Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Din sort är för självupptagna och uppfyllda av era egon att ni alltid så lätt glömmer att det var ni som började.

Tala inte om något för mig med högsta betyg i alla ämnen jag skriver som berör psykologi, psykiatri eller sociologi.

Det viktigaste är att Fabian passar in väl som copycat med rakat huvud, drogproblem, sökningar på specifika saker som kan härledas till Mitri.

Jag behöver inte producera något alls eftersom jag faktiskt har väldigt mycket rätt i att det är en tydligare bild som framträder. Du kunde däremot sluta gapa och själv istället kasta upp förhören med honom eller hans anteckningar istället för att tro att jag och andra är de som inte klarar av att tänka

Han kan helt enkelt ha saknat namn eller glömt bort dem. Det är inte alls särskilt otroligt att människor som pratat om olika gäng kan ha nämnt det hela och det fastnat hos Fabian och inspirerat honom.

Det är spännande att du dessutom tror att svensk polis är skickliga på att utreda saker noga trots att hela samhället bevisligen visar på motsatsen med all kriminalitet de inte klarat av. Antagligen så är det jag skriver mer intressant för utredningen som möjligt perspektiv på brottet än något du själv skrivit.
Sa nån grandios personlighets störning?
Citera
2024-03-30, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
^ tänk att skriva den där avhandlingen, och sedan hävda en sådan sak som 'kontroll' med all välmening, snälla sök hjälp, för du mår inte bra någonstans

jag har inget intresse av att spegla något, till någons fördel varken till eller ifrån, jag har läst hela förundersökningsprotokollet och torrt konstaterat att "F.A" har varit behov av hjälp (och hans egna anteckningar bekräftar samma sak) och nu kommer han äntligen få adekvat hjälp eftersom han med allra högsta sannolikhet kommer dömas till vård

misär på en liten ort, till följd av ett socialt skyddsnät som kategoriskt monterats ner i molekyler över de senaste fyra decennierna, om något är jag förvånad att den här sortens tragedier inte sker oftare

för det finns bara förlorare i den här historien

vad gäller dina påhitt om "F.A" och hans 'grandiosa självbild' så tvivlade han själv på att han skulle vara vid liv att ens se "myndig" (hans egna ord)

ps: (det finns f.ö inte ens chans att den enda diagnos du har är ADHD, om så är fallet just nu så råder jag dig att per omgående riva befintligt underlag och begära ny utredning)
Snälla sluta försöka kontra med alla korkade typiska mobbarkommentarer för de fungerar inte här.

Mina mer träffsäkra analyser än dina.
Psykopater dör ofta unga och även de som "bara" är antisociala. De dör genom våld pga attt de är våldsutövande, risktagare eller självmord eller överdoser ofta eftersom de ständigt utsätter dem själva för situationer som får deras hjärnor att kicka igång. De är impulsiva och oberäkneliga och oberäkneliga människor som knivskär, rånar och misshandlar andra riskerar själva att utsättas för våld.

Föreställ dig att vi båda två ska gå på bio oberoende av varandra. Inte på salongen får du syn på mig och irriterar dig utan annat skäl än något som sitter i ditt huvud. Du går fram till mig och skriker "Stick härifrån!" Och sparkar mig i ryggen. Jag träffas av sparken och flyger runt och ger dig automatiskt ett knytnävsslag i ansiktet. Följden blir att du måttar två samma slag tillbaka av ursinne att bli slagen. Detta får mig att hoppa på dig och mosa på 5-6 slag för att du ska hålla dig ifrån mig och sluta bruka våld..Du reser dig upp och skriker: "Ditt jävla as, varför slår du mig?!" Sedan vänder du dig om och ropar till alla andra på salongen "Ser ni? Hon är för fan inte klok! Ser ni hur våldsam och galen hon är?!"

Så fungerar din verklighetsuppfattning. Min är den att man inte ska springa runt och sparka på folk för att man anser att man bestämmer vilka som ska vara vart, när och hur. Jag anser att du har fel i att hela världen ska vika sig i för dig för att visa att de är större människor genom att låta dig gå omkring och slå på folk för att du tycker att de står i vägen, är "inom ditt territorium" och så vidare.

