2024-06-19, 03:18
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=3yvjFSX0TB0

Bra amerikansk dokumentär om några unga människor som lurades till dessa irreversibla hormonbehandlingar och operativa ingrepp, och sedan ångrade sig. De berättar samma historia som i Uppdrag Gransknings dokumentärer: de hade djup generell mental ohälsa, men ingen professionell person ville lyssna på det örat ens när deras föräldrar tog upp det, utan de professionella personerna tog över och i det närmaste tvingade de unga att fortsätta på den här vägen, samt pressade föräldrarna att ge sitt samtycke. Man blir så ledsen! Så onödigt och dumt!

Och för er som kan tyska, är här en dokumentär med samma erfarenheter och budskap:

https://www.zdf.de/dokumentation/37-...macht-100.html
Citera
2024-06-19, 05:27
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.youtube.com/watch?v=3yvjFSX0TB0

Bra amerikansk dokumentär om några unga människor som lurades till dessa irreversibla hormonbehandlingar och operativa ingrepp, och sedan ångrade sig. De berättar samma historia som i Uppdrag Gransknings dokumentärer: de hade djup generell mental ohälsa, men ingen professionell person ville lyssna på det örat ens när deras föräldrar tog upp det, utan de professionella personerna tog över och i det närmaste tvingade de unga att fortsätta på den här vägen, samt pressade föräldrarna att ge sitt samtycke. Man blir så ledsen! Så onödigt och dumt!

Och för er som kan tyska, är här en dokumentär med samma erfarenheter och budskap:

https://www.zdf.de/dokumentation/37-...macht-100.html

Det händer i USA för där är man fri att göra vad man vill bara man betalar för det. Tycker det är bättre som i Europa att man blir utredd.
Citera
2024-06-19, 06:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Det händer i USA för där är man fri att göra vad man vill bara man betalar för det. Tycker det är bättre som i Europa att man blir utredd.

Det hjälper ju inte. Kolla in den tyska dokumentären eller Uppdrag Gransknings båda serier om ämnet.
Citera
2024-06-19, 06:23
Medlem
Citat:
Det hjälper ju inte. Kolla in den tyska dokumentären eller Uppdrag Gransknings båda serier om ämnet.

Statistik visar att de i USA är mer missnöjda. Men du tror att alla har gjort fel och kommer bli missnöjda så då väntar du bara in folk. Du ger dem inte en chans för du tror att allt annat är fel med dem. Jag har ingen agenda så jag tittar på det som det är. Jag bryr mig inte alls om folk försöker leva som det andra könet, har inget investerat. Klart det finns missnöjda här också för vår transvård är också dålig. Men vi har inte samma möjlighet att bara betala och få kroppar omgjorda utan en enda fråga. Sedan ska de ju ställa rätt frågor. Jag känner bara en transperson IRL men han känner ju fler som han refererar till. Han är mer insatt än jag.

Det har blivit populärt att ifrågasätta att någon har en mental könstillhörighet. Detta för att tala om att trans inte finns för könskänsla finns inte. Då undrar jag vilka konstiga ickebinära som uttalar sig. Jag har en rätt så kvinnlig kropp och känner mig som kvinna. Men det verkar man inte ens få numera för man ska enligt högern inte ha en identitet. De anser att identiteter är vänster. Jättekonstigt.
Citera
2024-06-19, 06:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Statistik visar att de i USA är mer missnöjda. Men du tror att alla har gjort fel och kommer bli missnöjda så då väntar du bara in folk. Du ger dem inte en chans för du tror att allt annat är fel med dem. Jag har ingen agenda så jag tittar på det som det är. Jag bryr mig inte alls om folk försöker leva som det andra könet, har inget investerat. Klart det finns missnöjda här också för vår transvård är också dålig. Men vi har inte samma möjlighet att bara betala och få kroppar omgjorda utan en enda fråga. Sedan ska de ju ställa rätt frågor. Jag känner bara en transperson IRL men han känner ju fler som han refererar till. Han är mer insatt än jag.

Det har blivit populärt att ifrågasätta att någon har en mental könstillhörighet. Detta för att tala om att trans inte finns för könskänsla finns inte. Då undrar jag vilka konstiga ickebinära som uttalar sig. Jag har en rätt så kvinnlig kropp och känner mig som kvinna. Men det verkar man inte ens få numera för man ska enligt högern inte ha en identitet. De anser att identiteter är vänster. Jättekonstigt.

Fast om du tittar på dem hur de uppför sig, vilka mannerismer och gester de har (tänker nu särskilt på män som gått mot kvinnor, tvärtom verkar av någon anledning ofta mer naturligt). Det är ju inte någon ÄKTA kvinnlighet, det är tillgjord fjollighet och fjompighet. Som en karikatyr av en kvinna. Ingen kan KÄNNA sig så på riktigt, det är affekterat.
Citera
2024-06-19, 07:04
Medlem
Citat:
Fast om du tittar på dem hur de uppför sig, vilka mannerismer och gester de har (tänker nu särskilt på män som gått mot kvinnor, tvärtom verkar av någon anledning ofta mer naturligt). Det är ju inte någon ÄKTA kvinnlighet, det är tillgjord fjollighet och fjompighet. Som en karikatyr av en kvinna. Ingen kan KÄNNA sig så på riktigt, det är affekterat.

