2025-01-13, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stol-utan-ben
Jag har sagtt att inget tyder på att GM är farlig för allmänheten. Hade han varotndet hade han varit omhändertagen enligt lagarna och processerna jag nyss länkat till

Låt mig bryta ner det hela logiskt igen för all del

1) ingen stöldvåg har rapporterats i samhället där brottet har begåtts
2) de inbrott som har begåtts var klantiga av naturen samt av ett opportunistskt slag.
3) "användandet" av underkläderna har inte fastställts i fup
4) gm har fru och barn som troligen använder underkläder
5) endast ett brottsoffer har framkommit

Logisk slutsats:
A) hade gm gjort multipla inbrott så hade han blivit tagen för länge sen pga hur orutinerad han är
B) a innebär att all denna enorma mängd underkläder kan logiskt sätt inte ha blivit stulen - iallafall inte på samma manér som i det anmälda brottet

So. Jag nämt tidigare finns det extremt många sätt han kan ha fått tag i underkläderna. Köpt dem själva i vanlog affär, köpt använda på nätet, snott av sin fru, plockat från "hittegods".

Nästa steg i din fråga om pedofili går att knyta an till det första jag sa: han anses inte vara en fara för allmänheten. Nästa steg om varför vill jag åter igen ta upp sensory play inom BDSM

Att gm har dem behöver inte betyda att han finner dem upphettsande pga att dem är för barn utan det finns flertalet andra möjliga förklaringar som bör tas i beaktande - istället för att omotiverat hoppa till worst case scenario utan belägg. Ett beteende majoriteten i denna tråd har, och om man ber om lite sans och vett så tror man gärningsmannen är oskyldig. Totalt rubbat om du frågar mig, men för människor på den lägre delen av notmalfördelningskurvan kanske det ter sig naturligt

Trosmannen har ju i förhör inte velat berätta varifrån de övriga ca 90 trosorna i hans gömma kommer ifrån, man kan undra varför? Hade han varit lite smartare hade han väl sagt att han snott dom av frugan och barnen (nu var det om jag minns en väldans massa olika storlekar, så det håller inte) Eller att t ex han köpt på nätet. Han kanske i sin besatthet/perversitet har legat och rotat i någon klädåtervinning för att se om han hittat några. Dock säljs ju inte begagnade och otvättade trosor på second-hand o s v. Och normala människor lägger inte använda underkläder i återvinning, inte ens tvättade. Kom alla sexleksaker från grannen vid inbrottet t ex, det vet vi väl inte heller. Sen kan man fundera på varför dom kraftiga bunt-banden låg tillsammans med stulna och använda trosor? Han nämner ju att han haft denna böjelse i ca 10 år, så han har säkerligen snott saker vid lämpliga tillfällen hos vänner och bekanta när han varit på besök. Försvinner det ett par här och där är det ingen som märker. Barntrosorna kanske är snodda när barnen haft kompisar som sover över.

Du verkar vilja försvara den här sjuka personen i förbannelse, känns som kraftigt medberoende. Återigen tycker jag att frugan och barnen borde skicka iväg skräpet, han verkar inte ha ryggrad själv att inse vilket helvete han ställt till för dom. Jag lider mest med barnen i det här fallet.
Citera
2025-01-13, 13:01
Medlem
ska vi ta och lägga till lite bevisföring och logik på det du skriver?

Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Trosmannen har ju i förhör inte velat berätta varifrån de övriga ca 90 trosorna i hans gömma kommer ifrån, man kan undra varför?

Som jag nu sagt så många gånger att jag inte kan förstå att det inte sjunker in
Finns inga bevis för att han har gjort multipla inbrott hos flertalet personer

Det går att köpa online, det går att köpa i vanlig affär, det går att ta från hittegods etc etc.

Finns massor med alternativ, både olagliga och lagliga. Sen att en person som blivit gripen för ett brott vill hålla tyst är inte ovanligt, det gör både folk som är skyldiga och oskyldiga. Speciellt när det handlar om så pinsamma saker som detta. Handlar om mänsklig psykologi. Så att använda att han inte vill berätta som argument är svagt.

Citat:
Hade han varit lite smartare hade han väl sagt att han snott dom av frugan och barnen (nu var det om jag minns en väldans massa olika storlekar, så det håller inte) Eller att t ex han köpt på nätet.