Och när de gäller människor som går omkring och mordhotat, misshandlar och knivar folk så vet de om att människor kommer hoppa på dem tillbaka. Men det är en stor del av deras kick. En psykopat eller narcissist njuter precis som du, av att få uppträda som ett as och hitta på att felet är någon annan. Menar for real? Kommer du inte på något bättre än "Sök hjälp!" Så jävla mycket flicka 10 år på skolgården som spelar över, i sådana kommentarer. Ta itu med dina egna problem istället. Såsom att tro att du kan hoppa på folk och sedan anklaga dem för att de slår tillbaka. Verkligen en indikator på personlighetssyndrom. Friska människor gör inte så.

Menar du behöver uppenbarligen vård men samtal kan inte hjälpa någon som identifierar sig mer med förövare än en liten pojke som försöker sätta upp händerna för att värja sig mot knivhugg och som faller ihop på marken och likt en fällkniv dras ihop i skydd medan smärtan blandar sig med fullständig fasa utan att han kan skydda sig. Den sista stunden i Henriks liv, bör ha varit fruktansvärd medan huggen där många inte ens var dödliga for över honom och kroppen drogs ihop. Smärta. Skräck. Fasa. Dödsångest. Sådant kan inte du gå i samtalsterapi för att förstå för det är något fundamentalt fel på dig. Du har bevisat det på ett sätt som jag genomskådar men som du som den mobbare du uppträtt som förr, inte förväntade dig innan eftersom du inte förstår vad Fabian gör. En dag kan man möta en starkare person.

Polisen sa förövrigt åt mig att jag aldrig skulle bli särskilt gammal utan istället dö för att jag är kvinna. Pga att män likt Fabian finns i den här världen. De hade fel. Och det hade även jag när jag var 15 för jag trodde att jag skulle dödas en dag. Men inte i bråken utan att någon snubbe en dag skulle slå ihjäl mig. Och efter det sa en polis det rakt upp i mitt ansikte att jag hade "det där" tjejerna har som inte blir gamla. Och det här är vad som finns istället för en underkastad, slagen kvinna. Like it or not, till skillnad från många andra lever jag iallafall.

Man blir så trött på människor som dig och era snyfthistorier om vilja offer det är som saknar spärrar när det kommer till andra människor. Finns tusentals av människor som inte är som Fabian men inte har bättre villkor. Henrik la upp https://m.youtube.com/watch?v=LNGEsU-BbHc&pp=ygURcmVhZCBhbGwgYWJvdXQgaXQ%3D och det betydde något för honom. Han gick till mötesplatsen obeväpnad? Eller? Gick han inte dit utan kniv och valde att lämna sin jacka och han levde med samma pissiga villkor. Med en konstig relation till en vad det verkar fixerad vuxen man, bråkig relation med exet, aggressionsproblem, en missbrukande eller iallafall känslomässigt frånvarande pappa, moderlös med en ständig sorg i sig efter att inte ha en mamma. Men han var inte den som gick iväg för att skada Fabian till deras möte.

Återigen. Dra upp huvudet ur arslet.
Alla historier av konflikter de här sortens ungar hittar på som ursäkter, många är lögner eller falska rykten och resten är bara rökridåer då det generellt är konflikten som är målet eftersom det ger adrenalin, dopamin och noradrenalin som kickar omkring i dem precis som när de mobbar och utsätter försvarslösa barn bara för kul. Det är bråk, eftersom det är psykopatiska hjär strukturer som vill få en kick. För de som har det tufft gäller detsamma med kicken som målsättning eftersom varenda fight släpper loss alla spänningar, signalsubstanser och ger dem ett rus.