Jag har bara stött på några som jag trodde var vanliga kvinnor. De var inte fjompiga. De var bara vanliga kvinnor. De du träffat finns säkert. Jag fick veta efteråt att de var transkvinnor. Men den enda jag känner på riktigt är en transman och han är väl som en vanlig kille ungefär, förutom att han har vedervärdig musiksmak. Nu när folk ska försöka hitta transpersoner så kan främlingar komma fram till mig och anklaga mig för att vara transkvinna. Varför gör man ens sådant? Jag är chockad. Låt mig vara! Jag är född flicka men har inte mycket till kurvor, men det är sådan som jag är. Ska man behöva försvara sig mot dessa galningar? Med vilken rätt stör ni mig i min vardag?
Citera
2024-06-19, 07:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag har bara stött på några som jag trodde var vanliga kvinnor. De var inte fjompiga. De var bara vanliga kvinnor. De du träffat finns säkert. Jag fick veta efteråt att de var transkvinnor. Men den enda jag känner på riktigt är en transman och han är väl som en vanlig kille ungefär, förutom att han har vedervärdig musiksmak. Nu när folk ska försöka hitta transpersoner så kan främlingar komma fram till mig och anklaga mig för att vara transkvinna. Varför gör man ens sådant? Jag är chockad. Låt mig vara! Jag är född flicka men har inte mycket till kurvor, men det är sådan som jag är. Ska man behöva försvara sig mot dessa galningar? Med vilken rätt stör ni mig i min vardag?

Kolla här t.ex., den förste mannen som vill bli tjej. Så uppenbart tillgjorda fjolliga miner och huvud- och handrörelser och blickar, uppenbart att det kommer från typ kvinnliga porrstjärnor eller anime:

https://www.zdf.de/dokumentation/37-...reise-100.html

Han kastar bland annat något till hunden med ett fumligt "tjejkast", underifrån, inte en chans att en man som är uppfostrad som kille alltid har kastat så. Han måste ju ha gått i skolan och spelat olika bollspel. Inte ens JAG kastar så!

Tjejen som blivit kille, senare i programmet, ser ju dock rätt naturligt killaktig ut, och även den äldre "kvinnan".

Låter jättekonstigt att främlingar gör så, det får man naturligtvis inte göra om det skulle vara uppenbart att personen är trans heller. Jag hade för övrigt ett tag en kollega som upprepade gånger råkade ut för detta, hon var alltigenom kvinna och hade fött två barn till och med. Men hon var rätt lång och stor och grov till växten, och när hon tog på sig en kjol och sminkade sig kunde hon se aningen "transig" ut. Hon råkade ut för att folk kom fram till henne och frågade: "where did you do your sex change?" Hon blev inte glad, om vi säger så...
Senast redigerad av Merwinna 2024-06-19 kl. 07:31.
Citera
2024-06-19, 07:47
Medlem
Citat:
Tjejen som blivit kille, senare i programmet, ser ju dock rätt naturligt killaktig ut, och även den äldre "kvinnan".

Låter jättekonstigt att främlingar gör så, det får man naturligtvis inte göra om det skulle vara uppenbart att personen är trans heller. Jag hade för övrigt ett tag en kollega som upprepade gånger råkade ut för detta, hon var alltigenom kvinna och hade fött två barn till och med. Men hon var rätt lång och stor och grov till växten, och när hon tog på sig en kjol och sminkade sig kunde hon se aningen "transig" ut. Hon råkade ut för att folk kom fram till henne och frågade: "where did you do your sex change?" Hon blev inte glad, om vi säger så...

De har svårt att passera som kvinnor för att dom din kompis, de har fel kropp för kvinnliga kläder. Då är det bäst om man som transkvinna skippar dem. Kroppsspråk kanske du kan bättre. Transmän har det bättre för det är alltid lättare att växa ut grovnad än ta bort den.

Det är transhatare som kommit fram till mig och sagt konstiga saker, förr så sa de att vi som inte ser ut som tjejer fast vi är det (intersex) ska hålla oss i garderoben och att vi är säkra så länge som vi aldrig nämner vad vi är. Om vi berättar så finns risk för misshandel och mord. Det är så jag är uppväxt. Att det är OK så länge som ingen vet. Men nu när folk ser att jag inte utvecklats helt som kvinna så är jag ändå fair game. Därför har jag för första gången i mitt liv bestämt mig att komma ut som intersex. Men det är skumt att de tror att vi kommer från ingenstans och inte funnits innan. Vi har alltid funnits.

Det har slutat med väldigt personliga frågor so hur min fitta ser ut. Då frågar jag hur deras ser ut.

Jag låter inte folk komma undan. Kommer de med anklagelser så kommer jag följa efter dem och gräla på dem så att andra ser att de gjort något dumt. Folk tar då mitt parti. Aldrig mer att någon trycker ner mig.

