2023-09-27, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Att ligga i koma är inte detsamma som att vara hjärndöd! Suck 🙄
Det vet jag väl. (Jag är iofs inte vårdutbildad men har en akademisk biologisk utbildning).

Men jag pratar inte om de som ligger i koma utan om de som har en rak EEG-kurva och kommer tillbaka till livet.
Citera
2023-09-27, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Jag vet inte allt, och jag har inte svar på alla frågor. Det gör bara Gud Fader. Syftet med denna tråd var att vi skulle diskutera livet efter döden. Och jag berättade om mina upplevelser för att vi skulle spinna vidare på dessa. Men all denna negativitet, diskussioner om EKG, och att allt bara är påhittat, gör att luften har gått ur mig. Jag förstår att FB inte är det rätta stället för diskussioner på lite djupare nivå. Det är alldeles för mycket tjafs och ifrågasättande. Jag har gett upp flera gånger, men sedan har någon skrivit ett inlägg som har varit intressant. Men nu känner jag att det får vara nog, och jag besöker inte längre denna tråd. Så det är meningslöst att fortsätta att slänga skit på mig, jag läser inte i alla fall.

Tack alla som har skrivit givande kommentarer.

Du måste inte ta åt dig av det negativa.

Sök på NDE på youtube, det finns tusentals vittnesmål om nära döden upplevelser idag.

Jag undrar.. på jorden så stångas vid med lust, girighet, hat, våld, avund, etc etc.. Jordens natur är i så fall destruktiv. Varför är vi i det här destruktiva spelet utan att veta om spelets regler? Inte så kul att i efterlivet stå framför ett råd när man inte ens vetat om spelreglerna?

Varför glömmer vi spelreglerna när vi föds?
Många NDE-upplevelser beskriver hur allt hör ihop - varför vet vi inte det här på jorden?
Tänk vilken annorlunda plats det hade varit om alla hade känt till spelreglerna samt att alla hör ihop...
Citera
2023-09-27, 09:48
Medlem
Jag undrar även:

1. Varför möter folk aldrig Muhammed i efterlivet, endast Jesus?
2. Måste man vara religiös för att komma till himlen?

3. Och sen det jobbigaste, jag tyckte det var underbart att höra om NDEs tills jag stötte på dem som upplevt helvetet - där de plågades i evighet, utan nåd, tillsammans med tusentals andra. De ville bli medvetslösa, men det gick inte. Och dessa olika vittnesmål verkar beskriva samma ställe.
(sök på hell NDE på youtube, fast jag rekommenderar det inte).

Jag tror inte jag kommer till helvetet, men min själ gick sönder där om enstaka människor hamnar på en sådan plats. Hur kan Gud då finnas? Hur kan Gud tillåta det? Och varför har de inte fått veta i förväg hur de skulle ha levt? Det är som att de kastats in i ett ondskefullt spel.

Många som blir "onda" människor på jorden kan ha haft alkoholiserade, våldsamma föräldrar. De kan ha behövt stjäla för att överleva dagen. De kanske sedan - mot bättre förstånd - spårar ur på alla sätt som går. De upplever helvetet på jorden.

Ska dessa människor då straffas igen?
Och hur skulle man någonsin kunna trivas i en himmel om någon i ens släkt eller någon vän samtidigt skulle plågas av tortyr för evigt i ett helvete?

Finns helvetet?
Citera
2023-09-27, 09:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NDEquestions

Sök på NDE på youtube, det finns tusentals vittnesmål om nära döden upplevelser idag.

Jag undrar.. på jorden så stångas vid med lust, girighet, hat, våld, avund, etc etc.. Jordens natur är i så fall destruktiv. Varför är vi i det här destruktiva spelet utan att veta om spelets regler? Inte så kul att i efterlivet stå framför ett råd när man inte ens vetat om spelreglerna?

Många NDE-upplevelser beskriver hur allt hör ihop - varför vet vi inte det här på jorden?
Tänk vilken annorlunda plats det hade varit om alla hade känt till spelreglerna samt att alla hör ihop...
Det finns inga egentliga spelregler. Ingen kan leva som i Matteus 25:31-46 pga regler. Men när ljuset kommer in i mörkret får var och en chansen att hitta rätt.

Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Den som hör mina ord och tror honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer icke under någon dom, utan har övergått från döden till livet. — Johannes 5:24
Citera
2023-09-27, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det finns inga egentliga spelregler. Ingen kan leva som i Matteus 25:31-46 pga regler. Men när ljuset kommer in i mörkret får var och en chansen att hitta rätt.

Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Den som hör mina ord och tror honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer icke under någon dom, utan har övergått från döden till livet. — Johannes 5:24

Tack, var får du din information ifrån? Har du haft en NDE?
Varför upplever ateister himlen?
Citera
2023-09-27, 10:02
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Jag undrar även:

1. Varför möter folk aldrig Muhammed i efterlivet, endast Jesus?
2. Måste man vara religiös för att komma till himlen?

3. Och sen det jobbigaste, jag tyckte det var underbart att höra om NDEs tills jag stötte på dem som upplevt helvetet - där de plågades i evighet, utan nåd, tillsammans med tusentals andra. De ville bli medvetslösa, men det gick inte. Och dessa olika vittnesmål verkar beskriva samma ställe.
(sök på hell NDE på youtube, fast jag rekommenderar det inte).

