Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-09-29, 14:38
Medlem
jontebojs avatar
Jag jobbar inte heltid själv för tillfället utan knegar just nu på ett deltidsjobb jag faktiskt gillar men jag kommer inte göra detta i all evighet och kommer själv bli tvungen att heltidsjobba längre fram.

Men hur har ni tid till att träna varje dag när man på heltid i stort sett slutar när dagen är slut? Hur gör ni?!?? Hur får ni ihop resten av kvällen?
Citera
2023-09-29, 14:43
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Jag jobbar inte heltid själv för tillfället utan knegar just nu på ett deltidsjobb jag faktiskt gillar men jag kommer inte göra detta i all evighet och kommer själv bli tvungen att heltidsjobba längre fram.

Men hur har ni tid till att träna varje dag när man på heltid i stort sett slutar när dagen är slut? Hur gör ni?!?? Hur får ni ihop resten av kvällen?

Jag kör 4-5 dagar i veckan. Antingen innan jobbet, på lunchen, eller medans mina barn har sina aktiviteter på kvällen (karate, simning, dans, osv..).

Varför ska du träna varje dag?
Citera
2023-09-29, 14:49
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jag kör 4-5 dagar i veckan. Antingen innan jobbet, på lunchen, eller medans mina barn har sina aktiviteter på kvällen (karate, simning, dans, osv..).

Varför ska du träna varje dag?
För att jag vill.
Citera
2023-09-29, 14:52
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
För att jag vill.

Visst gör det, men nu har du i alla fall ett svar på hur du ska hinna med.
Citera
2023-09-29, 14:53
Medlem
2n00b4Us avatar
Många jag känner gymmar antingen före jobbet eller under lunchen.
Citera
2023-09-29, 15:49
Medlem
HVIT.s avatar
Jobbar oftast hemifrån. Kan lätt dundra iväg till gymmet när det passar.
Citera
2023-09-29, 16:12
Medlem
Bor precis vid gymmet
Citera
2023-09-29, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Många jag känner gymmar antingen före jobbet eller under lunchen.
Då måste du vara jävligt snabb om du ska äta också. Eller du kanske äter några bars eller liknande samtidigt som gymmandet?
Citera
2023-09-29, 16:21
Medlem
Vi har gym i källaren på jobbet, riktigt bra och nästan helt fullt utrustat. Brukar dra ner vid 11.00 och kör en timme och jobbar sedan på lunchen och käkar framför datorn medan alla andra trängs i gymmet. Ibland kör jag efter jobbet men mer undantag än regel.
Citera
2023-09-29, 16:21
Medlem
Neroxxs avatar
Det gäller väl att ta sig tid, säg att man jobbar 7-16 varje dag, sticka till gymmet efter jobbet och vara där 1-2 timmar till runt 17:30-18:30 sen drar man hem eller gör vad man vill. Ett annat alternativ är att gå upp tidigare och köra innan jobbet. Om man vill köra längre så kan man köra både före och efter. Med heltid kanske det är svårt för de flesta att köra varje dag men det känner man väl bäst själv och kan ändra under tiden. Finns viljan att träna så finns tiden.
Citera
2023-09-29, 16:41
Medlem
Gabriel Knights avatar
Har inte alla arbetsplatser infört "friskvårdstimme"? Jag trodde i min enfald att det fanns på alla arbetsplatser.
I vart fall infördes det för några år sedan på min arbetsplats på inrådan av företagshälsovården.
Citera
2023-09-29, 16:48
Medlem
Vissa arbetsplatser har friskvårdstimme, dock räcker inte det särskilt långt om man avser träna dagligen. Vet en del personer som tränar innan jobbet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in