Citat:
Ursprungligen postat av
Ickedickedoa
Tror Stol-utan-ben att man stärker sina argument genom personangrepp?
Jag säger att folk är idioter när dem är det enligt mig, inte konstigare än så. Jag backar även alltid upp det med motargument mod deras patetiska försök till att försvara mordförsök och trakasserier av barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ickedickedoa
Enligt dig har någon alltså blivit anmäld för mordbrand någon gång i tiden, någon annan varit stökig och våldsam som tonåring men numera antagligen skötsam eftersom den är en framstående politiker.
Du blandar ihop personerna, åolitikern är inte mordbrännaren. Och "skötsam"... finns ett antal rapporter om den kvinnan som vuxen också, men där kan till och med jag tycka vi går för långt bort från ämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ickedickedoa
Oavsett vad dessa gjort i sitt liv tidigare ska de vara märkt för livet men när någon annan med ett halvt sekels livserfarenhet nyligen blivit dömd för brott är den vördnadsvärd, har jag förstått dig korrekt?
De blir märkta nu för de fortsätter skapa ett otryggt samhälle och trakasserar barnen till gm. Häng med lite. Deras historiska beteende är ytterligare bevis på vad dessa "hjältar" enligt tråden är för typ av människor
Citat:
Ursprungligen postat av
Ickedickedoa
Föräldrarna är de som borde se till att deras barn inte råkar ut för tråkigheter, detta förslagsvis genom att inte bryta sig in hos folk för att knycka deras underkläder och sexleksaker. Försvarar fortfarande inte att deras barn råkar ut för tråkigheter men menar exakt det jag säger!
Och nu när det väl har hänt då? Att han som far misslyckats brutalt på den fronten- ger det öppna spjäll för att trassera hans barn ytterligare? Att helt lämna dem till vargarna?
Brottet är redan gjort så alla dessa äckliga argument kring "han borde inte' är lönlösa. Han gjorde det och barnen får skit av vuxna för det som borde vara där och hjälpa barnen så de inte blir som sin far. Det är fakta
Pappas gärningar motiverar inte att barnen ska få ytterligare skit kastad på sig.
Hur kan det va ett så jävla svårt resonemang för folk att begripa. Du säger ju själv att de personer som anmälts är mordbrand inte ska ha det hängande över sig hela livet FAST de inte hsr bättrat sig ett dugg sen tonåren. Ska de här kidsen som inte har något atr göra med sin fars perversa beteende ha detta hängande över sig hela livet?
Om du nu omger och säger "de får väl flytta då". Är det din absoluta lösning till mobbing? Att offret är det som ska försvinna så som angriparna vill?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ickedickedoa
De som enligt dig trakasserar dessa barn ska ta ansvar för vad de själva gjorde som barn medan föräldern som sett till att barnen blir trakasserade är helt friskriven från ansvar?
Okej då låt oss backa till vad jag faktiskt skrivit. Vilket i följande är det du motsätter dig?
"GM kommer att bli dömt för sina brott och dommen kommer vara i proportion till brottet"
Vad i den meningen antyder att jag tycker att gm sks "bli helt friskriven"?
Hur fan kan någon av er fungera i samhället när ni inte ens förstår att allt här i världen inte är svart och vitt? Det är inte endast "trakasera gm barn och försöka köra familjen från byn och hoppas på att GM blir mördad för han är så hemsk" eller "gm har inte gjort något fel alls". Är det å obegripligt för er att det finns nyanser där emellan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ickedickedoa
För att vara helt ärlig Stol-utan-ben tror jag aldrig du blivit överöst med beröm för din intelligens, tänker du efter så inser du nog att jag har rätt. Med denna nyvunna insikt kanske du skulle försöka ha en lite mer ödmjuk samtalston och inte försöka dela ut medicinska diagnoser på andra.
För att gliringar ska funka måste det finnas sanning i dem och då jag fått flertalet priser under min studietid måste jag tyvärr säga att du är far off target. Men bra försök, verkligen
Du, ha rätt? I att det är fullt rimligt att dra alla argument till sin orimliga spets? Nä du, kommer det ny fakta om de brott gm hsr utfört kommer jag ändra mig - men jag kommer fortsätta tro ni alla är idioter utifrån hur fruktansvärt dåliga ni är på logiskt tänkande
Att dela ut diagnoser är även en del av mitt jobb, så se det lite som gratis sjukvård