https://m.youtube.com/watch?v=EKICH9d1tos&pp=ygUVcHN5Y2hvIDUwIGNlbnQgZW1 pbmVt

Jag har gjort flertalet utredningar. Men du, du behöver själv göra en ordentlig sådan. Som minst, kolla upp din intelligens då du på fullt allvar tror att dina patetiska påhopp fungerar. Lämna biosalongen själv istället. Här är du ingen.
Senast redigerad av SablarKonstaplar 2024-03-30 kl. 21:40.
Citera
2024-03-30, 23:31
Medlem
Citat:
"Sök hjälp!"

baserat på de extremt raljerande inlägg du skriver, du framstår som att du befinner dig mitt i en manisk episod, om du medicinerar för din "ADHD" så är det något allvarligt snett med doseringen

du säger dig vara något som du med all önskvärd tydlighet genom agerande visar att du absolut inte är eller besitter

jag har inte "hoppat på dig" jag har ifrågasatt dina inlägg och det faktum att dem mer eller mindre helt saknar någon form av verklighetsförankring, du sitter och håller benhårt fast vid en 'teori' du format i ditt huvud och trots att du inte ens läst all tillgänglig information så vägrar du ta in eller acceptera att den här "idén" du fixerat på i ditt huvud kanske inte är korrekt

min egen bild är baserat på att tagit del av det fullständiga materialet, därav sågas dina fria fantasier om ett 2,5 decennium gammalt mord (i en helt annan del av Sverige) vid hälsenorna

det skedde ett annat mord i västerås två år efter peter karlsson, också en man, närmare 40 knivhugg, han kanske också var 'hemligt' homosexuell ? och råkade ut för en 'mitri copyca't som ville bli gängkriminell?
Citera
2024-03-31, 00:49
Medlem
Citat:
Kopplingen syns tydligt mellan hans sökningar och vad han gjort.

Fast... Nu är det väl(?) dokumenterat att Fabian är utredd för ADHD och som en som själv har ADHD kan jag meddela att man lätt snöar in på saker, typ gäng eller hockeylag eller sydafrikanska fjärilar eller vad fan som helst. Jag personligen snöar väl in i snitt på en ny sak i månaden; det har varit allt från golf till sydamerikanska knarkligor. Kolla igenom mina googlesök i, säg Januari 2022, och du har en riktig jävla psykopat, vs en snäll medelklassknegare som brinner för skidskytte i november 2023. Vad folk googlar behöver liksom inte betyda så mycket.
Citera
2024-03-31, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minethatbird
Fast... Nu är det väl(?) dokumenterat att Fabian är utredd för ADHD och som en som själv har ADHD kan jag meddela att man lätt snöar in på saker, typ gäng eller hockeylag eller sydafrikanska fjärilar eller vad fan som helst. Jag personligen snöar väl in i snitt på en ny sak i månaden; det har varit allt från golf till sydamerikanska knarkligor. Kolla igenom mina googlesök i, säg Januari 2022, och du har en riktig jävla psykopat, vs en snäll medelklassknegare som brinner för skidskytte i november 2023. Vad folk googlar behöver liksom inte betyda så mycket.
Det betyder väldigt mycket om en människa tänker mycket på att mörda andra och gör olika sökningar för att det upptar dess tid.

Det finns en rejäl koppling till att barn med adhd kan utveckla trotssyndrom och sedan uppförande störning och därefter antisocial personlighetsstörning.

Din adhd eller min adhd är helt irrelevant i sammanhanget då vi inte mördat någon. Skulle polisen gå igenom min sökhistorik och nätaktivitetet hade de definitivt haft en gigantiskt tjock sökhistoria att gå igenom och gissa vad, det förekommer inte i Fabians fall.

Min ADHD räknas som ADHD med mild uppförande störning som växte bort utan att utvecklas till antisocial personlighetsstörning eftersom jag gjorde lite skit när jag var 14-15. När jag var 15 rätade jag ut mig och föll in i en hederlig väg utan att jag sedan dess ens stulit ett tuggummi oavsett hur fattig jag varit.

