2023-09-23, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Varför inte? Dör man under varje uppehåll mellan varje hjärtslag också, tror du? Om inte, varför skulle ett något längre uppehåll automatiskt innebär att du är död?

För att sanningen inte är oviktig.

Och? Varför är det så jävla viktigt för dig att kunna säga att du varit död? Lite pinsamt om du frågar mig.

Jag har träffat så många som är skräckslagna för döden, så jag ville dela mina upplevelser med dem. Och samtidigt komma i kontakt med andra som har varit i samma situation.

Pinsamt? Det är väl i så fall du som är pinsam som inte vågar erkänna att du är rädd för döden.
Citera
2023-09-23, 16:13
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Även om jag tidigare var ateist så såg jag Jesus. Men för mig är det alltför dyrbart för att berätta för dem som inte tror på mig. "Man ska inte kasta pärlor till svinen".
Ok
Citera
2023-09-23, 16:15
Medlem
1984evers avatar
Citat:
Även om jag tidigare var ateist så såg jag Jesus. Men för mig är det alltför dyrbart för att berätta för dem som inte tror på mig. "Man ska inte kasta pärlor till svinen".

Hur kommer det sig att du inte blivit kristen om du såg Jesus när du var död?
Jag ifrågasätter dig inte, jag är bara nyfiken.
Citera
2023-09-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1984ever
Hur kommer det sig att du inte blivit kristen om du såg Jesus när du var död?
Jag ifrågasätter dig inte, jag är bara nyfiken.

Om man är "kristen" så fokuseras allting på Bibeln, och jag tror inte allt är sant. Men jag tror på Treenigheten. Och i den kristna tron tror de inte på reinkarnation.
Citera
2023-09-23, 16:21
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Nej, jag är INTE den enda som har upplevt detta. Det finns hur många böcker som helst att läsa om NDU-nära-döden-upplevelser. Det är bara att googla. Men de flesta pratar inte om detta med risk för att de inte ska bli betrodda. Eller bli ifrågasatt på FB. Och då är det bättre att hålla tyst.

När jag inte har något särskilt för mig brukar jag lyssna på någon video från denna kanal:

The Other Side NDE
https://www.youtube.com/@TheOtherSideNDEYT

Många spännande historier om människor som precis som du, upplevt "den andra sidan".
Har inte upplevt detta själv men vet ändå att vi bara är själar i en kropp för att uppleva och lära oss här på jorden, vad själen behöver lära sig.
Citera
2023-09-23, 16:21
Medlem
Träffade du eller såg du ingen annan död, typ nån släkting?
Citera
2023-09-23, 16:24
Medlem
Citat:
Nej, jag är inte muslim. Jag är en svensk kvinna. Och detta med "oskulder på andra sidan" tror jag inte alls på, bara idioti. Jag läste att detta helt har missuppfattats, och att det är samma ord som vindruvor. Det måste vara en stor besvikelse!
Vindruvor låter mer logiskt.. Babylons hängande trädgårdar och dyl...
Citera
2023-09-23, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
När jag inte har något särskilt för mig brukar jag lyssna på någon video från denna kanal:

The Other Side NDE
https://www.youtube.com/@TheOtherSideNDEYT

Många spännande historier om människor som precis som du, upplevt "den andra sidan".
Har inte upplevt detta själv men vet ändå att vi bara är själar i en kropp för att uppleva och lära oss här på jorden, vad själen behöver lära sig.

Tack för länken, det måste jag titta på.
Citera
2023-09-23, 16:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du får tycka precis vad du vill.

Ingen har sagt att ingen inte får tycka något.

Citat:
Meningen med mitt inlägg var att diskutera med andra som har varit i samma situation.

Genom att säga att du vet saker dom du egentligen inte vet? Kul diskussion. Vad gör du om någon säger nånting med samma säkerhet men som går på tvärs med det du skriver?

Citat:
Men det finns alltid motvallskärringar som gnäller istället för att bara gå vidare.

Är det inte i själva verket DU som har svårt att gå vidare? Vuxen karl som sitter och hittar på saker bara för att han var med om en olycka. Skit händer, väx upp.

Citat:
Det är väl i så fall du som är pinsam som inte vågar erkänna att du är rädd för döden.

Varför skulle jag vara rädd? Av oss båda så är det endast du som tror på ett efterliv, så mot den bakgrunden ligger det väl närmare till hands att det i själva verket är du som är skakis?
Citera
2023-09-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Det låter jätteintressant men vi kan inte dö. Det vi ser på TV osv är inte korrekt, kroppen blir livlös osv, men vi dör aldrig.

Sen om vi delas upp i tusen fragment osv vet ingen. Alla människor har odödliga själar om man kan kalla det så.

Vi ser världen och allt omkring oss, sen finns det något vi inte ser.
ATOMER Allt i universum är atomer och de finns alltid här i olika former. Splittras och bildar en ny bindning and so on ...
Citera
2023-09-23, 16:31
Scenario : kroppen dör, våran hjärna slocknar som går att likna vid ett modem, hämtar och tar emot information.

När vi dör lämnar vi våran kropp här på jorden. Vi är inte kvar i våran kropp eller hjärna.

Vi har alla odödliga själar, vi delas upp i flera tusen fragment eller liknande. Men vi som människor kan inte dö, det blir aldrig svart och raderat.

Kroppen vi haft fallerar likt bladen på träden vid hösten. Det finns inget att oroa sig för att dö, det är inte som på film.

Själar medvetanden osv, man måste förstå här att det går att klona människor förmodligen. Det går förmodligen att flytta medvetanden till en annan kropp.

Hjärnan är som ett modem, som ger impulser till muskler etc.
Citera
2023-09-23, 16:31
Medlem
Hann du uppleva som så många berättat om, eufori och en känsla av ’hemkomst’? Ville du tillbaka? Färger och doft, var de klarare än hos oss levande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in