Åter igen en sak jag redan lyft: han är uppenbarligen inte smart
Hade han varit smart och gjort den stöldvåg och grövre brott som så många här påstår hade han blivit gripen för länge sen

Citat:
Han kanske i sin besatthet/perversitet har legat och rotat i någon klädåtervinning för att se om han hittat några.

Igen en aspekt jag redan lyft men som blivit ignorerat.
Igen finns MASSOR med sätt han kan ha fått tag i trosorna, lagligt och olagligt. Faktum kvarstår att det hittills endast framkommit ett brott som han anklagats för. Inga fler offer har framkommit

Citat:
Dock säljs ju inte begagnade och otvättade trosor på second-hand o s v. Och normala människor lägger inte använda underkläder i återvinning, inte ens tvättade.

Åter igen finns det logiskt sätt flera förklaringar
GM kan själv ha smutsat ner underkläderna, han förvarade underkläderna med djur som bajsar och kissar.

Det är inte heller fastställt att det är extremiteter på underkläderna. Där det finns ormar finns botten substrat i form av tex jord.

Dvs det finns tusen andra förklaringar än de som folk här tar som sanning.

Citat:
Kom alla sexleksaker från grannen vid inbrottet t ex, det vet vi väl inte heller.

Det är väldigt lätt att köpa sexleksaker på nätet.
Om inget offer har framkommit och claimat sexleksakerna finns det inget underlag för att utgå ifrån att de är stulna.

Citat:
Sen kan man fundera på varför dom kraftiga bunt-banden låg tillsammans med stulna och använda trosor?

Buntband har många användningsområden när det kommer till sex, inte alla av våldsam natur

Kondomkungen säljer buntband tex. Jag hade en patient en gång som gillade att tätta till blodflödet till sin penis - det kan man använda buntband till. Anledningen till varför de fanns i påsen är på riktigt oändliga

Citat:
Han nämner ju att han haft denna böjelse i ca 10 år, så han har säkerligen snott saker vid lämpliga tillfällen hos vänner och bekanta när han varit på besök. Försvinner det ett par här och där är det ingen som märker. Barntrosorna kanske är snodda när barnen haft kompisar som sover över.

Hade det varit en stöldvåg hade det märkts. Inga fler offer har framkommit och claimat underkläderna eller sexleksakerna och utan att det skett finns det inte belägg för att fler brott har skett.

Bilderna har säkert cirklulerat fritt i samhället så om det funnits fler offer hade de rimligen gjort sig hörda vid det här laget. Speciellt till barnkläderna, kan lova dig att alla föräldrar som haft barn sovandes hos GM har säkerhetsställt att inget hänt med deras barn

Åter igen finns det multipla andra förklaringar för att det är just barntrosor som inte är att GM är lagd åt det pedofila hållet

Citat:
Du verkar vilja försvara den här sjuka personen i förbannelse, känns som kraftigt medberoende. Återigen tycker jag att frugan och barnen borde skicka iväg skräpet, han verkar inte ha ryggrad själv att inse vilket helvete han ställt till för dom. Jag lider mest med barnen i det här fallet.

Läs nedan mening mycket noga och säg sen till mig vad i min position som får dig att tro att jag försvarar GMS handlingar:

En GM ska få straff som är i proportion med det brott han har begått. Detta brott ska gå att fastställa via beslutsföring

Kan det vara så att GM har begått värre brott än att begå brott samt de sociala brottet att ha en väldigt udda kink? Ja absolut, men det finns inga BEVIS. Utan bevis eller offer, inget brott och med det bör ingen dom ges.

Det är det hela vårat rättsystem står på.

Majoriteten av det som diskuteras här som fakta är bara rent svammel och spekulationer. Allt jag vill tillföra är lite rimlighet och ranson, se mig som djävulens advokat om du vill som pekar ut brister i era korkade resonemang. Tack och lov är polisen och domstol dem som ska fastställa vilken dom som ör rimlig, inte ni - för enligt er retorik skulle det va dödsstraff och barnen bli utvisade. Någon jag tycker är att överdriva något extremt.

Hur kan det va så svårt att förstå att man kan ha en annan åsikt än "han är pedofil och bör få ett skott i nacken och hans barn bör trakasseras" eller "han är ett oskyldigt lam som endast är ett offer för ett oförstående samhälle"?

