• 1
  • 2
2023-09-25, 06:30
Medlem
GhostofDemocracys avatar
De som följer strömmen, trenden, vilken den för tillfället än skulle "råka" vara, är Problemet!
De är de s.k. nyttiga idioterna, massan, som förstör för de ännu tänkande.
Frågor eller synpunkter på det?
Citera
2023-09-25, 06:39
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Det finns bara en ström och det är den evigt flytande strömmen som bringar fram Buddhas rike här på jorden.

Allt annat är bara en temporär idioti som kommer från kristen industriell modern cabala.

Västvärlden har dålig karma. Individ per individ så kommer människorna som inte vet vad det är gå igenom en del transformationer i väntan på Maitreya Buddha
Citera
2023-09-25, 08:08
Medlem
Att slaviskt följa trender och allt vad fan vi har idag är den absolut snabbaste vägen till dumhet i min bok. Det där med att sluta tänka självständigt är oerhört farligt. Om vi bara ser oss om så kan vi med lätthet se resultatet av detta koncept. Det har till och med gått så långt att man idag stämplas som konspiratorisk om man tänker det minsta på egen hand, och då talar jag i synnerhet om det svenska samhället.

Ett påtagligt exempel är även hur landet Sverige idag ser ut , det är ett direkt resultat av frånvaron av självständigt tänkande hos svensken. Hade detta funnits hade vi för längesen sett protester och folket hade ifrågasatt staten i en betydligt större omfattning. Och vi hade inte suttit i sitsen vi sitter i 2023 med kriminella blattar som skjuter och spränger i vart och vartannat gathörn.

För att ge ett kort entydigt svar på din frågeställning : Nej , det bör man inte. Och absolut inte i dessa tider!
Citera
2023-09-25, 09:16
Medlem
Strömmar och trender skulle ju kunna vara positiva och då vore det något bra att följa strömmen. T.ex. kan man tänka sig en trend som skulle vara att på riktigt göra världen till en bättre plats för alla levande varelser och en sanningsenlig och intellektuellt hederlig debatt om hur detta skulle uppnås.
Citera
2023-09-25, 16:28
Medlem
Xigeges avatar
Vill du vinna på spel ska du gå emot strömmen.

Vill du ha god utdelning på aktier ska du följa strömmen.

Vill du ha en problemfri tillvaro ska du följa strömmen.

Vill du vara fri ska du gå emot strömmen.

Vill du förändra ska du gå emot strömmen.
Citera
2023-09-26, 16:54
Medlem
ThinkRightlys avatar
Frågan är dum eftersom strömmen ibland har rätt och ibland fel. Så strömmen är irrelevant.
Om man tvunget envisas med att alltid gå emot strömmen så blir man en idiot som tror på en massa felaktiga saker. T.ex. så tror man då att jorden är platt, eftersom strömmen säger att jorden är rund.
Då behöver man gå med strömmen.
Och ibland har strömmen fel. Då behöver man gå mot strömmen.
Citera
2023-09-30, 02:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
De som följer strömmen, trenden, vilken den för tillfället än skulle "råka" vara, är Problemet!

Nä, alla behövs. Vi utgör alla en funktion som behövs. Det är min tanke. Om ingen hade följt strömmen, vem skulle få följa strömmen? I guess
Senast redigerad av Alva-zin 2023-09-30 kl. 02:27.
Citera
2023-09-30, 16:54
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
Panta rei.

Man kan inte kliva ner i samma ström två gånger.
Citera
2023-10-02, 06:55
Medlem
Men hur ska vi få en värld eller ett samhälle som på riktigt är mer öppet för verklig pluralism? Inte som i dag, där pluralism ersatts av fördummande woke-kategorier.
Jag skriver pluralism, därför att det är så jag förstår själva motpolen till strömmen/likriktning.
Citera
2023-10-02, 07:40
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alva-zin
Nä, alla behövs. Vi utgör alla en funktion som behövs. Det är min tanke. Om ingen hade följt strömmen, vem skulle få följa strömmen? I guess
Strömmen behövs inte för ett självständigt vattendrag, t.ex. en pöl.
Citera
2023-10-02, 07:46
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Panta rei.

Man kan inte kliva ner i samma ström två gånger.
"
Citat:
You cannot step into the same river twice
"
Det fungerar faktiskt. Ofta.
Citera
2023-10-02, 08:18
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noprivacyinSweden
Men hur ska vi få en värld eller ett samhälle som på riktigt är mer öppet för verklig pluralism? Inte som i dag, där pluralism ersatts av fördummande woke-kategorier.
Jag skriver pluralism, därför att det är så jag förstår själva motpolen till strömmen/likriktning.
Två ord, d.v.s. pluralism: tänk själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in