Citat:

Ursprungligen postat av 
Merwinna

Tjejen som blivit kille, senare i programmet, ser ju dock rätt naturligt killaktig ut, och även den äldre "kvinnan".
Låter jättekonstigt att främlingar gör så, det får man naturligtvis inte göra om det skulle vara uppenbart att personen är trans heller. Jag hade för övrigt ett tag en kollega som upprepade gånger råkade ut för detta, hon var alltigenom kvinna och hade fött två barn till och med. Men hon var rätt lång och stor och grov till växten, och när hon tog på sig en kjol och sminkade sig kunde hon se aningen "transig" ut. Hon råkade ut för att folk kom fram till henne och frågade: "where did you do your sex change?" Hon blev inte glad, om vi säger så...

De har svårt att passera som kvinnor för att dom din kompis, de har fel kropp för kvinnliga kläder. Då är det bäst om man som transkvinna skippar dem. Kroppsspråk kanske du kan bättre. Transmän har det bättre för det är alltid lättare att växa ut grovnad än ta bort den.
Det är transhatare som kommit fram till mig och sagt konstiga saker, förr så sa de att vi som inte ser ut som tjejer fast vi är det (intersex) ska hålla oss i garderoben och att vi är säkra så länge som vi aldrig nämner vad vi är. Om vi berättar så finns risk för misshandel och mord. Det är så jag är uppväxt. Att det är OK så länge som ingen vet. Men nu när folk ser att jag inte utvecklats helt som kvinna så är jag ändå fair game. Därför har jag för första gången i mitt liv bestämt mig att komma ut som intersex. Men det är skumt att de tror att vi kommer från ingenstans och inte funnits innan. Vi har alltid funnits.
Det har slutat med väldigt personliga frågor so hur min fitta ser ut. Då frågar jag hur deras ser ut.
Jag låter inte folk komma undan. Kommer de med anklagelser så kommer jag följa efter dem och gräla på dem så att andra ser att de gjort något dumt. Folk tar då mitt parti. Aldrig mer att någon trycker ner mig.
Det verkar som fler än jag kommit ut, då får vi höra att sådant fanns aldrig förr. Nej tacka fan för det när vi visste att vara född fel gjorde folk aggressiva. Man har inte vågat. Folk blir arga även om man själv inte gjort något, det är inget val att kroppen inte blivit vad deras ideal för kvinna är.
Att män sagt till mig att ta hormoner för att jag ska bli något att titta på är bara vidrigt. Väldigt många säger konstiga saker och sedan när man som i min lilla stad träffar på deras kompisar så får man veta att de aldrig skulle säga något elakt de är så snälla. Så gaslightad blir man också.
Jag har aldrig någonsin blivit behandlad så av en transperson. De kanske också kan vara för jävliga men så långt känns det som man inte behöver vara rädd för dem.
Killar är värst. De anser att min kropp är för dem att titta på. De blir förbannade när jag säger att jag är gay ändå.