2023-10-08, 22:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ytterligare samma slags fall.

Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Ja och Tovefallet som skedde nyss.

Ja där har vi ytterligare ett sådant fall som började som ett mysterium.

Dessutom på liten ort. Samma sak med det här fallet som den här tråden handlar om.
Citera
2023-10-08, 22:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja där har vi ytterligare ett sådant fall som började som ett mysterium.

Dessutom på liten ort. Samma sak med det här fallet som den här tråden handlar om.

Dessutom blev det tidigt känt att det inte ”bara” var ett försvinnande utan att det låg ett brott bakom
Citera
2023-10-08, 22:40
Medlem
Bra skrivet! Men nej han gick inte i särskola. I övrigt har du rätt. Låt nu pojken vila i frid och familjen få sörja // en vän till anhöriga
Citera
2023-10-08, 22:40
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Jag håller med dig! Fruktansvärt att det sker så mycket hemskheter bland unga personer.

Är det någon som vet åldern på Henriks syskon?

Hoppas att familjen kan vara starka tillsammans under sorgearbetet. Vilken tragisk familjehistoria detta verkar vara. Mamman dör ung i sjukdom och grabben blir mördad när han är femton år.

Tror systern är nåt år äldre eller yngre, minns tyvärr inte.
Citera
2023-10-08, 22:43
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Varför är folk så jävla säkra på att Henrik va en helt oskyldig svensk hahaha, han har varit i kretsar med narkotika och rört de men aldrig gått in för det, oskyldig på det viset var han inte.. så sluta säg " En stackars oskyldig svensk pojke har blivit mördad gud så hemskt"
Herregud..
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Systern.

Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Tror systern är nåt år äldre eller yngre, minns tyvärr inte.

Hans syster är något äldre och jag har för mig att hon är en halvsyster.

Hon har i a f ett annat efternamn har jag läst någonstans.
Citera
Medlem
Finns det någon som har någon bild på de häktade att lägga upp? Eftersom deras fb verkar rätt tömda eller borttagna

Fan, enormt tragiskt!

Tack
Citera
2023-10-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Väl talat.
Fantastiskt formulerat.
Tack snälla.
Citat:
Ursprungligen postat av blondifire
Bra skrivet! Men nej han gick inte i särskola. I övrigt har du rätt. Låt nu pojken vila i frid och familjen få sörja // en vän till anhöriga
Okay jag får be om ursäkt då jag trodde att det var en korrekt uppgiftslämnare i tråden som uppgav sig vara en fd klasskamrat.

Jag ska lämna tråden då det inte finns mycket mer att säga/fundera kring nu när pojken hittats.

Jag beklagar sorgen 🙏❤️
Citera
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingfucks
Finns ju 100-tals ungdomsmord bakåt i tiden långt före invandringen

Källa på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Varför är just detta fall då upphypat? Hemskt i all välmening, men folk mördas typ dagligen i Sverige.

För att det med största sannolikhet inte är gängrelaterat. Alla mord på barn som utförs av barn är hemska och media pratar tyvärr mer om personerna som beställer gängmorden och förrövarna än alla offer..
det är såklart sorgligt med alla gängmord och barnsoldater. Sen skriver media om det som ger mest uppmärksamhet. Folk är avtrubbade av gängvåldet, folk tänker… jaha en till.
Andra mord som typ Tove-fallet och detta är mord som inte händer så ofta. Nästan aldrig. Att unga män utanför gängen mördar har hänt i alla tider men inte flera om året. Att två unga kvinnor dödar en annan ung kvinna händer vääääldigt sällan.
Citera
2023-10-08, 22:46
Medlem
Maulcas avatar
Anhållen och häktad efter ett misstänkt mord. 16 år innebär att hjärnan inte är klar. Beklagar sorgen att Henrik Hittat död idag. Förstår att det är det svåraste en familj kan motta som besked.

En anhållen har sannolikt en ångest i cellen på häktet. Gjort går icke att återställa. Erkänn ta ditt straff mördare är du hela livet. Hoppas ingen kommer mörda dig i ditt kommande liv. Hämnd är ett alternativ.
Citera
2023-10-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Kvinnan är det x flickvännen?

Är det så att hon har varit drivande l detta?
Släpptes för hon inte var närvarande hade alibi men hon som drev på innan.

Nä, mamman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in