Så du behöver inte förklara för mig min egen diagnos eller vad jag inte har som Fabian har. Han har en mycket grov uppförande störning och är såpass gammal att vi utan tvekan kan säga att han lider av antisocialt personlighetssyndrom. Han är 16 år med allvarlig våldsbrottslighet och snart fyller han 17 år. Man ställer normalt inte diagnoser på människor under 18 eftersom hormoner och omogen hjärna kan göra att de uppträder på vis som kan uppfattas att vara stört utan att de är det. Detta gäller inte för människor som går omkring och knivhugger folk och skryter om det för status och sedan mördar en klasskamrat (för de hade väl gått i samma klass också?). Det gäller för normala människor under 18 och även dem med ADHD. De kan pga omognad verka obalanserade. Fabian verkar inte vara det, han är det

Min sökhistorik på en dag är mer omfattande än vad hans är på tre månader. Det verkar inte vara något ljushuvud och hade han varit intelligent eller om han är om så bara lite i över normalbegåvning så vore han utan tvekan psykopat eftersom den extrema våldsamhet han uppvisar så tidigt som han gör är typiskt för psykopater. Människor som är icke-psykopater med lägre intelligens (under genomsnittet) våldsdebuterar senare i de här miljöerna än vad den biologiska psykopaten gör. Detta trots att deras hjärnor är adhd-hjärnor oavsett om det beror på adhd eller biologisk omognad.

Det finns en massa människor med adhd i hela samhället som aldrig gör vad han gjort och även i drog- och kriminella miljöer finns det mängder med personer med adhd som inte är stabila i humöret, impulser men som ändå inte skulle "råka" mörda någon genom att hugs en kniv över hundrafyrtio gånger. Förstår du inte att det var noga planerat och att han dessutom inte agerat i sådan affekt att han aldrig han tänka alls?

Ni verkar tro att en person hugger så många gånger och dumpar den döda i en å, utan att överhuvudtaget ha kontroll. Men även jag har adhd och vet att så fungerar det inte. Då skulle varenda en som har diagnosen behöva sitta inspärrad eftersom de är en vandrande fara för alla som kommer i kontakt med dem.
Senast redigerad av SablarKonstaplar 2024-03-31 kl. 01:28.
Citera
2024-03-31, 08:12
Medlem
i vilket dokument kan man läsa obduktion`?
Citera
2024-03-31, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
i vilket dokument kan man läsa obduktion`?

Protokollbilaga 5, filen som laddats upp här heter "ab 122"
Citera
2024-04-01, 20:54
Medlem
Vill någon dela fup?
Citera
2024-04-01, 21:07
Medlem
Citat:
2023-08-20 04:31:29 (UTC+2) brödraskapet gäng Google
2023-08-20 21:41:07 (UTC+2) Trollhättan skjutning Google
2023-08-20 21:48:10 (UTC+2) gängkrig göteborg Google
2023-08-20 21:49:38 (UTC+2) gängkriminella på kumla Google
2023-08-20 21:54:41 (UTC+2) avdelningarna på kumla Google
2023-08-20 21:57:50 (UTC+2) vad händer om det är flera gäng i en avdelning på kumla Google
2023-08-21 01:19:09 (UTC+2) swastika Google
2023-08-23 14:44:39 (UTC+2) kan man få livstid för dråp

Du verkar väldigt orolig för att Fabians mord ska betraktas som just ett mord han kan ha planerat mycket länge. Är du måhända orolig över hur allvarligt det ser ut för rättsväsendet jämfört mot planterade saker för att få det till dråp? Just det, killens anteckningar kan vara rena strategier för att manipulera omgivningen och rättsväsendet för att få lägre straff och noga uträknat. Visa upp vad han skrivit istället.

Han försökte dessutom få fram hur han skulle ta bort sökningar så att de inte skulle synas i sökhistoriken och kan mycket väl ha raderat en del saker han upplevt som "viktigare".

