2023-10-02, 08:20
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion
Det finns bara en ström och det är den evigt flytande strömmen som bringar fram Buddhas rike här på jorden.

Allt annat är bara en temporär idioti som kommer från kristen industriell modern cabala.

Västvärlden har dålig karma. Individ per individ så kommer människorna som inte vet vad det är gå igenom en del transformationer i väntan på Maitreya Buddha
Är du buddhist?
Citera
2023-10-02, 08:25
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Att slaviskt följa trender och allt vad fan vi har idag är den absolut snabbaste vägen till dumhet i min bok. Det där med att sluta tänka självständigt är oerhört farligt. Om vi bara ser oss om så kan vi med lätthet se resultatet av detta koncept. Det har till och med gått så långt att man idag stämplas som konspiratorisk om man tänker det minsta på egen hand, och då talar jag i synnerhet om det svenska samhället.

Ett påtagligt exempel är även hur landet Sverige idag ser ut , det är ett direkt resultat av frånvaron av självständigt tänkande hos svensken. Hade detta funnits hade vi för längesen sett protester och folket hade ifrågasatt staten i en betydligt större omfattning. Och vi hade inte suttit i sitsen vi sitter i 2023 med kriminella blattar som skjuter och spränger i vart och vartannat gathörn.

För att ge ett kort entydigt svar på din frågeställning : Nej , det bör man inte. Och absolut inte i dessa tider!
Vet inte exakt vilka frågor du besvarade men tycker om ditt resonemang.
Tror att skjutningarna och sprängningarna beror på behov av och brist på narkotika.
Citera
2023-10-02, 10:32
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
""
Det fungerar faktiskt. Ofta.
Nej, det fungerar inte så. Allt flyter. Omständigheter förändras, olika personer är olika och bidrar var och en på sitt sätt med sina erfarenheter och kunskaper.

Är du en rebel without a cause?
Citera
2023-10-02, 10:38
Medlem
Frågan är varför folk som inte följer strömmen, vill att andra ska sluta följa strömmen. Behöver du sällskap? Söker du en ny ström?

Jag skulle också föreslå att folk tänker själva, men det vore ju olyckligt om folk tänker själva bara för att jag tycker det. Det funkar inte riktigt. ^^
Citera
2023-10-02, 10:39
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Nej, det fungerar inte så. Allt flyter. Omständigheter förändras, olika personer är olika och bidrar var och en på sitt sätt med sina erfarenheter och kunskaper.

Är du en rebel without a cause?
Du verkar säker på din sak.
Känner du till filmen "Allt flyter"?
Vadå rebell?
Av vilken anledning?
Senast redigerad av GhostofDemocracy 2023-10-02 kl. 10:44.
Citera
2023-10-02, 10:51
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Du verkar säker på din sak.
Känner du till filmen "Allt flyter"?
Vadå rebell?
Av vilken anledning?
Äsch, kom bara att tänka på klassikern med James Dean. Folk vill vara annorlunda och unika, men i det är vi ju alla rätt lika. Lösningen är inte att vända samhället ryggen utan att verka inom det, både för sin egen skull, och för samhällets om man kan bidra till en förbättring.
Nej, jag har inre sett Allt flyter.
Citera
2023-10-02, 10:51
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Frågan är varför folk som inte följer strömmen, vill att andra ska sluta följa strömmen. Behöver du sällskap? Söker du en ny ström?

Jag skulle också föreslå att folk tänker själva, men det vore ju olyckligt om folk tänker själva bara för att jag tycker det. Det funkar inte riktigt. ^^
Ja, det vore olyckligt om du dikterade vilkoren.
Tack för frågan men jag har sällskap, så att det räcker och blir över.
Har Du?
Jag är nöjd med vår ström här.
Räcker för oss.
Citera
2023-10-02, 10:54
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Äsch, kom bara att tänka på klassikern med James Dean. Folk vill vara annorlunda och unika, men i det är vi ju alla rätt lika. Lösningen är inte att vända samhället ryggen utan att verka inom det, både för sin egen skull, och för samhällets om man kan bidra till en förbättring.
Nej, jag har inre sett Allt flyter.

Vilken klassiker med James Dean?
"Allt flyter" är en hyfsat bra film.
Pengar rullar in.
Vem vänder samhället ryggen med solen i ryggen?
Citera
2023-10-02, 11:38
Medlem
Borttaget
Senast redigerad av Alva-zin 2023-10-02 kl. 11:46.
Citera
2023-10-02, 12:01
Medlem
Citat:
Tack för frågan men jag har sällskap, så att det räcker och blir över.
Har Du?
Finns olika sätt att följa strömmen, inklusive att vara rebellisk mot den, i gott sällskap. Det sägs att dagens samhälle har gjort en produkt av uppror. Man kan köpa sig en Guy Fawkes-mask på närmsta bensinstation.

Jag har tyvärr inga medkonspiratörer. Jag kan förstås finna någon slags tröst i att jag vet vad det innebär att inte följa strömmen, åtminstone. Inte mycket till tröst, för den som är nyfiken!
Citera
2023-10-02, 12:39
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Citat:
Är du buddhist?

Evigt förseglad i avsikt med den lagen är jag.
Citera
2023-10-03, 01:59
Medlem
Citat:
Vet inte exakt vilka frågor du besvarade men tycker om ditt resonemang.
Tror att skjutningarna och sprängningarna beror på behov av och brist på narkotika.

Besvarade ts frågeställning , har börjat ta för vana att bara citera då jag besvarar någon i tråden , som jag gör nu med dig.

Sedan tror jag absolut att narkotika och även pengar , dvs skulder och liknande. Det roliga är att man i Sverige även menar att svenskarna dricker mindre än tidigare. Och detta tror jag lite halvt på eftersom jag tror att många som egentligen skulle druckit istället har gått över till tyngre grejer, dvs droger. Så jag tror inte svenskarna är ett dugg renare än förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in