Oberoende vad GM har gjort är det fel att trakassera hans barn. Att det är kontroversiellt gör som sagt mig oerhört orolig för att vissa här är benägna att utföra våldsbrott i "ridderlig" maner. Du vet att många av seriemördare ser sig själva som hjältar för de gör rent stan? Är flera människor i denna tråd som använder sig av samma tankebanor.

sen när de kommer till fru och barn. Jag känner inte dem och har ingen aning om varför hon stannar med honom. Folk gör skumma saker för kärlek. Oberoende är det inte ett brott att hon stannar, hon är inte anklagad för något och rent psykologiskt finns det igen massor med möjliga förklaringar där inte alla är för hon tror på riktigt på honom.

Det kan handla om ekonomi, det kan handla om att hon stannar tills domen har getts, det kan handla om att hon vill se till att han inte tar sitt liv för att skydda barnen. det kan vara för att hon inte mitt i allt detta även vill lägga på en skilsmässa. osv osv i all oändlighet.

Vi kanske inte kan förstå oss på det, men hon har uppenbarligen sina anledningar att handla som hon gör. Vare sig det är rimligt eller inte. MEN igen är det inte ett brott att hon stannar

Kollar man sen rent psykologiskt på det finns det massor med kvinnor som blir kära och stannar kvar hos män som gjort mycket värre saker. Dahlmer hade en kvinnlig fan klubb. Många kvinnor går också tillbaka till de som misshandlat dem, speciellt om samhället markerar för hårt. Blir en Bonnie och clyde mentalitet.

Det tar oberoende inte bort det faktum att det inte är försvarbart att trakassera barn. Oberoende vad vad föräldrarna har gjort. Att ni fortsätter påstå något annat är äckligt. Barnen är offer, inte gärningsmän och bör behandlas i enlighet med det

Men jag antar att dessa nyanser kommer gå över era huvuden, som vanligt....
Svart vitt är det enda som gäller uppenbarligen

Ärligt talat kommer jag nog inte bemöda mig att svara någon mer som inte kan ta in så grundläggande fakta som detta. Blir som att försöka lära en gris prata
Senast redigerad av Stol-utan-ben 2025-01-13 kl. 13:14.
Citera
2025-01-13, 13:04
Medlem
Tyvärr är den här karln långt från ensam. Trosor är väldigt poppis i runkvärlden. För referens kan man se alla trosrunktrådar på onanera.se, en sida där olika runkgubbar dunkar varandra i ryggen för vidriga (”sköna”) beteenden, som att sno trosor från alla kvinnor de kommer i kontakt med och runka med dem.

Exempel bara från senaste halvåret:

”Min trostråd” https://www.onanera.se/threads/min-t...2/#post-445870

”Lukta och slicka i trosor” https://www.onanera.se/threads/lukta...trosor.322692/

”Runk i trosor” https://www.onanera.se/threads/runk-...2/#post-436128
Citera
2025-01-13, 13:29
Medlem
Citat:
Trosmannen har ju i förhör inte velat berätta varifrån de övriga ca 90 trosorna i hans gömma kommer ifrån, man kan undra varför? Hade han varit lite smartare hade han väl sagt att han snott dom av frugan och barnen (nu var det om jag minns en väldans massa olika storlekar, så det håller inte) Eller att t ex han köpt på nätet. Han kanske i sin besatthet/perversitet har legat och rotat i någon klädåtervinning för att se om han hittat några. Dock säljs ju inte begagnade och otvättade trosor på second-hand o s v. Och normala människor lägger inte använda underkläder i återvinning, inte ens tvättade. Kom alla sexleksaker från grannen vid inbrottet t ex, det vet vi väl inte heller. Sen kan man fundera på varför dom kraftiga bunt-banden låg tillsammans med stulna och använda trosor? Han nämner ju att han haft denna böjelse i ca 10 år, så han har säkerligen snott saker vid lämpliga tillfällen hos vänner och bekanta när han varit på besök. Försvinner det ett par här och där är det ingen som märker. Barntrosorna kanske är snodda när barnen haft kompisar som sover över.

Ligger en hel i det du skriver, är inne på den teorin jag med.
För övrigt , när du gjort 7 inlägg till så kan du ta emot pm
Citera
2025-01-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Ligger en hel i det du skriver, är inne på den teorin jag med.
För övrigt , när du gjort 7 inlägg till så kan du ta emot pm

Förutom då att det saknades belägg för majoriteten av påståendena.....