Klart att han vill få det att se ut som dråp men det verkar det absolut inte röra sig om

Dra upp huvudet ur arslet så du ser något och sluta inbilla dig att jag går på din Ad Hominem mer än att jag besvarar dig som du förtjänar, stolpskott

Det är ren tur och slump att jag råkade gå in och läsa i tråden när jag gjorde och ren slump att en annan användare skrivit något om homosexualitet. Men en mängd sammanträffanden innebär inte att det kan saknas röda trådar i olika livsberättelser även om de inte är synliga för vilja ögon som helst. Till skillnad från dig är jag åtminstone smart nog att veta att jag inte vet allt och därför inte förstår allt heller och det gör mig mer öppen för att ta in nya saker. Men du, dum som en sten med för stor fokus på andra när du borde ifrågasätta ditt egna förstånd.

Det där är sökningar som är gjorda över tiden. Sedan den 27 september 2023 och fram till brottet gjorde han sökningar som ”kan man dömas till livstid om man är under 18” , ”dråp” ”mord” osv.
Han kom på att döda Henrik efter att Stephanie triggat honom med (förmodligen) falska anklagelser. Det plus att Fabian är totalt sjuk i huvudet är anledning till att Henrik blev brutalt mördad. Inget annat.
Citera
2024-04-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jullerbyttan
Det där är sökningar som är gjorda över tiden. Sedan den 27 september 2023 och fram till brottet gjorde han sökningar som ”kan man dömas till livstid om man är under 18” , ”dråp” ”mord” osv.
Han kom på att döda Henrik efter att Stephanie triggat honom med (förmodligen) falska anklagelser. Det plus att Fabian är totalt sjuk i huvudet är anledning till att Henrik blev brutalt mördad. Inget annat.
Var inte så säker på det. Som sagt, han har hållit lite koll på olika gäng och uppenbart varit intresserad. Dessutom har han varit medveten om att sökhistoriken skulle kollas eftersom han långt innan funderade på den. Var den inte bortplockad från ena routern? Han sökte förövrigt även innan där i augusti kring dråp och straffskala.

Ungar ljuger alltid i de här konflikterna eftersom de inte vill berätta sanningen och hittar på motiv. Det är inte som så att de begår grova brott men levererar sanningen. Det fungerar inte så i drogkretsar utan de flesta motiv eller orsaker som uppges är påhittade då det som betyder något är ryktet. De sprider rykten om varandra och mycket är osanningar. Det enda som betyder något är den lögn som når flest öron för då kan den korrigera vad andra säger med att så var det inte det gick till utan det var... Att manipulera vuxenvärlden för att frångå ansvar genom attt påstå att offret gjort saker som ska vara skäl till att de sedan angriper personen är otroligt viktigt för dem och de har redan övat. Hans version rörande den han högg första gången där han hittade på att det var i nödvärn, skryter han om som en kul grej han gjort för nya bekantskaper. Och det är den sanna versionen, den ofiltrerade, den utan polis/advokat/lärare/socialtjänsten/personal på hemmet. Den för statusen. Det andra är för att manipulera. Jag vet hur sådana här ungar fungerar. Hade mängder av dem omkring mig i tonåren. Det enda de vill är att bli kända och komma i kontakt med andra kända personer för att komma närmare mer stora namn. Allt handlar om droger, pengar, att få använda våld mot någon och trakassera, förfölja, skada människor. Att bli någon andra fruktar. Det finns ingen plats för sanningen i det. För sanningen i går i det vanliga samhället och är något som hederliga människor sysslar med och det här är djupt ohederliga personer.

Han har riggat för att han visste att han skulle åka in. Det här har planerats o månader även om det inte skulle vara ett copycat-mord. Det är mord. I te dråp och det är ett mord där han varit intresserad av andra mord både med kniv och skjutvapen och kriminella gäng och i det, brödraskapet utöver de andra. Han har visat särskilt intresse för deras gäng bildning. Det syns i sökhistoriken som han även medvetet hållit väldigt kort för att det inte ska framkomma vad han planerat så långt innan mordet. Eller vad han sysslat med på nätet.

