Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-30, 02:02
Medlem
Endel arbeten har friskvårdstimme. Även om det bara är en timme är det bättre än inget. Träna och få betalt.

Jag brukar oftast träna innan jobbet, när jag kan springer jag också till jobbet istället för att ta bilen. Tar en raggardusch och har lämnat ombyte där sedan dagen innan. Alternativt har jag en ryggsäck med vanliga kläder.

Frun och jag har delat upp det. Hon tar barnen till deras skola på morgonen, jag hämtar de efter jobbet så hon kan träna. Blir det inte så, åker jag iväg till gymmet ca 40 minuter efter middagen. Då hinner jag vara behjälplig med läxor, hushållssysslor och annat innan gymmet. Vi avsätter även en timme varje söndag till att städa, då får barnen också vara med. Det skiljer sig lite i åldrarna, men den yngsta kan få plocka upp sina leksaker och lägga de i rätt korg och på rätt plats. Den äldre får städa sitt rum eller hjälpa till att dammsuga/damma. För att göra det lite roligt så slår vi på musik som barnen gillar, vi sjunger och dansar samtidigt som vi städar. Efteråt har vi lite söndagsmys med frukt eller något spel.

Tack vare det upplägget hinner jag träna 3-5 gånger i veckan.
Citera
2023-09-30, 04:53
Medlem
Gymmar 5 dagar i veckan mellan 21-22, sen hem o sova. Får mer energi utav att träna regelbundet så det lixom lönar sig. Har förövrigt inga barn, så man hinner om man skippar det extra avsnittet på Netflix på kvällen.
Citera
2023-09-30, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Jag jobbar inte heltid själv för tillfället utan knegar just nu på ett deltidsjobb jag faktiskt gillar men jag kommer inte göra detta i all evighet och kommer själv bli tvungen att heltidsjobba längre fram.

Men hur har ni tid till att träna varje dag när man på heltid i stort sett slutar när dagen är slut? Hur gör ni?!?? Hur får ni ihop resten av kvällen?
1,5 timme transport
9 timmar jobb ÷ rast
8 timmar sömn
ca 5 timmar till träning, socialt, mat, mm.

Det bli en prioriteringsfråga? Ska du träna på gym varje vardag, får du lägga mer kraft på planering och fixa större grejer på helgen.

Vad lägger du dina timmar på idag? Något kommer få stryka på foten om jobbet ska ta mer tid.
Citera
2023-09-30, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorrex
Jobbar alla hemma här eller? en annan går upp kl 06 för att börja 06.30 sen knega fram till 16.30, låser grindarna 16.45, hemma 17 men då är det att städa och fixa mat, vips är klockan 18-20, inte fan åker man till gymmet när man väl tagit sig av blåstället och är mätt i magen.

Varför går du inte till gymmet kl 17 då? Eller bara tar dig i kragen och går dit kl 20 om du nu måste städa i 3 timmar varje dag.
Citera
2023-09-30, 08:32
Medlem
Jobbet är oftast 8h. Träna på övrig tid
Citera
2023-09-30, 08:38
Medlem
Minimuchers avatar
Tid är där gott om - Går upp tidigare bara?

Själv bränner klockan av 0430 där jag hoppat i skorna, jobbar till tomt gym, joggar hem, duschar, äter frukost, får något gjort SEN GÅR JAG TILL JOBBET.
Citera
2023-09-30, 10:10
Medlem
Försöker träna 3-4 pass i veckan. I regel tränar jag på arbetstid (jobbförmån/krav beroende på hur man ser det) och har även lite grejer hemma.
Senast redigerad av Wowbagger2000 2023-09-30 kl. 10:15.
Citera
2023-09-30, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Även med barn så hinner man.
Jag åker till gymmet direkt efter jobbet, har med extra mat till jobbet så jag äter innan jag slutar sen direkt till gymmet så e jag hemma vid 17:30.

Har hela kvällen att göra grejer.

Samma här. Finns inga ursäkter. Om man hinner kolla på serier så hinner man också gymma. Ok är man ensamstående är det svårt att göra det ofta men är man två så finns det inga ursäkter alls.

Brukar hinna med ungefär 3 pass i veckan. Har barn. Ganska ofta blir det väl efter jag lagt ungarna. Så typ 21-23 blir min gymtid ibland. Ibland går jag till gymmet istället för att äta lunch och så tar jag två skopor protein istället. Kanske en banan på det. Sen blir det kanske extra mellanmål när jag jobbar.

Jag jobbar mycket hemifrån, men jag har ett hemskt hektiskt jobb och mycket övertid. Mer än vanligt heltid åtminstone. Ibland blir det jobbsamtal på gymmet också (kunder sitter i andra tidszoner så det kan komma upp saker när som helst).
Citera
2023-09-30, 10:56
Medlem
Min fru är kanske inte lika "duktig" som mig, men hon går till och från jobbet (enkel sträcka). Sen på kvällen kör hon en halvtimme på en trappmaskin vi har (liten grej man kan ha under soffan typ). Enkelt att köra och kolla på serier, det gjorde jag förut också.

Innan jag gymmade så gjorde jag övningar hemma istället, det räcker långt. Köp en hantel, gör hundra armhävningar, plankan, squats. Du behöver inget gym egentligen för att vara i form, det är ju bara enklare med gym om man vill få stora muskler.
Citera
2023-09-30, 11:18
Medlem
Jag är man så jag har ett fysiskt ansträngande jobb. Att gå på gym är således helt meningslöst.
Citera
2023-09-30, 11:54
Medlem
Hrass avatar
Kör timmen efter jobbet, 18-19
Hinner med alla ärenden efteråt, gott om fritid på kvällen.

Är det dumburken och mongoprogram som "Let's dance" eller "TV4 nyheter" som gör att ni inte "hinner"?
Citera
2023-09-30, 12:02
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Jag jobbar inte heltid själv för tillfället utan knegar just nu på ett deltidsjobb jag faktiskt gillar men jag kommer inte göra detta i all evighet och kommer själv bli tvungen att heltidsjobba längre fram.

Men hur har ni tid till att träna varje dag när man på heltid i stort sett slutar när dagen är slut? Hur gör ni?!?? Hur får ni ihop resten av kvällen?

Man går upp vid 5 så hinner man med lätthet träna innan jobbet (som börjar 8). Det är fullt möjligt att göra detta varje dag men du måste naturligtvis i säng i hyfsad tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in