2024-06-07, 16:43
Medlem
TröttSvensks avatar
Nödvärn hävdar mördaren.
Hur fasen kan han hävda nödvärn, jag provade att hugga 140 ggr med en kniv.
Det är både jobbigt och tar tid.
Mord är ju självklart.
Citera
2024-06-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorlind
Finns det läge för utvisning? eller är det en psyksjuk svenne pojke ?
Han har genomgått rättspsyk.undersökning, den större varianten - utan anmärkning. Han är en svensk kille med svenska föräldrar från medelklass.
Citera
2024-06-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atrums
Någonstans man kan få reda på hur det går för Fabian/Utredningen? Vad han får för straff?
4 år sluten ungdomsvård.
Citera
2024-06-07, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
GM är en tolvåring...iaf var han 12 när han mördade...
Va!? Han är född 2007 och mordet begicks 2023 - hur är det med mattekunskaperna?
Citera
2024-06-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Va!? Han är född 2007 och mordet begicks 2023 - hur är det med mattekunskaperna?

Märkligt! Min källa är radion. SR. 100% att de sa att gärningsmannen var 12 år och att brottsoffer hette Henrik.

Kanske borde kolla hörseln! Och matten när jag ändå är igång.

Isåfall var det märkligt att gärningsmannen inte fick hårdare straff om han var 15-16 år. Gängkriminella börjar ju dömas till strängare straff...

...i vilket fall tror jag inte gm lever om 10 år, tveksamt om han lever om 5 år...kan utveckla om någon vill...
Citera
2024-06-07, 17:57
Medlem
Citat:
Märkligt! Min källa är radion. SR. 100% att de sa att gärningsmannen var 12 år och att brottsoffer hette Henrik.

Kanske borde kolla hörseln! Och matten när jag ändå är igång.

Isåfall var det märkligt att gärningsmannen inte fick hårdare straff om han var 15-16 år. Gängkriminella börjar ju dömas till strängare straff...

...i vilket fall tror jag inte gm lever om 10 år, tveksamt om han lever om 5 år...kan utveckla om någon vill...
Het gissning är att han inte vill vara med längre och begår suicid under de åren han är frihetsberövad.
Citera
2024-06-07, 18:01
Medlem
Citat:
Het gissning är att han inte vill vara med längre och begår suicid under de åren han är frihetsberövad.

Tror snarare han blir grovt misshandlad o sen när han muckar tagen av dagar.

Dock, en fråga, om han var såpass gammal som 16, kunde inte domstolen dömt till ungdomsvård 2 år och sen livstid? Eller det funkar inte så?
Citera
2024-06-07, 18:06
Medlem
Citat:
Tror snarare han blir grovt misshandlad o sen när han muckar tagen av dagar.

Dock, en fråga, om han var såpass gammal som 16, kunde inte domstolen dömt till ungdomsvård 2 år och sen livstid? Eller det funkar inte så?
Gissar att du kommer få svar på det här, det är bortom min kunskap i ämnet. Men jag antar att en dom inte ändras mitt i påbörjad tid av sittningen. Hoppas det finns någon slags "utskrivningsprövning" när han ska ut, alternativt övervakning ett bra tag av frivården med boja och väldigt korta tyglar.
Citera
2024-06-07, 18:10
Medlem
Citat:
Gissar att du kommer få svar på det här, det är bortom min kunskap i ämnet. Men jag antar att en dom inte ändras mitt i påbörjad tid av sittningen. Hoppas det finns någon slags "utskrivningsprövning" när han ska ut, alternativt övervakning ett bra tag av frivården med boja och väldigt korta tyglar.

Ja verkligen, killen verkar spritt språngande galen om jag får uttrycka mig milt. 140 hugg. Herregud.

Jag får American psycho vibbar...
Citera
2024-06-07, 18:13
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
4 år sluten ungdomsvård.

vad är det för jävla vansinne? en sån här ska aldrig mer gå lös
Citera
2024-06-07, 19:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Nödvärn hävdar mördaren.
Hur fasen kan han hävda nödvärn, jag provade att hugga 140 ggr med en kniv.
Det är både jobbigt och tar tid.
Mord är ju självklart.

Antalet hugg talar förstås starkt emot nödvärn. Men det har säkert inträffat att någon som attackerats och försvarat sig drabbats av raseri och tagit till övervåld i sitt försvar. Det kan då utgöra nödvärnsexcess.
Citera
2024-06-07, 19:29
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Sveriges "rättsväsende" fortsätter leverera! 140 knivhugg och hävdar nödvärn - han borde fått sitta MINST 25 år i vanligt vuxenfängelse. Tänk att man kan komma undan med några få år när man mördat/dödat en annan människa - sjukt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in