Hur vet jag inte. Kanske hade han en annan telefon som är borta också men vi får sannolikt inte se vad han gjort på nätet månaderna innan om han nu inte bara struntat i att vara så aktiv. Sådana här killar/tjejer kanske inte klarar av att få godkända betyg men det skulle definitivt kunna skriva en A-uppsats kring narkotika, organiserad brottslighet, vapen, slang och så vidare om deras grammatiska strukturer och stavning inte ansågs vara ett hinder. I kriminalitet är de A-elever även om de generellt inte förstår det ur det perspektivet som alla andra försöker inta. Dvs det som skulle dyka upp i skolan. Hans sökhistorik är för clean och städad. Han kan ju ha en intellektuell funktionsnedsättning eller läs och skrivsvårigheter men då får någon skriva det isåfall.

Ni kan inte bestämma vad som är viktigt. Det är därför kriminaliteten växte över huvudet på Sverige..det var så här ni gjorde hela tiden. Bestämde att ni visste bäst eftersom ni ansåg att ni hade tolkningsföreträde framför alla andra istället för att andra människor fick uttala sig. Ni som fortfarande tror att ni vet bäst har orsakat problemen vi har idag för människor likt er har haft miljarder kronor som resurser men era ideer fungerade inte eftersom ni inte såg helheten. Det är också ett perspektiv.

Det är rätt skevt att alla helst vill hoppa på Stephanie för att det fanns en konflikt precis som det ofta gör i relationer när man är ung men ingen av er vill ens fundera på hur störd Fabian kan tänkas vara. Det finns inte med i sökhistoriken men det kallas misogyni . Att ni utgår ifrån att den stora boven i dramat måste vara av kvinnokön och allt ni ser, är efter konfirmationsbias det som bekräftar den urgamla hatbilden mot flickor och kvinnor. De har orsakat allt. Förr fanns det lika mycket bevis på annat ont som skedde så att man dränkte eller brände ihjäl kvinnor på bål och ofta genom att en hop ungar fick berätta om allt kvinnan gjort sig skyldig till och alla visste att barnen berättade sanningen om skulden genom hur de åkt iväg med kvinnan till djävulen osv och i det med att skörden slagit fel, något barn blivit sjuk och dött fanns även saker som att kvinnan inte var perfekt och klanderfri .

Alla ni som är tvärsäkra på att jag har fel och påståenden de här ungarna gör är korrekta eller att konflikterna skulle ha orsakat annat- ni är samma personer som inte kan se den större bilden av att ni också hade bränt häxor på bål u der rättegångar via kyrka och bybarn.

Det skulle kunna bero på Stephanie men alla bevis pekar på att Fabian i många år varit gravt störd och utvecklat ett antisocialt personlighetssyndrom av allvarlig art. Dvs han har psykopatiska drag.

En psykopat skoter fullständigt i andras känslor och lidanden. En psykopat går inte in offrar allt i djupa känslor kring rätt och fel eftersom de saknar moralkompass . En kille som tycker att det var en kul grej att ha huggit någon som idag sannolikt lever med svårare trauman, skiter fullständigt i Stephanie's känslor eller förhållanden. Han är ute efter blodet. Adrenalinkicken när kniven åker in. Han vill döda. För att han är djup som en vattenpöl och behöver allt det där för att känna något. När Henrik ligger i fosterställning och dör är Fabian i sitt esse. Levande och kännande. Han tycker att det är kul att hugga in en kniv i någon. Hans hjärna reagerar inte på vanlig stimuli. Han vill döda. Se blod. För att han är psykopat. Inte för att Stephanie och Henrik bråkat.

Psykopaterna de bryr sig inte om oss människor..vi är bara brickor i spel för dem. Att använda. Att få olika sorters stimuli av när det blir konflikter och problem. Att få sex av. Pengar. Status och makt eller för att få kontroll över oss. Men de skiter fullständigt i vad vi människor känner eftersom de inte känner med oss. Och knappast för oss heller
Citera
2024-04-01, 23:13
Medlem
Citat:
Var inte så säker på det. Som sagt, han har hållit lite koll på olika gäng och uppenbart varit intresserad. Dessutom har han varit medveten om att sökhistoriken skulle kollas eftersom han långt innan funderade på den. Var den inte bortplockad från ena routern? Han sökte förövrigt även innan där i augusti kring dråp och straffskala.

