2024-06-07, 13:06
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Varför sägs det i tråden att GM är ursvensk? I FUP står det att han heter Muhammad Khan?

Fattar inte det heller. Är det sossarna i tråden som återigen försöker gaslighta?
Citera
2024-06-07, 13:11
Medlem
Jag förstår det som att det är en 16-årig GM med svenskt namn. Vet inte var ni fått att Khan skulle var GM.
Citera
2024-06-07, 13:15
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu är det faktiskt så att minderåriga inte kan dömas till fängelse enligt svensk lag . Vare sig du vill eller inte så är det ett rimligt straff utifrån propositionen .

Citat:
Ursprungligen postat av Innie
Ge mig gärna länk till det källan för det.
Flera dömdes nyss bara inom senaste månaden till fängelse som är minderåriga.
Jag har arbetat med brottsjuridik länge och har aldrig hört eller läst att en minderårig inte kan dömas till fängelse så detta måste du visa mig då det var något helt nytt för mig och säkert många domstolar och många av de dömdas juridiska ombud så du MÅSTE ge oss den informationen då det kan förändra en massa domar och hur vi jobbar då hela rättsväsendet isåfall arbetat med fel uppgifter i minst 20 år!!! Snälla hjälp oss!!

Det finns inget totalt förbud mot att döma minderåriga till fängelse, men det krävs synnerliga skäl enligt 30 kap 5§ brottsbalken (BrB):
För brott som någon har begått innan han eller hon fyllt arton år får rätten döma till fängelse endast om det finns synnerliga skäl. Att rätten då i första hand ska bestämma påföljden till sluten ungdomsvård i stället för fängelse framgår av 32 kap. 5 §.
Och enligt 29 kap 7 § BrB skulle strafftiden i så fall reduceras till max 14 år:
Har någon begått brott innan han eller hon fyllt tjugoett år, ska hans eller hennes ungdom beaktas särskilt vid straffmätningen. Rätten får då döma till lindrigare straff än vad som är föreskrivet för brottet.

För brott som någon har begått innan han eller hon fyllt arton år får det inte dömas till svårare straff än fängelse i tio år. Om fängelse på längre tid och på livstid är föreskrivet för brottet eller om det följer av 26 kap. 2 §, får det dock dömas till fängelse i högst fjorton år.
Citera
2024-06-07, 13:22
Medlem
henkesss avatar
Efter att man läst på lite,så verkar det vara en wannabe gangster som dödar en annan wannabe gangster. Var väl bara en tidsfråga tyvärr innan något skulle hända.
Citera
2024-06-07, 13:27
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catfisce
Jag förstår det som att det är en 16-årig GM med svenskt namn. Vet inte var ni fått att Khan skulle var GM.

Tråden invaderas av troll.

Fab*an Andreasson Lundell född 2007 - och ingen annan - dömdes för mord och grovt gravfridsbrott idag. Hans mor och far tillika vårdnadshavare ML och
CA dömdes att betala del av skadeståndet.
Senast redigerad av Kungsgarden 2024-06-07 kl. 13:39.
Citera
2024-06-07, 14:29
Medlem
Någonstans man kan få reda på hur det går för Fabian/Utredningen? Vad han får för straff?
Citera
2024-06-07, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Efter att man läst på lite,så verkar det vara en wannabe gangster som dödar en annan wannabe gangster. Var väl bara en tidsfråga tyvärr innan något skulle hända.
Tyvärr smittar den här ghetto stilen av oss på ungdomar regeringen tycker att legalisering av cannabis är så farlig då den knappt skapar problem. Medan de här rap och liknande i Sverige med organiserad gängkriminella är mycket farligare. Hör svenska ungdomar ta deras uttryck och seder med extremt hårt våld och leka gangster och kaxa mot totalt hjärndöda människor med Hedersvåld som uppväxt, vilket gjort att dom inte ser ett liv som något speciellt. Sen kommer svenska ungdomar och försöker vara likadana. ser drivor av dem här ute på landet och i stan. De är inte hjärntvättad av religion dag Hederskultur men försöker vara lika tuffa. De är pga detta som vi har fått en ökad mord bland svenska ungdomar
Senast redigerad av Nytt-liv2024 2024-06-07 kl. 14:42.
Citera
2024-06-07, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SskEwAq
Någon som har en fungerade fup länk? Ingen av dom i tråden fungerar ☹️

(FB) 15-årige Henrik försvunnen i Alingsås (2023-10-02) – hittad avliden (2023-10-08) misstänkt mord.

.
Citera
2024-06-07, 15:54
Medlem
Dom

https://gofile.io/d/V4I3NS

.
Citera
2024-06-07, 16:40
Medlem
Nog måste föräldrarna till Henrik ta ut sin hämnd när pojkynglingen blir frisläppt. Men de kan ju börja med föräldrarna och advokaten.

Blir besviken om inte förövaren är död inom 5 år.
Citera
2024-06-07, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catfisce

GM är en tolvåring...iaf var han 12 när han mördade...
Citera
2024-06-07, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atrums
Någonstans man kan få reda på hur det går för Fabian/Utredningen? Vad han får för straff?

Finns det ingen bild på mördaren? Eller föräldrarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in