2023-10-08, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beekay
M*lvin har golat ner Fabbe.
Fabbe häktad misstänkt för mord.

Kroppen ligger inom 500 meter från platsen Henriks telefon stampades sönder.

Seriöst!?
Citera
2023-10-08, 12:38
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoderDaniel
Förlåt mig, men du ingen aning om hur många intagna det är dag för dag i polisens arrester. Det kan absolut vara fullbelagt i samtliga närliggande arrester samtidigt som plats finns på häkte. Det är inte så enkelt som du skriver att ”då får man…”.
Jag tror vi lämnar diskussionen nu och konstaterar att det är fullt i arrester och hos kriminalvården. Vill inte tjafsa och gå för mycket OT.
Verkar ju också som att det finns en del nya intressanta uppgifter i fallet. Hoppas du får en fin dag👍🏻
Citera
2023-10-08, 12:40
Medlem
16-åringen som nu begärs häktad, på sannolika skäl misstänkt för mord, har sedan i torsdags suttit anhållen misstänkt för människorov. Han är en av de två personer som i nuläget sitter frihetsberövade i ärendet. En annan person är fortsatt anhållen misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott. Detta enligt polisen.

Alingsås tidning
Citera
2023-10-08, 12:41
Medlem
Helt säkert bevismaterial funna hemma hos F och M. Väntar bara på att analyseras för att säkra kopplingen med Henrik.
Tror också att någon erkänt, tidsfråga bara innan de hittar Henrik nu. Men inom kort.
Lider med familjen!
Citera
Medlem
Jag gissar att de knäckte Fabbe i förhören så han bölade ut och har erkänt och att kroppen är dumpad i ån. Så nu ska de bara hitta kroppen. Hoppas de inblandade får vad de förtjänar.
Senast redigerad av nochance 2023-10-08 kl. 12:49.
Citera
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Senior åklagare Andreas Ekengren kommer att vara tillgänglig för media tillsammans med kommenderingschef Peter Sörstedt vid en gemensam pressträff efter avslutad häktningsförhandling under eftermiddagen i dag söndag. Innan häktningsförhandlingen är åklagaren inte tillgänglig för media.

Polisen.se

Man får hoppas att GP är vakna denna söndag efter helgens firande av Draken i Göteborg.
Citera
2023-10-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Jag gissar att de knäckte Fabbe förhören så han bölade ut och har erkänt och att kroppen är dumpad i ån. Så nu ska de bara hitta kroppen. Hoppas de inblandade får vad de förtjänar.

Är man myndig nog att ta livet av en annan människa är man också myndig att ta straffet som följer, men det blir väl en semesterresa i vanlig ordning.....
Citera
2023-10-08, 12:44
Medlem
Frågan är om inte Melvin också gett upp i förhören, varför förstöra sitt egna liv och framtidsutsikter för en rutten bonusbror och mördare.
Citera
2023-10-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Polisen.se

Man får hoppas att GP är vakna denna söndag efter helgens firande av Draken i Göteborg.
Presskonferensen kommer troligtvis vara helt innehållslös. De kommer bara säga att de inte kan kommentera detaljer i nuläget som vanligt.
Citera
2023-10-08, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Tror inte någon vet vem den andra personen är. Från början var 2 av dom anhållna minderåriga, men vet vi vilka 2 som släpptes?

Jag tycker mig ha läst att Melvin är släppt.
Jag tror även mamman varit anhållen och även hon släppt pga aktivitet på sin fb.

Jag tror bonus pappan J sitter anhållen.
Någon måste hjälpt grabben att frakta kroppen.

Jag hoppas ingen nu behöver bli upprörd eller idiotförklara eftersom detta är ett forum där man får spekulera. (Inte riktat till dig Hannha men det tror jag du förstår &#128522
Citera
2023-10-08, 12:46
Medlem
Followtherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Jag gissar att de knäckte Fabbe förhören så han bölade ut och har erkänt och att kroppen är dumpad i ån. Så nu ska de bara hitta kroppen. Hoppas de inblandade får vad de förtjänar.

Tror samma sak, alternativt att dom skulle skrämma honom men det gick för långt och då dumpade honom i ån, alternativt Kniv inblandad. Hur som oerhört tragiskt. Han har nog erkänt och polisen kommer hitta en kropp snart. Tänker dock på vädret som varit denna veckan med storm byar lite märkligt att dom centrerar söket till en viss del av ån….
Citera
2023-10-08, 12:47
Medlem
Henrik, om någon/några har gjort dig illa (vilket mycket just nu tyder på) så hoppas jag att ditt lidande blev kort och inte smärtsamt..Ingen förtjänar någonsin att gå ett sånt öde till mötes om det är så. Det jag har sett av dina bilder så ser du ut som en fin, mjuk och känslig ung kille. Sänder många tankar och styrka till alla närstående och vänner som går igenom en ofattbar smärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in