Ungar ljuger alltid i de här konflikterna eftersom de inte vill berätta sanningen och hittar på motiv. Det är inte som så att de begår grova brott men levererar sanningen. Det fungerar inte så i drogkretsar utan de flesta motiv eller orsaker som uppges är påhittade då det som betyder något är ryktet. De sprider rykten om varandra och mycket är osanningar. Det enda som betyder något är den lögn som når flest öron för då kan den korrigera vad andra säger med att så var det inte det gick till utan det var... Att manipulera vuxenvärlden för att frångå ansvar genom attt påstå att offret gjort saker som ska vara skäl till att de sedan angriper personen är otroligt viktigt för dem och de har redan övat. Hans version rörande den han högg första gången där han hittade på att det var i nödvärn, skryter han om som en kul grej han gjort för nya bekantskaper. Och det är den sanna versionen, den ofiltrerade, den utan polis/advokat/lärare/socialtjänsten/personal på hemmet. Den för statusen. Det andra är för att manipulera. Jag vet hur sådana här ungar fungerar. Hade mängder av dem omkring mig i tonåren. Det enda de vill är att bli kända och komma i kontakt med andra kända personer för att komma närmare mer stora namn. Allt handlar om droger, pengar, att få använda våld mot någon och trakassera, förfölja, skada människor. Att bli någon andra fruktar. Det finns ingen plats för sanningen i det. För sanningen i går i det vanliga samhället och är något som hederliga människor sysslar med och det här är djupt ohederliga personer.

Han har riggat för att han visste att han skulle åka in. Det här har planerats o månader även om det inte skulle vara ett copycat-mord. Det är mord. I te dråp och det är ett mord där han varit intresserad av andra mord både med kniv och skjutvapen och kriminella gäng och i det, brödraskapet utöver de andra. Han har visat särskilt intresse för deras gäng bildning. Det syns i sökhistoriken som han även medvetet hållit väldigt kort för att det inte ska framkomma vad han planerat så långt innan mordet. Eller vad han sysslat med på nätet.

Hur vet jag inte. Kanske hade han en annan telefon som är borta också men vi får sannolikt inte se vad han gjort på nätet månaderna innan om han nu inte bara struntat i att vara så aktiv. Sådana här killar/tjejer kanske inte klarar av att få godkända betyg men det skulle definitivt kunna skriva en A-uppsats kring narkotika, organiserad brottslighet, vapen, slang och så vidare om deras grammatiska strukturer och stavning inte ansågs vara ett hinder. I kriminalitet är de A-elever även om de generellt inte förstår det ur det perspektivet som alla andra försöker inta. Dvs det som skulle dyka upp i skolan. Hans sökhistorik är för clean och städad. Han kan ju ha en intellektuell funktionsnedsättning eller läs och skrivsvårigheter men då får någon skriva det isåfall.

Ni kan inte bestämma vad som är viktigt. Det är därför kriminaliteten växte över huvudet på Sverige..det var så här ni gjorde hela tiden. Bestämde att ni visste bäst eftersom ni ansåg att ni hade tolkningsföreträde framför alla andra istället för att andra människor fick uttala sig. Ni som fortfarande tror att ni vet bäst har orsakat problemen vi har idag för människor likt er har haft miljarder kronor som resurser men era ideer fungerade inte eftersom ni inte såg helheten. Det är också ett perspektiv.

Det är rätt skevt att alla helst vill hoppa på Stephanie för att det fanns en konflikt precis som det ofta gör i relationer när man är ung men ingen av er vill ens fundera på hur störd Fabian kan tänkas vara. Det finns inte med i sökhistoriken men det kallas misogyni . Att ni utgår ifrån att den stora boven i dramat måste vara av kvinnokön och allt ni ser, är efter konfirmationsbias det som bekräftar den urgamla hatbilden mot flickor och kvinnor. De har orsakat allt. Förr fanns det lika mycket bevis på annat ont som skedde så att man dränkte eller brände ihjäl kvinnor på bål och ofta genom att en hop ungar fick berätta om allt kvinnan gjort sig skyldig till och alla visste att barnen berättade sanningen om skulden genom hur de åkt iväg med kvinnan till djävulen osv och i det med att skörden slagit fel, något barn blivit sjuk och dött fanns även saker som att kvinnan inte var perfekt och klanderfri .

