2023-09-25, 22:33
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap

va tror ni? upplever ni oxå att frisörer e låg begåvade? varför fattar dom aldrig hur man vill bli klippt?
Om du talar som du skriver är det ett under att folk förstår dig överhuvudtaget.
Du verkar direkt korkad.
Citera
2023-09-25, 22:36
Medlem
NewDawnFadess avatar
Har inte direkt märkt att frisörer generellt är dumma i huvudet. Fast Annika Strandhäll har dock visat sig riktigt korkad när hon satt i regeringen och nu på Twitter/X.

Den bästa frisör jag har haft var en gammal gubbe i Lund som hade en frisersalong i gammal klassisk stil. Det var ganska många år sedan, så gubben klipper nog i himlen nu.
Citera
2023-09-25, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Sköter mitt hår själv sen 15 år. Oftast helrakat, snagg eller rakat på sidorna och lägre upptill.
Enkelt, bekvämt och gratis.

Hur klipper du håret rakt på bakhuvudet och i nacken?

En bra frisör kostar mycket pengar. Merparten har ingen utbildning och kommer från mellanöstern.
Citera
2023-09-25, 22:50
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
tja. ja ja e lite förbannad för ja kom hem idag med en ny klippt kaos frilla som vanligt när man går till frisör. har provat en drös olika i sthlm o även Malmö o dom fattar ALDRIG hur ja vill bli klippt. säger man 2cm blir de 6cm. ojämt blir de alltid oxå. kan visa en bild på benedict cumberbatch o sen går ja ut salongen o ser ut som Edward blom o en fade som ser ut som den e klippt med motor såg. när ja frågar varför dom klippt så så kommer dom med ursäkter o "men ja tycker de e snyggt". jävla cp.

den enda som klipper mig snyggt e flickvännen. hon e varken utbildad inom området eller har så mycke frisör erfarenhet men hon e intelligent o fattar precis. så min teori e att dom som driver frisör salonger (speciellt herr frisörer) helt enkelt e dumma i huvudet som inte fattar simpla instruktioner. har även en bekant som e frisör o han e ganska efterbleven. tror på spöken o sånt.

va tror ni? upplever ni oxå att frisörer e låg begåvade? varför fattar dom aldrig hur man vill bli klippt?
När du ger dem instruktioner - låter de instruktionerna ungefär likadant som du skriver?
Citera
2023-09-25, 23:05
Medlem
volvo 240s avatar
Inte min frisör iaf. Klippt mig där sedan jag var ca tio år gammal. Visade henne en bild på Robert Patrick från "Terminator 2" förra året och hon klippte väldigt likt. Tom folk som kände igen håret utan att jag sade någonting. Hoppas hon fortsätter länge till. Med de timpengarna de tar med borde frisörer vara ena riktiga rikingar med. Kan säkert ta ut minst 30k en normal månad.
Citera
2023-09-25, 23:39
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Om du talar som du skriver är det ett under att folk förstår dig överhuvudtaget.
Du verkar direkt korkad.

Ja den där texten var inte att leka med
Citera
2023-09-26, 05:49
3 sista gångerna bad jag om inte så kort men de blev det. Gav upp och flickvännen klipper mig. Blir faktiskt bättre.
Citera
2023-09-26, 06:46
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Inte min frisör iaf. Klippt mig där sedan jag var ca tio år gammal. Visade henne en bild på Robert Patrick från "Terminator 2" förra året och hon klippte väldigt likt. Tom folk som kände igen håret utan att jag sade någonting. Hoppas hon fortsätter länge till. Med de timpengarna de tar med borde frisörer vara ena riktiga rikingar med. Kan säkert ta ut minst 30k en normal månad.

Var inte du blind ?
Citera
2023-09-26, 07:12
Tidsåtgången kan nog spela roll. En bra herrklippning tar 1 timme på salong. Jag betalar ganska dyrt för det. En enda gång har jag klippt mig billigt. Salong i centrala Stockholm till Max halva normalpriset på de flesta större salonger. Klippningen tog 20-30 minuter och nej det vart inte alls lika bra. Framförallt lite ojämnt. Sen ska ska en bra klippning fortfarande ge en bra frisyr efter 1 1/2-2 månader. Ok att polisongerna blir lite tossiga om du inte håller efter.
Senast redigerad av lone star 2023-09-26 kl. 07:15.
Citera
2023-09-26, 07:29
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
de gör ja inte alls de din luffare. ja har klippt mig för upp till 1500 spänn på kändis salonger o de blir lika dåligt =)
1500? Happy ending och helkroppsmassage medräknat då får jag förmoda.
Citera
2023-09-26, 07:32
Medlem
När jag ville ha klippa bara topparna men jag förstod henne frisör som tyckte inte att det var bra. Hon klippte ändå bort hår på ca 5 cm.. Bevis fototaget före och efter.
Jag beslöt att jag går aldrig mer till frisör.

Jag har hört att det kostar mycket ...
En kollega fick betala 2500 kr...
En annan 1500 kr..

Min sist senast var 250 kr.

Jag vågar inte gå till frisör idag.
Klipper mitt håret själv för 3 min klar... och gratis..
Citera
2023-09-26, 07:36
Nej, det är du som är dum i huvudet som går till fel frisörer och som sedan grinar ut på Flashback och drar alla frisörer
över en och samma kam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in