Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-09-25, 21:13
Medlem
OneTaps avatar
tja. ja ja e lite förbannad för ja kom hem idag med en ny klippt kaos frilla som vanligt när man går till frisör. har provat en drös olika i sthlm o även Malmö o dom fattar ALDRIG hur ja vill bli klippt. säger man 2cm blir de 6cm. ojämt blir de alltid oxå. kan visa en bild på benedict cumberbatch o sen går ja ut salongen o ser ut som Edward blom o en fade som ser ut som den e klippt med motor såg. när ja frågar varför dom klippt så så kommer dom med ursäkter o "men ja tycker de e snyggt". jävla cp.

den enda som klipper mig snyggt e flickvännen. hon e varken utbildad inom området eller har så mycke frisör erfarenhet men hon e intelligent o fattar precis. så min teori e att dom som driver frisör salonger (speciellt herr frisörer) helt enkelt e dumma i huvudet som inte fattar simpla instruktioner. har även en bekant som e frisör o han e ganska efterbleven. tror på spöken o sånt.

va tror ni? upplever ni oxå att frisörer e låg begåvade? varför fattar dom aldrig hur man vill bli klippt?
Senast redigerad av OneTap 2023-09-25 kl. 21:17.
Citera
2023-09-25, 21:18
Medlem
Glorfindels avatar
Går ju inte att dra en hel yrkeskår över en kam (!), men de gånger jag har gått på ställen där det är unga tjejer som klipper så har jag märkt att de inte bryr sig speciellt mycket.
De senaste åren har jag gått till en medelålders kvinna, som inte bara klipper bra, hon gör det ett par hundra billigare också.
Citera
2023-09-25, 21:24
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
Går ju inte att dra en hel yrkeskår över en kam (!), men de gånger jag har gått på ställen där det är unga tjejer som klipper så har jag märkt att de inte bryr sig speciellt mycket.
De senaste åren har jag gått till en medelålders kvinna, som inte bara klipper bra, hon gör det ett par hundra billigare också.
tror de beror på vilken frilla man har. unga tjejer har faktiskt klippt mig bäst av alla men då har ja en trendig tik tok frisyr. sämst e äldre gubbar o äldre tanter dom verkar inte fatta nånting :P men min flickvän e 18 de kanske e därför de blir så bra =)
Senast redigerad av OneTap 2023-09-25 kl. 21:26.
Citera
2023-09-25, 21:27
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja. ja ja e lite förbannad för ja kom hem idag med en ny klippt kaos frilla som vanligt när man går till frisör. har provat en drös olika i sthlm o även Malmö o dom fattar ALDRIG hur ja vill bli klippt. säger man 2cm blir de 6cm. ojämt blir de alltid oxå. kan visa en bild på benedict cumberbatch o sen går ja ut salongen o ser ut som Edward blom o en fade som ser ut som den e klippt med motor såg. när ja frågar varför dom klippt så så kommer dom med ursäkter o "men ja tycker de e snyggt". jävla cp.

den enda som klipper mig snyggt e flickvännen. hon e varken utbildad inom området eller har så mycke frisör erfarenhet men hon e intelligent o fattar precis. så min teori e att dom som driver frisör salonger (speciellt herr frisörer) helt enkelt e dumma i huvudet som inte fattar simpla instruktioner. har även en bekant som e frisör o han e ganska efterbleven. tror på spöken o sånt.

va tror ni? upplever ni oxå att frisörer e låg begåvade? varför fattar dom aldrig hur man vill bli klippt?
Går du till syrianfrisörerna lär du klippa dig så som dom själva ser ut, alternativ så som dom ser ut på bilderna dom ofta har från sitt hemland. Det är sällan dom kan klippa fler än 1-2 frisyrer.
Är uppväxt i en stad full av frisersalonger likt detta. Var 50 meter finns en salong, typ (överdriver knappt alls).
Sällan har dom utbildning, ofta förstår dom svenska halvbra.
Helrakat och fyrkantigt (90 tal) kan dom alltid.

Sköter mitt hår själv sen 15 år. Oftast helrakat, snagg eller rakat på sidorna och lägre upptill.
Enkelt, bekvämt och gratis.
Citera
2023-09-25, 21:30
Medlem
Du kanske är en jobbig kund som dom vill bli av med.
Citera
2023-09-25, 21:33
Medlem
Glorfindels avatar
Citat:
tror de beror på vilken frilla man har. unga tjejer har faktiskt klippt mig bäst av alla men då har ja en trendig tik tok frisyr. sämst e äldre gubbar o äldre tanter dom verkar inte fatta nånting :P men min flickvän e 18 de kanske e därför de blir så bra =)
Så kanske det kan vara. En trendig frisyr kan jag knappast stoltsera med. :-)
Citera
2023-09-25, 21:33
Jag tror att du blir särskilt nöjd med frisyren när din flickvän klipper dig för att det är för henne du vill känna dig snygg inför. När hon är nöjd blir du nöjd.
Citera
2023-09-25, 21:45
Medlem
Sagodjurs avatar
du klipper dig på billiga skitställen
Citera
2023-09-25, 21:50
Medlem
Har haft samma frisör i 25 år förutom ett år då hon bytt stad, då fick hennes svägerska klippa mig.
Hitta en frisör som du vet gör ett bra jobb och bli stammis så kommer du bli nöjd varje gång.
Citera
2023-09-25, 21:50
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
du klipper dig på billiga skitställen
de gör ja inte alls de din luffare. ja har klippt mig för upp till 1500 spänn på kändis salonger o de blir lika dåligt =)
Citera
2023-09-25, 22:07
Citat:
de gör ja inte alls de din luffare. ja har klippt mig för upp till 1500 spänn på kändis salonger o de blir lika dåligt =)

1500 kr för en herrklippning känn dig blåst grabben.
Citera
2023-09-25, 22:23
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:

du snackar ju om fade och grejer.

säg som det är, du går till araber och så kör dom lite med maskin och säger "då var det klart brorsan"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in