Alla ni som är tvärsäkra på att jag har fel och påståenden de här ungarna gör är korrekta eller att konflikterna skulle ha orsakat annat- ni är samma personer som inte kan se den större bilden av att ni också hade bränt häxor på bål u der rättegångar via kyrka och bybarn.

Det skulle kunna bero på Stephanie men alla bevis pekar på att Fabian i många år varit gravt störd och utvecklat ett antisocialt personlighetssyndrom av allvarlig art. Dvs han har psykopatiska drag.

En psykopat skoter fullständigt i andras känslor och lidanden. En psykopat går inte in offrar allt i djupa känslor kring rätt och fel eftersom de saknar moralkompass . En kille som tycker att det var en kul grej att ha huggit någon som idag sannolikt lever med svårare trauman, skiter fullständigt i Stephanie's känslor eller förhållanden. Han är ute efter blodet. Adrenalinkicken när kniven åker in. Han vill döda. För att han är djup som en vattenpöl och behöver allt det där för att känna något. När Henrik ligger i fosterställning och dör är Fabian i sitt esse. Levande och kännande. Han tycker att det är kul att hugga in en kniv i någon. Hans hjärna reagerar inte på vanlig stimuli. Han vill döda. Se blod. För att han är psykopat. Inte för att Stephanie och Henrik bråkat.

Psykopaterna de bryr sig inte om oss människor..vi är bara brickor i spel för dem. Att använda. Att få olika sorters stimuli av när det blir konflikter och problem. Att få sex av. Pengar. Status och makt eller för att få kontroll över oss. Men de skiter fullständigt i vad vi människor känner eftersom de inte känner med oss. Och knappast för oss heller

Har inte läst allt du skrivit men dagen innan eller om det var helgen innan mordet på Henrik ville Fabbe stämma träff med Stephanie och en kille som jag i skrivande stund inte minns namnet på, i en skog vilket killen inte ville då han inte kände Fabbe. Kanske räddade det beslutet livet på honom och henne om det nu inte var just Henke som var måltavlan utan just dödandet.

Har inte läst klart FUP än så vet inte om en tydligare motivbild framkommer i förhören med Fabbe men just den tanken slog mig när jag läste förhören när det kommer fram att han ville möta dem i en skog.
Citera
2024-04-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Kjell-Kriminell
Har inte läst allt du skrivit men dagen innan eller om det var helgen innan mordet på Henrik ville Fabbe stämma träff med Stephanie och en kille som jag i skrivande stund inte minns namnet på, i en skog vilket killen inte ville då han inte kände Fabbe. Kanske räddade det beslutet livet på honom och henne om det nu inte var just Henke som var måltavlan utan just dödandet.

Har inte läst klart FUP än så vet inte om en tydligare motivbild framkommer i förhören med Fabbe men just den tanken slog mig när jag läste förhören när det kommer fram att han ville möta dem i en skog.

Jag har nu läst igenom precis hela FUP och tyvärr framkommer ingen exakt motivbild med ett enskilt motiv, men jag har samlat mina tankar i inlägg #3622 här i tråden.

Personligen tror jag MGM gått med tankar på att döda någon, kanske hur det skulle kännas och vad konsekvenserna skulle bli.
Jag tror att en salig blandning av tuppigt machobeteende från BO, planer på att sälja droger, ryktesspridning, bråk mellan BO och hans exflickvän som är labil och eggar på MGM, samt kanske till och med att BO fått reda på att MGM tänkt skicka den ”ökände” MD på honom och kan ha sagt det till folk - gjort MGM både livrädd och rasande arg. När de ses för att prata och MGM är hotfull och BO svarar tillbaka med samma mynt är MGMs impulskontroll helt ur spel och kniven åker fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in