Jag ger upp. Stallarna är för tjocka i den här tråden

Får leva med att iallafall polisen och domstol kommer göra bedömningen i enlighet med svensk lag och, som tur är, att mobben inte bestämmer straff utan det enda ni kan göra är att skriva hör på FB
Citera
2025-01-13, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Nej, den proceduren ska varken jag eller någon annan behöva genomföra. DU och endast du påstår att barntrakasserier förekommit. Att det polisanmälts har vi redan gått igenom att det är NOLL bevis på att det faktiskt har hänt. Återstår dina omtalade "polisrapporter". De får du visa upp, jag ska inte behöva kontakta nån myndighet begära ut dem. Finns 1000 olika anonyma sidor man kan ladda upp dem på och länka här. Seså!

Mordbrand i skola, vad fan svamlar du om? Jag talar om ditt påstående att barn har trakasserats(bortsett från de stackars flickor som gnomen Hildung stulit trosor av då). Det är ändå måndag, du får sluta supa nu.

Du menar till skillnad från dig då?
Du har 93 inlägg i tråden vid samma tider på dygnet som mina 17....18 med detta.
Dina osar dessutom av fylla och vanvett om man ser till skriftspråk, grammatik, stavning och argumentation så vem av oss som troligen inte är kapabel att ha ett arbete är rätt tydligt!

Nja. Det låter mer som nåt Hildungs fru tar till för att han ska få nån fart alls på pillefjetten utan att sticka näsan i oskyldiga kvinnors(och småflickors) smutstvätt eller stjäla och sutta på använda dildoos och buttplugs!

Det är bättre att du erkänner att du inte vet hur man gör än att projektera det på mig. Det är inte bra för din mentala hälsa.

Jag har gett tydliga och rimliga förklaringar för att jag inte kan namnge individen eller direkt posta rapporterna. Deal with it istället för att gnälla som en snorunge som förväntar sig att vli matas. Du är värre än min småtting här hemma. Fritid har ju gott om så enda anledningen till att du inte för den enkla sökningen är för att du inte är kapabel att inse att du har fel.

Rapporterna, både om mordbrand och trakaserierna, finns här: https://polisen.se/tjanster-tillstan...lman-handling/. När det kommer till mordbrännare finns även information i nyheterna
En 10 åring hade löst det - och lyckats hänga med i svängarna

Full på en fredag/lördag kväll betyder absolut att man inte kan ha ett jobb. Riktigt duktig av dig att kunna göra den kopplingen /s.

Jag har även tydligt definierat skillnaden mellan ditt och mitt beteende mönster här på fb och hänvisat till statistik det senaste året, inte bara senaste dagarna. Är du säker på att du verkligen läser det jag skriver för just nu verkar du ha någon form av verklighetsfrånvänd psykos.
Är det ordet vabb du har svårt att greppa?

Varför skulle jag lägga tid på stavning när hela den här konversationen är på dagisnivå? Om någon av er hade på något sätt visat att ni var värda min fulla uppmärksamhet och haft den grundläggande intelligensen som krävs för att faktiskt debatera för er sak samt anpassat er till ny information hade jag kunnat anstränga mig mer, men som det är nu är det inte värt besväret så autokorrekt på telefonen får härja fritt medans ni springer i cirklar utan att komma någonstans

Nä på allvar nu gumman, kom med något nytt för detta börjar bli tråkigt. Jag har redan slagit hål på allt det där flera gånger om, du kanske ska besvara de direkta frågorna jag ställt till dig istället?

Du har mindre variation i din repoertoar än paw patrol, som jag tvingas kolla på, vid det här laget
Senast redigerad av Stol-utan-ben 2025-01-13 kl. 14:32.
Citera
2025-01-13, 14:30
Medlem
Citat:
ska vi ta och lägga till lite bevisföring och logik på det du skriver?

Som jag nu sagt så många gånger att jag inte kan förstå att det inte sjunker in
Finns inga bevis för att han har gjort multipla inbrott hos flertalet personer

Det går att köpa online, det går att köpa i vanlig affär, det går att ta från hittegods etc etc.

Finns massor med alternativ, både olagliga och lagliga. Sen att en person som blivit gripen för ett brott vill hålla tyst är inte ovanligt, det gör både folk som är skyldiga och oskyldiga. Speciellt när det handlar om så pinsamma saker som detta. Handlar om mänsklig psykologi. Så att använda att han inte vill berätta som argument är svagt.

