• 7
  • 8
2023-09-28, 23:44
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
jo de e visst frisörerna de e fel på om min tjej utan utbildning kan fixa de bra o bara för 200 kr medan vissa frisörer tar upp till 1500 kr o klipper dåligt :P hädan efter ska ja aldrig gå till frisör igen. klåpare hela bunten

Såklart om din tjej klipper dig gratis så kommer du inte klaga efter även om du ser ut som en åsna säkert det säger sig självt ju. Om man går till en bra frisör och säger tydligt hur man vill ha det så är det sällan problem så då är det isf något fel på dig om du gått till såna som tar 1500 lol.. En vettig frisör fixar till misstaget om man inte är nöjd så vettefan till vilka clownställen du gått egentligen.
Citera
2023-09-29, 01:04
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
tja. ja ja e lite förbannad för ja kom hem idag med en ny klippt kaos frilla som vanligt när man går till frisör. har provat en drös olika i sthlm o även Malmö o dom fattar ALDRIG hur ja vill bli klippt. säger man 2cm blir de 6cm. ojämt blir de alltid oxå. kan visa en bild på benedict cumberbatch o sen går ja ut salongen o ser ut som Edward blom o en fade som ser ut som den e klippt med motor såg. när ja frågar varför dom klippt så så kommer dom med ursäkter o "men ja tycker de e snyggt". jävla cp.

den enda som klipper mig snyggt e flickvännen. hon e varken utbildad inom området eller har så mycke frisör erfarenhet men hon e intelligent o fattar precis. så min teori e att dom som driver frisör salonger (speciellt herr frisörer) helt enkelt e dumma i huvudet som inte fattar simpla instruktioner. har även en bekant som e frisör o han e ganska efterbleven. tror på spöken o sånt.

va tror ni? upplever ni oxå att frisörer e låg begåvade? varför fattar dom aldrig hur man vill bli klippt?

Du framstår själv som tämligen lågbegåvad då du skriver som en 13-åring i särskola.
Citera
2023-09-30, 01:03
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Var inte du blind ?
Jo, hurså?
Citera
2023-09-30, 02:10
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jo, hurså?

Ja jag driver ju inte med dig, utan är intresserad vad som finns tillgängligt för hjälpmedel idag, för du skrev:

”-hon klippte väldigt likt.”

Antingen har du palperat detta, eller så har någon berättat det, eller så har jag förstått att det numera finns något som renderar en bild??
Citera
2023-09-30, 11:59
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ja jag driver ju inte med dig, utan är intresserad vad som finns tillgängligt för hjälpmedel idag, för du skrev:

”-hon klippte väldigt likt.”

Antingen har du palperat detta, eller så har någon berättat det, eller så har jag förstått att det numera finns något som renderar en bild??
Just så exakta fotohjälpmedel l finns inte än.

Men när människor helt utan att jag frågat eller någonting påpekar att jag tydligen har den frisyren så ja då har nog frisörskan gjort ett bra jobb!
Citera
2023-09-30, 12:15
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Just så exakta fotohjälpmedel l finns inte än.

Men när människor helt utan att jag frågat eller någonting påpekar att jag tydligen har den frisyren så ja då har nog frisörskan gjort ett bra jobb!

Tack så mycket för ditt svar! 👍🏼

Det var just det med så exakta fotohjälpmedel jag blev förvånad över.
Citera
2023-09-30, 20:36
Medlem
HasseBanans avatar
Även om man säger åt dem hur man vill att de ska klippa så blir det ofta för kort där man inte vill ha det kort och vice versa.

Bättre att klippa sig själv framför spegeln, så får man det som man vill ha det, och det kostar inget.
Citera
2023-09-30, 23:41
Medlem
Ingvar123s avatar
Om man rakar pallet själv vår och höst slipper man frisörer. Dessutom är det närmast gratis.
Det har funkat bra för mig i nästan 30 år.
Citera
2023-10-05, 10:20
Bannlyst
Citat:
tja. ja ja e lite förbannad för ja kom hem idag med en ny klippt kaos frilla som vanligt när man går till frisör. har provat en drös olika i sthlm o även Malmö o dom fattar ALDRIG hur ja vill bli klippt. säger man 2cm blir de 6cm. ojämt blir de alltid oxå. kan visa en bild på benedict cumberbatch o sen går ja ut salongen o ser ut som Edward blom o en fade som ser ut som den e klippt med motor såg. när ja frågar varför dom klippt så så kommer dom med ursäkter o "men ja tycker de e snyggt". jävla cp.

den enda som klipper mig snyggt e flickvännen. hon e varken utbildad inom området eller har så mycke frisör erfarenhet men hon e intelligent o fattar precis. så min teori e att dom som driver frisör salonger (speciellt herr frisörer) helt enkelt e dumma i huvudet som inte fattar simpla instruktioner. har även en bekant som e frisör o han e ganska efterbleven. tror på spöken o sånt.

va tror ni? upplever ni oxå att frisörer e låg begåvade? varför fattar dom aldrig hur man vill bli klippt?
Därför jag slutade låta dem klippa mig runt 2002. Skulle ta 2 cm, de tog 2 decimeter som tagit mig många år att spara ut till. Behandlingar och så fine men färgningar och klippande? Nejtack.

I sverige behöver man inte vara utbildad för att klippa sig utan vem som helst kan kalla sig frisör, därför kan vilken nolla som helst öppna salong. Problems.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in