Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
24 timmar på ett dygn
-8 sömn
-2 transport
-9 jobb
-1 timme gym
-2 hushåll
2 timmar fritid mån-fre

Helgen gör du vad du vill.

Varsågod
Barnen då?
Citera
2023-09-30, 13:24
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Gym i garaget och jobbar hemifrån 👌
Citera
2023-09-30, 15:11
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Barnen då?
Barnen räknad som fritid eftersom du valde att skaffa barn.

Du kan lätt klämma in barnens transport i din egna & hushållssysslor gäller enbart intw dig.

Tänk att 2 timmars transport om dagen är väldigt mycket och jag valde worst case scenario.

Kolla Brandon Carter på youtube, han går igenom det vi diskuterar.
Senast redigerad av flashriddaren128 2023-09-30 kl. 15:18.
Citera
2023-09-30, 15:23
Medlem
Innan barn gick jag upp 05:15., var på gymmet 05:45 till ca 06:40. Sen jobb från 07:00 - 16:00.

Nu efter barn så gymmar jag 3 dagar i veckan på kvällen. Brukar bli ca 19:30 - 20:30.
Citera
2023-09-30, 17:18
Medlem
Byggde ett gym här hemma så det är inga problem.
Citera
2023-09-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Jag jobbar inte heltid själv för tillfället utan knegar just nu på ett deltidsjobb jag faktiskt gillar men jag kommer inte göra detta i all evighet och kommer själv bli tvungen att heltidsjobba längre fram.

Men hur har ni tid till att träna varje dag när man på heltid i stort sett slutar när dagen är slut? Hur gör ni?!?? Hur får ni ihop resten av kvällen?

Heltidstjänst är 40h i veckan, veckan har 168h, dvs 128h som du INTE jobbar. Vari ligger det omöjliga att hinna med att träna med 128h fritid? Även om du räknar bort 8h sömn så är där 72h vaken fritid kvar.
Citera
2023-09-30, 20:31
Medlem
Jag jobbar som telefonist hemifrån så kör med headset.

Brukar varva jobbet med lite cykling och olika gymövningar under ca 8h så brukar vara helt fysiskt slut när arbetspasset är klart. Ibland brukar kunderna fråga varför jag flåsar men brukar försöka skämta bort det.

Fördelen är dock att träningen är klar när jobbet är klart.
Citera
2023-09-30, 20:56
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Tungt! Hur har du lagt upp det?

Ont:
Tränar innan jobbet.

Måndag morgon : Bröst/axlar/triceps
Måndag kväll: Rygg/biceps/underarmar/mage

Tisdag morgon: Ben/vader

Onsdag morgon: Bröst/axlar/triceps
Onsdag kväll: Rygg/biceps/underarmar/mage

Torsdag morgon: Ben

Fredag: Vila

Lördagar: Ben/vader/mage. Om jag har lite extra ork kvar så nöter jag några övningar för baksida axlar.

Söndagar: Vila.

Det håller inte hela året runt för mig, det kommer nån månad då och då där jag skippar ett morgonpass eller kvällspass, ibland en hel dag och kör lite längre pass på helgen istället.
Citera
2023-09-30, 21:10
Medlem
ALZIRs avatar
Småbarnsförälder som jobbar 7-16.
När jag ej lämnar barnen på förskolan så ser dagen ut såhär:
Går upp 04:30, äter lite gröt och ägg. Iväg och är på gymmet runt 05:10.
Tränar en timme och lite stretching efter. Kör mot jobbet, duschar och byter om.

Man blir pigg och kan ägna tiden efter jobbet med barnen, hemmafix, matlagning m.m

Sen går man och lägger sig vid 21:00. Men att gå upp tidigt är en fördel för mig och funkar bra. Behöver inte vardagskvällarna till att sitta uppe till midnatt, det har man helgen till :-)

Tillägg.. nästan tomt morgonen på gymmet så inget väntande!
Senast redigerad av ALZIR 2023-09-30 kl. 21:12.
Citera
2023-10-01, 09:30
Medlem
Vem0ths avatar
Det är lättare att gymma innan man jobbar än efter. Har liksom 1-2 dagar i veckan jag börjar kl 9 istället för 6 eller 7 och det är perfekt att gymma då innan man börjar. Går upp samma tid alla dagar för att inte bryta dagsrytmen och då passar man på att lyfta lite vikt.
Citera
2023-10-01, 11:51
Medlem
S0cialsekreterares avatar
Tar mig 1 timme att bilpendla till jobbet, måste vara där senast 08:00. Jag kliver upp kl. 04:15 varje vardag. Går till gymmet så fort det öppnar (05:00). Har då gott om tid att träna, käka när jag kommer hem och förbereda mig för dagen.
Morgonträning vinner alltid mot kvällsträning. vem fan orkar träna efter jobbet ändå?
Citera
2023-10-01, 13:22
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Jag jobbar inte heltid själv för tillfället utan knegar just nu på ett deltidsjobb jag faktiskt gillar men jag kommer inte göra detta i all evighet och kommer själv bli tvungen att heltidsjobba längre fram.

Men hur har ni tid till att träna varje dag när man på heltid i stort sett slutar när dagen är slut? Hur gör ni?!?? Hur får ni ihop resten av kvällen?

Jag lägger runt 2-2.5 h per dag på gymmet, men gör i regel det kvällstid efter jobbet. Underlättar förstås att ej ha barn än, antar att det kommer bli mkt mindre fritid efter det.

En sak som underlättar är att ja bra rutiner, sluta jobba vid säg 17 senast, ta en tidig middag vid 17:30, packa väskan och gå till gymmet. Att vila efter arbetsdagen slutar nästan alltid med att det inte blir ngn träning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in