Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-24, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Är det något du undrar över? Men bara seriösa frågor.

Vad var det som var orsaken till att du fick återvända till jordelivet ?
Med risk för att framstå som vulgär (det är inte min avsikt utan det är en sak jag grubblat över) skulle jag vilja fråga: Om dödsorsaken varit att du blivit halshuggen tror du samma sak hade hänt då ?
Vet du om det finns några dokumenterade fall där människor som blivit halshuggna fåt återvända till jordelivet ?
Citera
2023-09-24, 01:18
Medlem
ShiftPhaseds avatar
Tack för att du delade din upplevelse TS, tråkigt hur tråden tog sin riktning.
Citera
2023-09-24, 01:22
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Att någon random människa säger "han är död" betyder inte att du är död.

Hade du varit död på riktigt hade inte ambulanspersonalen jobbar med dig.

Du har alltså inte varit död och kan inte berätta nåt om det. När man är död finns inga elektriska signaler i hjärnan och du kan inte uppleva något. Det är svart. Inte ens det, det är en icke-existens.

Men det vet man ju inte. Du behöver inte förklara att medvetande är signaler i hjärnan. Det vet vi redan. Problemet är att om man inte kan förklara livet kan man inte förklara döden. Vi vet inte varifrån det kommer och vart det går. Förklaringsmodellen att "det uppstår och försvinner" duger inte. Det beskriver vetenskapligt vad som händer empiriskt - men det förklarar inget.
Citera
2023-09-24, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men det vet man ju inte. Du behöver inte förklara att medvetande är signaler i hjärnan. Det vet vi redan. Problemet är att om man inte kan förklara livet kan man inte förklara döden. Vi vet inte varifrån det kommer och vart det går. Förklaringsmodellen att "det uppstår och försvinner" duger inte. Det beskriver vetenskapligt vad som händer empiriskt - men det förklarar inget.

Forskning har visat att man gör sina val innan man blir medveten om dem, medvetandet kan mer ses som en efterhandskonstruktion.
Citera
2023-09-24, 01:41
Citat:
Ursprungligen postat av WildGrowth
Forskning har visat att man gör sina val innan man blir medveten om dem, medvetandet kan mer ses som en efterhandskonstruktion.

Fri association är ju ett bra socialt verktyg, men verkligen ingen naturlig funktion.
Citera
2023-09-24, 06:04
Medlem
Citat:
Jag kände en oerhörd frid, lycka och kärlek och ingen smärta. Jag var helt lugn och ville tala om för alla att allt är ok. Så inte är jag rädd för att dö, tvärtom!

Många kristna som precis som du tror på en andlig värld skulle nog hävda att du utsattes för bedrägeri av onda andemakter se t.ex: http://www.tidenstecken.se/demobeha.htm och jag tror att även många muslimer skulle säga samma sak. (Inom islam är det ganska detaljerat beskrivet vad som händer efter döden och det är INTE på det sätt som du beskriver din upplevelse se .tex. : https://islam.nu/forelasningar/kateg...ommande-livet/ ) Hur ställer du dig till detta ?
Citera
2023-09-24, 07:32
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
På vilket sätt då eftersom jag var död i några minuter? När jag sedan kontaktade ambulanspersonalen för att tacka dem. så blev de förvånade när jag kunde berätta vad de hade gjort med mig.
Du berättade förmodligen hur det brukar gå till. Men hade du sett en ambulanspersonal med rosa och limegrön tröja medan du varit död så hade det ju varit svårt att motbevisa dig. I detta fallet var det nog så att din hjärna konstruerat en situation av hur det brukar se ut i en sådan situation.
Citera
2023-09-24, 07:34
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Så du var inte dödförklarad utan medvetslös.
Sjukvården "jobbar inte med"/ opererar inte döda personer.
Du kan alltså inte påstå att du var död i några minuter!
Trådrubriken är felaktig.
Vad snackar du om? De "jobbar" visst med döda. Man kan vakna trots att man varit död.
Citera
2023-09-24, 07:40
Medlem
Rumpkorvens avatar
När man varit död och sedan återupplivats så är det mycket ovanligt att man inte fått en hjärnskada. Vad har du fått för hjärnskada?
Citera
2023-09-24, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Vad snackar du om? De "jobbar" visst med döda. Man kan vakna trots att man varit död.

Nej, det går inte att vakna om man är hjärndöd.
Citera
2023-09-24, 07:49
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WildGrowth
Nej, det går inte att vakna om man är hjärndöd.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n--vaknade-upp

Inte?
Citera
2023-09-24, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Att någon random människa säger "han är död" betyder inte att du är död.

Hade du varit död på riktigt hade inte ambulanspersonalen jobbar med dig.

Du har alltså inte varit död och kan inte berätta nåt om det. När man är död finns inga elektriska signaler i hjärnan och du kan inte uppleva något. Det är svart. Inte ens det, det är en icke-existens.

Antagligen forumets mest korkade inlägg lmfao
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in