Åter igen en sak jag redan lyft: han är uppenbarligen inte smart
Hade han varit smart och gjort den stöldvåg och grövre brott som så många här påstår hade han blivit gripen för länge sen

Igen en aspekt jag redan lyft men som blivit ignorerat.
Igen finns MASSOR med sätt han kan ha fått tag i trosorna, lagligt och olagligt. Faktum kvarstår att det hittills endast framkommit ett brott som han anklagats för. Inga fler offer har framkommit

Åter igen finns det logiskt sätt flera förklaringar
GM kan själv ha smutsat ner underkläderna, han förvarade underkläderna med djur som bajsar och kissar.

Det är inte heller fastställt att det är extremiteter på underkläderna. Där det finns ormar finns botten substrat i form av tex jord.

Dvs det finns tusen andra förklaringar än de som folk här tar som sanning.

Det är väldigt lätt att köpa sexleksaker på nätet.
Om inget offer har framkommit och claimat sexleksakerna finns det inget underlag för att utgå ifrån att de är stulna.

Buntband har många användningsområden när det kommer till sex, inte alla av våldsam natur

Kondomkungen säljer buntband tex. Jag hade en patient en gång som gillade att tätta till blodflödet till sin penis - det kan man använda buntband till. Anledningen till varför de fanns i påsen är på riktigt oändliga

Hade det varit en stöldvåg hade det märkts. Inga fler offer har framkommit och claimat underkläderna eller sexleksakerna och utan att det skett finns det inte belägg för att fler brott har skett.

Bilderna har säkert cirklulerat fritt i samhället så om det funnits fler offer hade de rimligen gjort sig hörda vid det här laget. Speciellt till barnkläderna, kan lova dig att alla föräldrar som haft barn sovandes hos GM har säkerhetsställt att inget hänt med deras barn

Åter igen finns det multipla andra förklaringar för att det är just barntrosor som inte är att GM är lagd åt det pedofila hållet

Läs nedan mening mycket noga och säg sen till mig vad i min position som får dig att tro att jag försvarar GMS handlingar:

En GM ska få straff som är i proportion med det brott han har begått. Detta brott ska gå att fastställa via beslutsföring

Kan det vara så att GM har begått värre brott än att begå brott samt de sociala brottet att ha en väldigt udda kink? Ja absolut, men det finns inga BEVIS. Utan bevis eller offer, inget brott och med det bör ingen dom ges.

Det är det hela vårat rättsystem står på.

Majoriteten av det som diskuteras här som fakta är bara rent svammel och spekulationer. Allt jag vill tillföra är lite rimlighet och ranson, se mig som djävulens advokat om du vill som pekar ut brister i era korkade resonemang. Tack och lov är polisen och domstol dem som ska fastställa vilken dom som ör rimlig, inte ni - för enligt er retorik skulle det va dödsstraff och barnen bli utvisade. Någon jag tycker är att överdriva något extremt.

Hur kan det va så svårt att förstå att man kan ha en annan åsikt än "han är pedofil och bör få ett skott i nacken och hans barn bör trakasseras" eller "han är ett oskyldigt lam som endast är ett offer för ett oförstående samhälle"?

Oberoende vad GM har gjort är det fel att trakassera hans barn. Att det är kontroversiellt gör som sagt mig oerhört orolig för att vissa här är benägna att utföra våldsbrott i "ridderlig" maner. Du vet att många av seriemördare ser sig själva som hjältar för de gör rent stan? Är flera människor i denna tråd som använder sig av samma tankebanor.

sen när de kommer till fru och barn. Jag känner inte dem och har ingen aning om varför hon stannar med honom. Folk gör skumma saker för kärlek. Oberoende är det inte ett brott att hon stannar, hon är inte anklagad för något och rent psykologiskt finns det igen massor med möjliga förklaringar där inte alla är för hon tror på riktigt på honom.

Det kan handla om ekonomi, det kan handla om att hon stannar tills domen har getts, det kan handla om att hon vill se till att han inte tar sitt liv för att skydda barnen. det kan vara för att hon inte mitt i allt detta även vill lägga på en skilsmässa. osv osv i all oändlighet.

