2023-09-26, 19:08
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Om vi minns våra tidigare liv, och alla svårigheter, så blir det för mycket för att uthärda. Vi har nog med nuvarande liv.

Jag var på besök i ett enormt bibliotek. Det fanns inget tak, väggar eller golv. Bokhyllorna var enorma. Jag läste sedan om "Akashabiblioteket" där allt vi har tänkt, sagt och gjort är samlat. Vad jag har lärt mig är att tänka mig för, eftersom allt sparas som på en "hårddisk". Då undrar man förstås hur detta kan ske med alla människor som finns. Men det går inte att jämföra jordiska mått med de andliga, de är oändliga. Så allt ont som människan gör försvinner inte ut i etern, vi ska alla en dag stå för allt som vi har gjort. Både gott och ont.

Jag försöker se livet ur ett mer andligt perspektiv. Och att allt som händer har en mening för att jag ska lära mig att bli en bättre människa. Kanske att livet bara är en illusion, en teater eller en film? Vem vet?

Innan detta hände var jag mer eller mindre ateist. Jag hade fullt upp med livet, och tänkte aldrig på döden.

Jag har läst om uppstigningsprocesser, men jag är inte så insatt i detta.

Nu blev jag återigen intresserad som FXN.
När hände detta (det som jag har fetmarkerat)?
Citera
2023-09-26, 20:34
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Nu får det räcka med dina kommentarer, de tillför ingenting. Jag har rapporterat dig.
De drivs av något som inte vill att man ska kunna fråga dig om dina upplevelser.
Citera
2023-09-26, 21:04
Medlem
speerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Hade hon varit hjärndöd, hade hon aldrig kunnat komma tillbaka, helt enkelt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pam_Reynolds_case

Operationen som utfördes på denna kvinna var en så kallad standstill operation vilket innebär att hjärnan töms på blod helt och hållet, så hon var så hjärndöd en människa bara kan bli i ca 7 timmar och hon kunde med precision beskriva konversationer och instrument som användes under operationen trots att hennes ögon var igen tejpade och de satt proppar i hennes öron som spelade upp starka klickljud för att kunna se att det var absolut noll aktivitet i hjärnan.

Säger inte att de bevisar något, men att dra en definitiv slutsats om något som ingen inom vetenskapen någonsin kunnat bevisa (Vad döden innebär & medvetandets ursprung) är bara naivt och inte särskilt vetenskapligt.

Eftersom att det finns tusen och åter tusentals liknande upplevelser från alla möjliga håll i världen och även tusentals år bak i historien så betyder det snarare att detta fenomen är något som verkligen är värt att undersöka och studera.

För tänk om vi en dag bevisar att döden inte innebär slutet för en individ. Tänk om döden bara är en del för att kunna passera över till någon annan form utav existens.
Tänk vilken tröst det skulle skänka döds sjuka människor världen runt, eller människor som förlorar sina nära och kära i sjukdom eller olyckor.

Och tänk om det istället blir bevisat att döden verkligen innebär slutet för allt som en individ varit med om, varenda minne, varenda känsla och varenda upplevelse. Tänk vilken förändring det kan ge oss i form utav att vi alla värdesätter både våra egna och andras liv på en nivå vi aldrig tidigare skådat i historien.
Citera
2023-09-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streckkod
I himlen finns det inga svarta människor, har jag hört. Stämmer det?

Och det ska definitivt inte finnas några muslimer heller. Dom är tydligen
på en mycket varmare plats.

Samtliga utsagor om liknande upplevelser som TS hade är otvetydliga
på den punkten. Prisa Gud!

Jag vet inte allt, och jag har inte svar på alla frågor. Det gör bara Gud Fader. Syftet med denna tråd var att vi skulle diskutera livet efter döden. Och jag berättade om mina upplevelser för att vi skulle spinna vidare på dessa. Men all denna negativitet, diskussioner om EKG, och att allt bara är påhittat, gör att luften har gått ur mig. Jag förstår att FB inte är det rätta stället för diskussioner på lite djupare nivå. Det är alldeles för mycket tjafs och ifrågasättande. Jag har gett upp flera gånger, men sedan har någon skrivit ett inlägg som har varit intressant. Men nu känner jag att det får vara nog, och jag besöker inte längre denna tråd. Så det är meningslöst att fortsätta att slänga skit på mig, jag läser inte i alla fall.

