Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-29, 19:56
Avstängd
bithaxs avatar
Nej jag skiter i det i veckorna.
Cyklar till jobbet i stället och gymmar på helgen.
Citera
2023-09-29, 19:59
Vi har ett skitfräscht gym på jobbet inklusive omklädning, dusch m.m.

Annars får man väl gå upp en timma tidigare och gymma om man kan.
Citera
2023-09-29, 20:13
Medlem
HerrKralls avatar
Skippa en timme framför TV/dator/tv-spel varje kväll. Hux-flux så har du en timme till att gymma. Upprepa.
Citera
2023-09-29, 20:15
Medlem
tastass avatar
Har valt ett gym jag passerar på väg till jobbet och tränar på väg till eller från (ibland både och) utan extra behöva lägga extra tid på transport. Klarar mig rätt bra med 5-6 timmars sömn så det brukar finnas rätt mycket tid över på kvällarna ändå.
Citera
2023-09-29, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Jag jobbar inte heltid själv för tillfället utan knegar just nu på ett deltidsjobb jag faktiskt gillar men jag kommer inte göra detta i all evighet och kommer själv bli tvungen att heltidsjobba längre fram.

Men hur har ni tid till att träna varje dag när man på heltid i stort sett slutar när dagen är slut? Hur gör ni?!?? Hur får ni ihop resten av kvällen?

Att träna är ju något man väljer själv.

Om du vill, dvs VILL träna, så kör du 4-5dgr/v och då genererar du ju energi, inte tvärtom.

Om du däremot inte tränar och är förslappad, lat, tvjunkie, ja då är det ju ett helvete att ens ta en långpromenad i veckan.

Du prioriterar ju alltid i livet, oavsett om det är tv, tvspel, gym eller nån annan hobby.
Citera
2023-09-29, 20:27
Medlem
Kajahs avatar
Tränar inte på gym,.men jag löptränar. Jag insåg att om jag ska få löpningen gjord så är det morgonen som gäller. Efter jobbet känns det bara så segt. Jag tränar fem dagar i veckan.
Citera
2023-09-29, 20:28
Medlem
Jag har hemmagym och är egenföretagare. Jag vaknar kl 09.00, gå ner till källaren, gymmar en timma. Kl 10.00 går jag och duschar. Kl. 10.10 frukostmacka och börjar arbetsdagen.
Citera
2023-09-29, 20:38
Medlem
vasaduellers avatar
Jobbar hemifrån och smiter iväg till gymmet om det blir tillfälle. Mitt jobb är bitvis intensivt och bitvis lugnare, där jag själv disponerar min arbetstid.

När det inte funkar så tränar jag sent på kvällen, tar en snabbdusch och somnar. I teorin i alla fall. I praktiken så behöver jag ofta varva ned lite efter ett hårt träningspass, så sömnen kan bli lidande. Man får ibland välja mellan att träna eller sova ordentligt.

Men för de som är bra på att planera och har fungerande tidsuppfattning så tror jag att det alltid går att baxa in ett träningspass i schemat.
Citera
2023-09-29, 20:40
Medlem
Jobbar alla hemma här eller? en annan går upp kl 06 för att börja 06.30 sen knega fram till 16.30, låser grindarna 16.45, hemma 17 men då är det att städa och fixa mat, vips är klockan 18-20, inte fan åker man till gymmet när man väl tagit sig av blåstället och är mätt i magen.
Citera
2023-09-29, 20:44
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorrex
Jobbar alla hemma här eller? en annan går upp kl 06 för att börja 06.30 sen knega fram till 16.30, låser grindarna 16.45, hemma 17 men då är det att städa och fixa mat, vips är klockan 18-20, inte fan åker man till gymmet när man väl tagit sig av blåstället och är mätt i magen.

Jag jobbar liknande, och enda alternativet är att vakna sjukt tidigt eller träna precis efter jobbet, om man är effektiv brukar man kunna få ihop ett bra träningspass på 45min.

Under helgen kan man träna utan problem, så jag siktar på att få in träning 2 dagar under veckan sedan 2 dagar under helgen. Det borde man få ihop.
Citera
2023-09-29, 20:44
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Jag jobbar inte heltid själv för tillfället utan knegar just nu på ett deltidsjobb jag faktiskt gillar men jag kommer inte göra detta i all evighet och kommer själv bli tvungen att heltidsjobba längre fram.

Men hur har ni tid till att träna varje dag när man på heltid i stort sett slutar när dagen är slut? Hur gör ni?!?? Hur får ni ihop resten av kvällen?

Jag hinner men är lite för lat för det. Frugan är dock duktig, och hinner gymma varannan dag (de dagar hon inte spelar tennis( även om hon har mer av 9-timmarsdagar (precis som jag) än 8-timmars.
Citera
2023-09-29, 20:53
Medlem
vonblixens avatar
Jag tränar 3-4 dagar i veckan, och oftast på morgonen. Jag bor väldigt nära mitt gym, så jag går upp tidigt och byter om hemma. Jag går till gymmet och har träningsskorna med mig, tränar effektivt sen går jag hem och duschar - äter en bra frukost och sen åker jag iväg till jobbet.

Det är effektivt och jag har inga problem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in