• 5
  • 6
2025-06-25, 08:53
Någon som vet hur forskningen gör framsteg inom området? Man tycker att alla framsteg inom medicin borde leta till att trans/queer-beteenden snart borde gå att medicinera bort? Provocerande tycker någon, men rent medicinskt är ju dessa beteenden en form av personlighetsstörning. Intressant är också att just denna personlighetsstörning hyllas av andra med samma störning, dvs sjuka hyllas av sjuka.
Citera
2025-06-25, 10:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Det går sannolikt inte att medicinera bort en vanföreställning annat än med starkt psykotropisk farmaka. Man får droga sönder personen, helt enkelt.

Fenomenet som sådant är oerhört intressant. I mina ögon skulla man lika gärna kunna byta namn på eländet till något av följande:
"Skinheads-sjukan"
"Youtube-sjukan"
"Osynlighets-skräck-sjukan"
etc.

I många fall blir känslan av att inte ha en plats, att inte ha något syfte och att inte bli sedd så stor att hjärnans respons är att ändra förutsättningarna helt och hållet. Vad det hela handlar om är helt uppenbart; folk vill synas och är beredda att göra vad som helst för att skaffa sig en identitet, och en naturlig reaktion är att vara "annorlunda" eller bli framgångsrik. Det är i den här gruppen vi hittar personer med rebelliskt och konspiratoriskt tänkande. Man ställer sig utanför. Man är inte en del av gruppen eftersom man inte VILL vara en del av gruppen. Man VILL vara annorlunda.

Allra mest tragiskt är det när den här viljan att vara annorlunda spiller över på barn. Kan jag inte synas eller ha en plats skall mina barn vara det som ger mig min identitet, oavsett de är framgångsrika eller annorlunda på annat sätt. Vi ser det här inom ungdomsidrotten där föräldrar driver sina barn till både fysiska och mentala haverier i sin iver att få visa Facebook-vännerna sonens senaste guldmedalj från regionmästerskapet.

Personens identitet blir "pappan till sveriges sörsta talang inom simning" eller "hon med 16 piercingar i ansiktet" eller "han som vägrar bära ansiktsmask".

Det är exakt samma personer som i sin iver att skaffa sig en identitet driver fram trans-tänkande hos barn. Politiskt hittar du i princip 100% av dessa föräldrar inom revolutionära vänstern.

Det här är inget medicinskt bekymmer utan ett mentalt nutidsfenomen som drivs av folks vilja att vara "unika".
Citera
2025-09-21, 19:10
Medlem
Merwinnas avatar
Det börjar äntligen bli lite ordning! Jag har en väninna som är grundskollärare. Hennes kommun har en partnerkommun i ett annat EU-land, och nu har hennes skola och en skola i den kommunen fått kontakt. De planerar skolresor till varandras kommuner, elevutbyte, allt möjligt kul!

Den första åtgärden, är dock att alla elever ska få en internet-brevvän i partnerskolan. Alla elever fick önska vilket kön deras nya vän skulle ha. Detta fick en mamma att gå i taket! Hon menade att skolan tvingade barnen att identifiera sig som ett visst kön, och att överhuvudtaget se på andra människor som om könet skulle ha någon betydelse!

Detta togs upp på ett föräldramöte - och de andra föräldrarna sa ifrån! Den här mamman var helt ensam om sin kritik, och hon blev skitsur när hon inte fick stöd! Så nu har vi i alla fall EN kommunal skola där eleverna får vara pojkar och flickor, och välja sina vänner efter kön! Jag tror saker börjar gå tillbaka till det normala!
Citera
2025-09-23, 16:26
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Just nu poppar det upp flera små transtrådar på Flashback, men det borde finnas en stor samlad tråd där alla transfrågor diskuteras.
SVT's dokumentärserie Transkriget anmäls över 100 gånger. Aleksa Lundberg träder fram och ångrar sitt könsbyte mm. En ny könstillhörighetslag diskuteras.

Personligen är jag övertygad att du inte kan välja ditt kön. Visst kan man uppleva könsdysfori, att man inte trivs med sitt biologiska kön. Men man är född som man är född och blir inte det andra könet bara för att man tar hormoner och skär bort friska kroppsdelar. Det är bara objektiva vetenskapliga fakta.

Det som händer nu i samhället att barn tutas i att de kan välja kön och sedan gör oåterkalleliga kirurgiska ingrepp i sin kropp i unga år som de senare i livet kanske ångrar, är något som man öppet måste kunna diskutera och debattera.

Att börja använda smink och klä sig i andra kläder och ändra siffror och bokstäver i pass och register har ingen betydelse. Det är bara symboler. Du är den du är ändå.
HHS Releases Comprehensive Review of Medical Interventions for Children and Adolescents with Gender Dysphoria

The review highlights a growing body of evidence pointing to significant risks—including irreversible harms such as infertility—while finding very weak evidence of benefit. That weakness has been a consistent finding of systematic reviews of evidence around the world.

Treatment for Pediatric Gender Dysphoria Review of Evidence and Best Practices
Department of Health and Human Services
May 1, 2025

HHS släppte en rapport om transitionera (eller vad man säger på svenska) barn.

Verkar vara medicinsk barnmisshandel. Många barn blir av med könsdysforin när de kommer in i puberteten verkar det som.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in