Tack alla som har skrivit givande kommentarer.
Senast redigerad av Akasha1000 2023-09-26 kl. 21:13.
Citera
2023-09-26, 21:10
Medlem
Citat:
Det är det som är så märkligt. Även om jag var fysiskt död så fungerade min hjärna. Det sista som försvinner är hörseln.

Det var ju forskare som kom fram till att upp till 15min efter att man dött så kan det fortsätta "sändas signaler" vilket då är svaret på den berömda tunneln eller sett sig själv från ovan eller andra hjärn-spratt.

Men ändå bra att du fått en ny syn på livet nu.
Har själv nära vänner som var över på andra sidan men för dem var det kolsvart.
Citera
2023-09-26, 23:28
Citat:
Jag upplevde aldrig att jag var död. Jag kunde se mig själv från ovan, och hur de jobbade med mig.
Du säger att du såg de som du jobbade på dig TS. Såg du deras ansikten? Kan du inte ta kontakt med vården/polisen och fråga om att få träffa de som "räddade dig". Bara för att bekräfta ifall du drömt ihop deras ansikten eller om du verkligen såg dem "uppifrån"?

Lär ju vara ganska klart om du typ såg en vit person jobba på dig o sen visar det sig att hon var svart exempelvis, eller en han istället för en hon, etc? Men också intressant om det är tvärtom och om det bekräftar din upplevelse.
Citera
2023-09-26, 23:35
Citat:
Ursprungligen postat av Skugg4n
När det kommer till så kallade nära döden upplevelser finns det en mängd att läsa om, mycket är empiriskt belagt och flera fall vittnar om det du beskriver: att personerna såg sig själva ovanifrån, som om själen liksom lämnar kroppen.

Flera personer har i efterhand kunnat ge detaljerad och exakt information kring vad som försiggick i operationsrummet medan de var döda. Detta talar starkt för att det existerar en andlig dimension och att den fysiska döden inte är slutet.

Källor på detta?
Citera
2023-09-26, 23:56
Medlem
speerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Källor på detta?

Pam Reynolds NDE.

https://youtu.be/P4EztGUHnbs?feature=shared
Citera
2023-09-26, 23:59
Citat:
Ursprungligen postat av speery
Pam Reynolds NDE.

https://youtu.be/P4EztGUHnbs?feature=shared
Inte bra nog
Citera
2023-09-27, 00:14
Medlem
speerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Inte bra nog

Haha okej jag förstår. Om inte Pam Reynolds NDE som skedde medans hon var så död en människa kan bli, tömd på blod, nedkyld till 10 grader celsius, uppkopplad till varenda apparat som kan mäta någon form utav aktivitet i hjärnan och fortfarande kan beskriva både konversationer och de instrument som kirurgen använde (Och kirurgen har bekräftat att hon var korrekt i sin observation) för att operera hennes hjärna inte duger som exempel åt dig för att iaf underhålla tanken om att något mystiskt sker när döden inträffar, så kommer inget att duga.

Du får helt enkelt vänta tills den dagen din egen död inträffar och själv ta reda på hurvida vårt medvetande överlever eller inte.
Citera
2023-09-27, 00:16
Citat:
Ursprungligen postat av speery
Haha okej jag förstår. Om inte Pam Reynolds NDE som skedde medans hon var så död en människa kan bli, tömd på blod, nedkyld till 10 grader celsius, uppkopplad till varenda apparat som kan mäta någon form utav aktivitet i hjärnan och fortfarande kan beskriva både konversationer och de instrument som kirurgen använde (Och kirurgen har bekräftat att hon var korrekt i sin observation) för att operera hennes hjärna inte duger som exempel åt dig för att iaf underhålla tanken om att något mystiskt sker när döden inträffar, så kommer inget att duga.

Du får helt enkelt vänta tills den dagen din egen död inträffar och själv ta reda på hurvida vårt medvetande överlever eller inte.

Det är inte bra nog för att 1-2 min av den 4.5 minuter långa youtubevideon inte är en vetenskaplig källa.

Jag vill ha exakta tider på hennes operation och när hon var i det stadie som hon skulle vara hjärndöd och om det var då eller senare eller tidigare som konversationerna och sågen som hon refererar till användes .
Citera
2023-09-27, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Hade hon varit hjärndöd, hade hon aldrig kunnat komma tillbaka, helt enkelt.
Jodå. Det finns exempel på att personer kommer tillbaka efter "hjärndöd" (rak EEG-kurva). Eben Alexanders case som redovisats i tråden är ett exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in