Det verkar som fler än jag kommit ut, då får vi höra att sådant fanns aldrig förr. Nej tacka fan för det när vi visste att vara född fel gjorde folk aggressiva. Man har inte vågat. Folk blir arga även om man själv inte gjort något, det är inget val att kroppen inte blivit vad deras ideal för kvinna är.

Att män sagt till mig att ta hormoner för att jag ska bli något att titta på är bara vidrigt. Väldigt många säger konstiga saker och sedan när man som i min lilla stad träffar på deras kompisar så får man veta att de aldrig skulle säga något elakt de är så snälla. Så gaslightad blir man också.

Jag har aldrig någonsin blivit behandlad så av en transperson. De kanske också kan vara för jävliga men så långt känns det som man inte behöver vara rädd för dem.

Killar är värst. De anser att min kropp är för dem att titta på. De blir förbannade när jag säger att jag är gay ändå.
Citera
2024-06-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saftxbulle
Finns det någon transa som inte är vänster?
Caitlyn Jenner är värsta sortens Trumpfjäskande högerhäxa.

En riktig jävla MAGA-idiot.
Senast redigerad av GaussBonnet 2024-06-21 kl. 12:02.
Citera
2024-06-22, 23:30
Medlem
Aleksa Lundberg är en skränfock!

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Titta på dokumentärserien Transkriget som finns på Viaplay. Där är en längre intervju med Aleksa Lundberg där hon med egna ord beskriver hur hon upplever det. Hon säger att hon är en man med kvinnlig kropp. Vidare ifrågasätter hon om verkligen hade behövt göra hela den resan med operationer mm.
Poängen är att vården borde prioritera att den inre bilden matchas med det man fick vid sin födsel. Det är den förnuftiga rationella lösningen. På samma sätt som någon som bli förlamad vid en olycka måste lära sig att acceptera och leva med det, så borde den med könsdysfori få hjälp att acceptera att de inte kan ändra sitt biologiska kön.
Sen kan man ifrågasätta snäva könsroller, men det är ju bara hittepå. Vem som helst kan ju klä sig som den vill. Det är bara tyg. Ett namn är också bara stavelser och ljud.

De allra flesta vuxna som genomgått eller genomgår könsbytet ångrar sig inte! Aleksa Lundberg är inte representativ för majoriteten transsexuella. Hon försöker dock väl nog för att övertyga sensationslystna journalister i förvanskade reportage såsom "Transkriget".

Vad som inte nämns i Transkriget är att varje människa bär det huvudsakliga ansvaret för sin egen hälsa! Det går inte att hitta på en massa dumheter mot bättre vetande och sedan lik förbaskat skylla ifrån sig på andra. Som Aleksa Lundberg.

Hade det varit någonting hederligt med den mänskan hade hon förbehållslöst erkänt och tagit ansvar för sitt misstag, och inte försökt skylla ifrån sig på sjukvården eller ta till knäppa konspirationsteorier om någon "sekt". Enbart ynkryggar agerar på det sättet.

Aleksa Lundberg är en rampljusfetischist, därtill en gapigt högljudd skränfock.
Senast redigerad av GaussBonnet 2024-06-22 kl. 23:39.
Citera
2025-05-15, 11:16
Medlem
Jag har lite funderingar kring detta trans-fenomen. Finns det någon gräns för hur länge man kan vara trans? Samt, hur många gånger kan man vara trans?
Senast redigerad av P-o-beln 2025-05-15 kl. 11:32.
Citera
2025-05-23, 17:03
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
De allra flesta vuxna som genomgått eller genomgår könsbytet ångrar sig inte! Aleksa Lundberg är inte representativ för majoriteten transsexuella. Hon försöker dock väl nog för att övertyga sensationslystna journalister i förvanskade reportage såsom "Transkriget".

Vad som inte nämns i Transkriget är att varje människa bär det huvudsakliga ansvaret för sin egen hälsa! Det går inte att hitta på en massa dumheter mot bättre vetande och sedan lik förbaskat skylla ifrån sig på andra. Som Aleksa Lundberg.

Hade det varit någonting hederligt med den mänskan hade hon förbehållslöst erkänt och tagit ansvar för sitt misstag, och inte försökt skylla ifrån sig på sjukvården eller ta till knäppa konspirationsteorier om någon "sekt". Enbart ynkryggar agerar på det sättet.

Aleksa Lundberg är en rampljusfetischist, därtill en gapigt högljudd skränfock.

Vad baserar du ditt påstående att de flesta vuxna som genomgår könsbyte inte ändrar sig på? Tycker det dyker upp folk som ångrat sig hela tiden i media. Har dock aldrig hittat någon officiell statistik för folk över 18 år så skulle tacksamt ta emot detta.

Med förbehållet att jag inte sett dokumentären tycker jag definitivt att sjukvården har ett ansvar när de prioriterar den ideologi som transrörelsen förkunnar framför grundläggande biologi och empirisk fakta. Dock håller jag med om att vuxna människor har ett stort ansvar över sina liv och de val de gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in