Jag tror inte jag kommer till helvetet, men min själ gick sönder där om enstaka människor hamnar på en sådan plats. Hur kan Gud då finnas? Hur kan Gud tillåta det? Och varför har de inte fått veta i förväg hur de skulle ha levt? Det är som att de kastats in i ett ondskefullt spel.

Många som blir "onda" människor på jorden kan ha haft alkoholiserade, våldsamma föräldrar. De kan ha behövt stjäla för att överleva dagen. De kanske sedan - mot bättre förstånd - spårar ur på alla sätt som går. De upplever helvetet på jorden.

Ska dessa människor då straffas igen?
Och hur skulle man någonsin kunna trivas i en himmel om någon i ens släkt eller någon vän samtidigt skulle plågas av tortyr för evigt i ett helvete?

Finns helvetet?
Faktiskt så möter andra folk andra ljusvarelser inklusive Muhammed. Och man måste inte vara religiös för att få evigt liv. Och helvetets svavelsjö är en bild av hur Satan plågar de mest plågade. Det eviga straffet är att Gud förintar de värsta missdådarna för alltid.
Citera
2023-09-27, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Faktiskt så möter andra folk andra ljusvarelser inklusive Muhammed. Och man måste inte vara religiös för att få evigt liv. Och helvetets svavelsjö är en bild av hur Satan plågar de mest plågade. Det eviga straffet är att Gud förintar de värsta missdådarna för alltid.

Har du en källa på att de möter Muhammed?
Kan du länka till någon NDE där de möter Muhammed?
Citera
2023-09-27, 10:11
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Tack, var får du din information ifrån? Har du haft en NDE?
Varför upplever ateister himlen?
Jag var en gång i den mörka tunneln men kom snabbt tillbaka. Bra information om NDE finns

https://www.nderf.org/Swedish/index.htm

Ateism betyder bara att någon inte kan föreställa något annat än vad hen upplever här i världen och är ingen synd i sig utan mer en vilsenhet.
Citera
2023-09-27, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Jag vet inte allt, och jag har inte svar på alla frågor. Det gör bara Gud Fader. Syftet med denna tråd var att vi skulle diskutera livet efter döden. Och jag berättade om mina upplevelser för att vi skulle spinna vidare på dessa. Men all denna negativitet, diskussioner om EKG, och att allt bara är påhittat, gör att luften har gått ur mig. Jag förstår att FB inte är det rätta stället för diskussioner på lite djupare nivå. Det är alldeles för mycket tjafs och ifrågasättande. Jag har gett upp flera gånger, men sedan har någon skrivit ett inlägg som har varit intressant. Men nu känner jag att det får vara nog, och jag besöker inte längre denna tråd. Så det är meningslöst att fortsätta att slänga skit på mig, jag läser inte i alla fall.

Tack alla som har skrivit givande kommentarer.

Tror du att helvetet finns?
Är det tillfälligt eller permanent om det finns?
Citera
2023-09-27, 10:34
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Har du en källa på att de möter Muhammed?
Kan du länka till någon NDE där de möter Muhammed?
Mitt förra exempel var missvisande men här kan du se.
Citera
2023-09-27, 10:59
Medlem
Citat:

Eftersom att alla människor är bundna till karma. Vi lever i ett matrix, en spelplats i denna tredimensionella verklighet som är kapat av mörker. Onda entiteter som i princip lever på vår rädsla och låga vibrationer.
Det skapar en splittrad värld där vi är extremt långt ifrån gud och vi har dödliga kroppar. Människor är fast i detta och har försökt att ta sig ur det i urminnes tider men när man föds in hit är allt så hårt programmerat och lågt vibrerande att vi glömmer bort det. Alla lever efter sina egon och bara göder hela systemet och gräver in sig allt djupare och djupare i karma och mörker.

Kerry K pratar ganska ingående i detta och majoriteten som haft spirituella uppvaknanden börjat minnas och inse detta.
https://youtu.be/jCUMDy2ols8?si=tUlG35UFfZPeJ3ad
Citera
2023-09-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
Så du säger till mig att Gud Den allsmäktige tvekade i sista sekund och valde att låt dig leva vidare ? Skoja du?

När din tid kommer att lämna denna jord, du får ingen second chance. Either är du död och vidare till nästa värld eller så är du inte död. Finns ingen mittemellan. Livet och döden är ingen lek.

Mest tragiskta är ju givetvis att man hellre ger Gandalf all credd, och alltså inte de läkare, personal och forskare som både rent praktiskt och indirekt var de som faktiskt räddade livet på personen i fråga?

Det säger rätt mycket om vad dessa personer har för värderingar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in