Vi kanske inte kan förstå oss på det, men hon har uppenbarligen sina anledningar att handla som hon gör. Vare sig det är rimligt eller inte. MEN igen är det inte ett brott att hon stannar

Kollar man sen rent psykologiskt på det finns det massor med kvinnor som blir kära och stannar kvar hos män som gjort mycket värre saker. Dahlmer hade en kvinnlig fan klubb. Många kvinnor går också tillbaka till de som misshandlat dem, speciellt om samhället markerar för hårt. Blir en Bonnie och clyde mentalitet.

Det tar oberoende inte bort det faktum att det inte är försvarbart att trakassera barn. Oberoende vad vad föräldrarna har gjort. Att ni fortsätter påstå något annat är äckligt. Barnen är offer, inte gärningsmän och bör behandlas i enlighet med det

Men jag antar att dessa nyanser kommer gå över era huvuden, som vanligt....
Svart vitt är det enda som gäller uppenbarligen

Ärligt talat kommer jag nog inte bemöda mig att svara någon mer som inte kan ta in så grundläggande fakta som detta. Blir som att försöka lära en gris prata

Ja, att den du kämpar för inte är speciellt smart och har ett kraftigt begränsat konsekvenstänk har vi förstått. Tack för långt svar förresten. Jag har dock försökt hålla mig till fakta från FUPen och ställt frågor kring den. Verkar vara en hel del Figeholmare i tråden, eller som känner till trosmannen och BO. Det är ju också lite skruvat att BO (som i så många andra utredningar/brott) behövt flytta. Är det av rädsla/obehag för trosmannen, eller vad vet man kring det? Det rimliga vore att trosmannen lämnade samhället om han hade haft lite ryggrad/empati
Citera
2025-01-13, 14:49
Medlem
Citat:
Ja, att den du kämpar för inte är speciellt smart och har ett kraftigt begränsat konsekvenstänk har vi förstått. Tack för långt svar förresten. Jag har dock försökt hålla mig till fakta från FUPen och ställt frågor kring den. Verkar vara en hel del Figeholmare i tråden, eller som känner till trosmannen och BO. Det är ju också lite skruvat att BO (som i så många andra utredningar/brott) behövt flytta. Är det av rädsla/obehag för trosmannen, eller vad vet man kring det? Det rimliga vore att trosmannen lämnade samhället om han hade haft lite ryggrad/empati

Kan du vänligen hänvisa till bevis för att BO "behövt" flytta? Har inte sett huset ute till salu utan det är endast hörsägen jag stött på. Personen är fortfarande skriven på adressen också

Att hon väljer att flytta är en annan sak. Det hade nog även jag gjort om jag varit inblandad i en sådanhär skandal på en liten ort. Men det är bara min personliga ståndpunkt och grundsr sig inte i fakta

Citat:
Det rimliga vore att trosmannen lämnade samhället om han hade haft lite ryggrad/empati

Hur tänker du att det skulle uppnås nu när de uppenbarligen inte vill flytta?

Genom det sättet som redan pågår, genom att trakassera familjen? För det finns inga former av domstolsbeslut i den här typen av fall som skulle ledan till att familjen förlorar sitt hem.

Åter igen är vi inne på punkter med så många variabler att endast de som gjort valen kan förklara varför. Att spekulera är näst intill lönlöst då det inte kommer kunna leda till att något kan fastslås

Finns en del som hade hävdat att det är starkt att inte fly fältet utan stanna kvar i väntan på dom. Kan lätt se att om de flyttat hade folk tyckt det var fegt då det betyder att han flyr och inte ser sina offer i ögonen. Rent socialt har han redan gjort så stora överklamp att ingen han gör kommer kunna bedömas som ok enligt vissa.

Går att se bara här i tråden där folk säger att det är patetiskt att han går i terapi medans andra hävdar att det är just det han behöver. Vad som är "rätt" och "rimligt" är en bedömningsfråga, men det finns inga lagar som påverkar var de inblandade kommer bo när allt är över.

Nu när jag även förklarat smärtsamt noga att det enda jag försvarar är rimlighet och ranson, inte gm, kan du vänligen sluta hävda något annat? Om inte kommer inte denna konversation vara givande utan på dagis nivå.

