Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-29, 16:54
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det gäller väl att ta sig tid, säg att man jobbar 7-16 varje dag, sticka till gymmet efter jobbet och vara där 1-2 timmar till runt 17:30-18:30 sen drar man hem eller gör vad man vill. Ett annat alternativ är att gå upp tidigare och köra innan jobbet. Om man vill köra längre så kan man köra både före och efter. Med heltid kanske det är svårt för de flesta att köra varje dag men det känner man väl bäst själv och kan ändra under tiden. Finns viljan att träna så finns tiden.

Det gäller också att vara lite effektiv när man gymmar, 1-2 timmar är ineffektivt. Jag kör aldrig mer än 45 minuter och kör 30 set varje gång. Skippa telefonen, stå inte och slösnacka, och vila aldrig mer än 30 sekunder.
Citera
2023-09-29, 16:56
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har inte alla arbetsplatser infört "friskvårdstimme"? Jag trodde i min enfald att det fanns på alla arbetsplatser.
I vart fall infördes det för några år sedan på min arbetsplats på inrådan av företagshälsovården.

Nej, de flesta har det inte.

Jag tränar före jobbet, på kvällen. Vaknar, äter något litet, tränar, duschar och sedan iväg till jobbet. Äter sedan en större måltid på jobbet, vilket kan bli ganska sent. Vi har inga raster, så man får hitta någon lucka.

Jag tränar längre de dagar jag är ledig.
Citera
2023-09-29, 17:23
Jag tränar före och efter jobbet. Har familj och andra intressen, men nog får man ihop det ändå.
Citera
2023-09-29, 17:32
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Jag har en timmas friskvård i veckan som jag delar upp i två halvtimmar för att sedan gå och träna på lunchen tisdagar samt torsdagar. Gymmet ligger ett stenkast bort och ingår som löneförmån. Sedan blir det ett till två pass under helgen.

Utan detta upplägg hade jag nog inte orkat hålla igång. Utöver åtta timmars arbetsdag går det åt en del tid till pendling.
Citera
2023-09-29, 17:50
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag tränar före och efter jobbet. Har familj och andra intressen, men nog får man ihop det ändå.

Tungt! Hur har du lagt upp det?

Ont:
Tränar innan jobbet.
Citera
2023-09-29, 18:20
24 timmar på ett dygn
-8 sömn
-2 transport
-9 jobb
-1 timme gym
-2 hushåll
2 timmar fritid mån-fre

Helgen gör du vad du vill.

Varsågod
Citera
2023-09-29, 18:36
Medlem
Det blir klart enklare att träna med rätt arbetsgivare. Jag har 3 friskvårdstimmar per vecka med kostnadsfritt SATS-kort och SATS-gym precis intill arbetsplatsen och försöker och lyckas bra med att fördela dessa på mån-ons-fre med 1 timme vardera. Till detta en del löpning på hemmaplan.
Senast redigerad av Kacki 2023-09-29 kl. 19:24.
Citera
2023-09-29, 19:04
Medlem
Freebops avatar
Arbetar ett par dagar hemifrån så får ihop det, siktar mig in på minst 4 ggr i veckan helgen inkluderad. Vi har även ett gym i källaren på jobbet med bastu etc men har aldrig tränat där - än
Citera
2023-09-29, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Jobbar oftast hemifrån. Kan lätt dundra iväg till gymmet när det passar.

Nej för även när du jobbar hemifrån har du tider du måste vara på plats. Du kan inte bara dra…
Citera
2023-09-29, 19:43
Medlem
Det är bara att bestämma sig för att dra till gymmet och väl där så kommer motivationen till att träna per automatik.
Man behöver inte träna särskilt mycket, ett hårt set per muskelgrupp kommer man rätt långt på och det är väldigt bra upplägg om man vill träna ofta.
Men vill man köra 6 set per muskelgrupp, vilket vissa studier verkar hävda är max,vanligtvis, innan man når junktraining.
Många set tar givetvis längre tid men bör väl ändå finnas tid på ett dygn vare sig man jobbat eller ej.
Citera
2023-09-29, 19:53
Medlem
Är inga som helst problem att träna en timma om dagen samtidigt som du har ett heltidsjobb. Om du tycker det är jobbigt nu så vänta bara till den dagen du skaffar barn. Då har du i bästa fall en timme egentid på kvällen till ditt förfogande.
Citera
2023-09-29, 19:55
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatararaber
Nej för även när du jobbar hemifrån har du tider du måste vara på plats. Du kan inte bara dra…

Jo, så länge jag inte har något möte inbokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in