ju verkligen pantad. Handling talar alltid mer än ord.

De kan revidera sitt manifest hur mycket de vill. Läser man mellan raderna och tittar på handlingarna så är det uppenbart att det finns ett judehat där.

Du verkar vara den enda dumskallen som tror att ord väger mer än handling och som inte kan läsa mellan raderna.

Men nej, du vill övertyga andra att det handlar bara om att slå tillbaka mot det ''sionistiska projektet'', det handlar inte alls om judehat, det är därför en oskyldig civil plattläggare (jude) blir torterad levande och blir halshuggen av en spade. Inget judehat alls ju... ''just business''.

https://irp.fas.org/world/para/docs/hamas-2017.pdf
https://www.theatlantic.com/internat...nocide/675602/

Om jag påstod att jag inte var rasist men visade på handlingar som tydde på motsatsen, hade du trott mig då? Du verkar inte vara den vassaste kniven i kistan.

Bemöda dig inte med att svara igen vetja. Du kör med semantiskt dravel. Du tror du vinner några poänger genom att säga: ''Du ljuger, det står inte så''. Det är en pajaskommentar, för hatet är synligt för alla och de enda som tror att vargen är ett får är du.

Läser man mellan raderna och tittar på handlingarna så ser man tydligt vad det handlar om.

Står det inte nedskrivet på en bit papper (digitalt eller fysiskt) så stämmer det inte. Är det din logik ?

Du får nog ta ett par lektioner i analytiskt tänk för den förmågan saknar du helt.
Inte hört det uttrycket då jag inte är jude.

Människor och organisationer förändras med tiden. Att de finns rötägg överallt ändrar inte att de har ändrat sin linje.

Israels terrorbombningar fördömer du? För även om de säger sig attackera militära mål så är det många många oskyldiga barn som dör för att Israel väljer att attackera flyende civila. 320st döda civila senaste dygnet. Civila som flyr. De massakreras av Israels terrorbombningar.

Som du säger, handling säger mer än ord.
Citera
2023-10-14, 15:53
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det kanske beror på att BNP per capita är lite högre på de platserna och att det inte faller bomber som de måste fly från.

Hade inte palestinierna levt så jävla rövare så hade det inte fallit några bomber i gaza heller. Och inkomsten hade varit mycket högre om man satsade på arbete och utveckling istället för att lägga all tid, ork och resurser på att "utplåna Israel".
Citera
2023-10-14, 15:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Så vem gjorde det?

Eller är det bara propaganda från palestinierna??
Det har jag ju skrivit minst 5 gånger. Vad har hänt med fb?
Citera
2023-10-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
USA är USA... många fel och brister men ändå möjliga att jobba med.
Kinas diktatur, som de har inskrivet i sitt partiprogram ska spridas över världen är mycket värre.
Skitsnack. Kina är inte värre på något vis (varken i partiprogram, fötryck, eller anfallskrig) än länder som Israel, Saudi, Turkiet, Bahrain, Yemen, Somalia, Egypten, Bosnien, Haiti, som alla stötts av USA, trots diktatur och minst lika stor avsaknad på mänskliga rättigheter och demokrati, rättssäkerhet etc.

Kina är mer betydligt mer lätta att jobba med för andra länder än USA, både när det gäller handel och miljö. kineserna lägger sig i betydligt mindre internationellt.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
15 svensk tid tror jag. Inte bomba, markoffensiv
Fel.
Det gällde tiden för att lämna norra delen av Gaza.

Jag tror de inväntar mörkret innan de går in med ljudförstärkare vilket troligen inte fienden har.
Citera
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Var det 16.00 dom skulle bomba sönder?

Dom har redan börjat.
LIVE: View of Gaza from Sderot
https://www.youtube.com/watch?v=HAf1qkBIug0
Citera
Medlem
Planen man kan höra på liven på YT låter som propellerplan. Israel har väl bara multi-role jets?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är ingen mening att spara på Hizbolla och Hamas i Libanon.

Det vimlar förstås av dylika grupper i MÖ, men Israel lär vara mest intresserade av det absoluta närområdet.

Jag tror att du tar för lätt på allvaret i situationen.
Det kommer inte bli lätt för Israel att bara radera Hizbollah, för att inte säga nära nog omöjligt. Hizbollah finns på fler platser än Libanon och har mäktiga bundsförvanter.

Vi pratar om ett krig som kommer kräva många liv, och påverka i princip hela världen under många år.. men kanske blir det så.

Jag menade fö i Libanon och inte resterande MÖ.
Citera
2023-10-14, 15:55
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg

BNP hade varit högre om de skulle sluta rösta på Hamas.

Befolknings densiteten i Gaza är inte unik.

https://luminocity3d.org/WorldPopDen...1.3835/34.4751
Citera
2023-10-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du pratar i nattmössan tyvärr och Hamasstämplar all opposition.
Du har noll bevis för att Hamas ligger bakom några spädbarnsmord.
Därimot börjar Israelerna själva spekulera vilken roll deras egen regering har haft med eventuella offer.
Nu kommer man offra alla gisslan härnäst.
Hade du väntat dig att israelerna skulle förhandla med mördarsekten Hamas efter helgens händelser? Du måste bara vara arab själv som är så naiv och arrogant som endast en arab kan vara trots att de är fulla av varmluft och endast vågar angripa kvinnor och barn och klagar till FN när israelerna straffar dem. Jösses så korkade ni är! Den här gången har ni tydligt visat även den dummaste marxist vilka ni är och västmedia lyckades inte dölja ert massiva stöd till Hamas fega mordiska handlingar den här gången så ni kommer att få det betydligt svårare att få gehör i västvärlden efter Hamas blodiga fadäs.
Senast redigerad av chingale 2023-10-14 kl. 15:58. Anledning: felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in