Det är antingen det eller att du, som jag bett dig flera gånger, förklarat på vilket sätt jag "försvarar" gm när jag säger att han bör få ett straff som passar brottet
Senast redigerad av Stol-utan-ben 2025-01-13 kl. 14:57.
Citera
2025-01-13, 15:33
Medlem
Citat:
Kan du vänligen hänvisa till bevis för att BO "behövt" flytta? Har inte sett huset ute till salu utan det är endast hörsägen jag stött på. Personen är fortfarande skriven på adressen också

till och med det enklaste klarar du inte av, sätt dig in i fallet istället för att raljera, hon bor i en hyresrätt så hon behöver inte sälja något hus för att flytta.....sedan uppger hon i FUP att hon mår jättedåligt av detta som hänt och vet inte om hon kan /orkar bo kvar. Det kan du läsa dig till i FUP, var det står bidrar jag inte med utan gör som dig, SÖK !
Citera
2025-01-13, 15:45
Medlem
Citat:

Att hon väljer att flytta är en annan sak. Det hade nog även jag gjort om jag varit inblandad i en sådanhär skandal på en liten ort. Men det är bara min personliga ståndpunkt och grundsr sig inte i fakta

Genom det sättet som redan pågår, genom att trakassera familjen? För det finns inga former av domstolsbeslut i den här typen av fall som skulle ledan till att familjen förlorar sitt hem.

Åter igen är vi inne på punkter med så många variabler att endast de som gjort valen kan förklara varför. Att spekulera är näst intill lönlöst då det inte kommer kunna leda till att något kan fastslås

Finns en del som hade hävdat att det är starkt att inte fly fältet utan stanna kvar i väntan på dom. Kan lätt se att om de flyttat hade folk tyckt det var fegt då det betyder att han flyr och inte ser sina offer i ögonen. Rent socialt har han redan gjort så stora överklamp att ingen han gör kommer kunna bedömas som ok enligt vissa.

Går att se bara här i tråden där folk säger att det är patetiskt att han går i terapi medans andra hävdar att det är just det han behöver. Vad som är "rätt" och "rimligt" är en bedömningsfråga, men det finns inga lagar som påverkar var de inblandade kommer bo när allt är över.

Nu när jag även förklarat smärtsamt noga att det enda jag försvarar är rimlighet och ranson, inte gm, kan du vänligen sluta hävda något annat? Om inte kommer inte denna konversation vara givande utan på dagis nivå.

Det är antingen det eller att du, som jag bett dig flera gånger, förklarat på vilket sätt jag "försvarar" gm när jag säger att han bör få ett straff som passar brottet

BO har flyttat och ändrat adress. Det är fakta.
Citera
2025-01-13, 16:08
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Det är bättre att du erkänner att du inte vet hur man gör än att projektera det på mig.

"Projektera" det på dig?

Citat:

Jag har gett tydliga och rimliga förklaringar

Nej. Du har inte gett något annat än efterblivet fyllesvammel med skriftspråk som en 7-åring, personangrepp och diverse lögner parallellt med att du på ett sjukligt sätt ursäktat den perversa trädgårdstomten Hildungs hyss och försökt smutskasta diverse andra personer som inte alls har med brottet att göra.

Citat:

Jag har redan slagit hål på allt det där flera gånger om,

Nej. Inte en enda gång.
Citera
2025-01-13, 17:00
Medlem
Citat:

Du som gillar googling borde ju vid en snabb sådan kunna se att i den hyresrätt som trosmannen gjorde 4 inbrott i, numer bebos av ett par med helt andra namn än BOs. Kan tänka mig att det måste kännas riktigt tufft att ha en så sjuk människa ett stenkast (vad jag förstår) gåendes runt ikring kvarteren i väntan på dom. Hon är nog rejält rädd för honom, skräpet verkar sakna spärrar och konsekvenstänk, förmodligen mest när han är på fyllan. BO har ju s a s förstört trosmannens liv enligt en svagbegåvads (likt trosmannen) hjärna att tänka

Det finns ju en juridisk del i dessa brott, vad det landar i får vi se. Förmodligen ett "Kalle Anka-straff", t ex 40 dagsböter, fotboja i 6 månader och inskrivning på behandlingshem för sexmissbrukare. Den större delen handlar ju om vad trosmannen/inbrottstjuven moraliskt utsatt/utsätter framförallt sina barn för menar jag. Har man använt framförallt barns använda trosor för sina egna sexuella böjelser är man störd på riktigt. De förstår de flesta med lite empati i kroppen. Han som du försvarar borde vara rökt i bygden, men det verkar du inte förstå. Eller så är det jag som inte riktigt förstår vad som försigår i det (som de verkar)skruvade samhället som heter Figeholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in