2023-10-08, 14:16
Medlem
Denne F…..varför satt han på SIS, någon som vet?
Citera
2023-10-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Dagens nyheter rapporterade i TORSDAGS att tre personer anhållits.
Så det är nog allt du som får ta ditt Jösses, krypa till korset, och be om ursäkt för att fortsatt sprida galenskaper!

https://www.dn.se/sverige/tonarspojk...r-manniskorov/
Så vem är det som fortfarande är anhållen och när blev den personen anhållen?
Då personen som anhölls på fredagen är frisläppt under lördagen!
Citera
2023-10-08, 14:17
Medlem
Var kan man höra presskonferensen!
Citera
2023-10-08, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jullerbyttan
Min teori:

Person A anhålls den 4 oktober på särskilda skäl misstänkt för människorov. Den här personen skulle kunna vara MD. Information från honom direkt eller indirekt (beslag av telefon etc) gör att man på torsdagen den 5 oktober häktar person B som är Fabbe och person C som skulle kunna vara hans mamma M*lin eller bonuspappa J*han.
När polisen förhör föräldrarna framkommer det att Fabbe varit ”borta” under måndagskvällen och andra sonen, person D m*lvin på något vis täckt upp för Fabbe.
På fredagen den 6 oktober hämtas person D, m*lvin på Lerums gymnasium och anhålls. Därefter släpps person A samma dag. Polisen släpper på lördagen den 7 oktober även person B. Aktiviteten på Facebook där hon tar bort efterlysningen av Henrik kan tala för att detta är mamma m*lin l*ndell.
Kvar hos polisen är då Fabbe och m*lvin. På söndag den 8 oktober häktas Fabbe på sannorlika skäl misstänkt för mord på Henrik och hans bonusbror m*lvin är fortsatt anhållen för skyddande av brottsling.

Jag tror detta är någonting personligt. Det handlar inte om gäng eller droger.
Henrik går ut för att möta Fabbe. Om man vill gå hem till Fabbe från Henriks hem kan man gå den vägen där hans senaste position visat och fortsätta på gångvägen tills man kommer till klotterbron osv.
Telefonen bör därför finnas i närheten av platsen där den stängts av.
Vi ska komma ihåg att Fabbe och Henrik har mötts upp under en tid på dygnet då det rör sig mycket folk och de befinner sig på en väldigt öppen och synlig plats.

Jag tror Fabbe har utfört mordet ensam och att m*lvin har skyddat honom utan att veta vad han har gjort.

Tror du inte Henriks ex Stefanie var den som initialt blev anhållen? Därefter Mohamed, Fabian och till sist melvin? Varvid Stefanie och ev Mohammed är släppta?
Citera
2023-10-08, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Verkar som att han erkänt.

Eftersom den som är häktad på sannolika skäl misstänkt för mord nekar till brott så är det snarare så att det är en annan som "golat".
Citera
2023-10-08, 14:19
Medlem
16-åringen häktas

Edit: https://www.expressen.se/nyheter/fly...ter-henrik-15/
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Så vem är det som fortfarande är anhållen och när blev den personen anhållen?
Då personen som anhölls på fredagen är frisläppt under lördagen!

"Men jösses", en av de som anhölls i torsdags häktades idag, och den som anhölls i fredags begärs nog häktad imorgon. Det kan knappast förklaras tydligare än i mitt förra inlägg som du svarade "jösses".
Senast redigerad av flashmaner 2023-10-08 kl. 15:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Ja sen oklart om någon Johan också är anhållen

Varför fortsätter ni tjata om detta, det finns väl inget alls som tyder på detta!
Citera
2023-10-08, 14:20
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scandinavium
Eftersom den som är häktad på sannolika skäl misstänkt för mord nekar till brott så är det snarare så att det är en annan som "golat".

Intressant, länk till källa att han nekar?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HSPbruden
Jag tycker mig ha läst att Melvin är släppt.
Jag tror även mamman varit anhållen och även hon släppt pga aktivitet på sin fb.

Jag tror bonus pappan J sitter anhållen.
Någon måste hjälpt grabben att frakta kroppen.

Jag hoppas ingen nu behöver bli upprörd eller idiotförklara eftersom detta är ett forum där man får spekulera. (Inte riktat till dig Hannha men det tror jag du förstår &#128522

Eeeehhhh. visst kan man spekulera fritt…men en bonuspappa, som är begärd häktad, som är född 2007….
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, det var vad jag förstått, och skrev i tråden. Men fick bassning för.
Jag kan dock nu konstatera att du och jag har rätt.

DN skrev redan i torsdags att tre personer anhållits, så om de inte hade någon kristallkula och rapporterade om framtiden som något som redan hänt, så var tre personer anhållna redan på torsdagen!

https://www.dn.se/sverige/tonarspojk...r-manniskorov/

Ja 3 personer redan på torsdag och melvin på fredag, sen blev det lite oklart kring rapportering av släppen som jag tror ställde till det, de rapporterades på lördagen att någon blivit släppt men i själva verket var redan 2 släppta då, oklart när den andra släpptes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scandinavium
Var kommer uppgiften om att han nekar ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in