• 5
  • 6
2025-06-25, 08:53
Medlem
trident999s avatar
Någon som vet hur forskningen gör framsteg inom området? Man tycker att alla framsteg inom medicin borde leta till att trans/queer-beteenden snart borde gå att medicinera bort? Provocerande tycker någon, men rent medicinskt är ju dessa beteenden en form av personlighetsstörning. Intressant är också att just denna personlighetsstörning hyllas av andra med samma störning, dvs sjuka hyllas av sjuka.
Citera
2025-06-25, 10:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Det går sannolikt inte att medicinera bort en vanföreställning annat än med starkt psykotropisk farmaka. Man får droga sönder personen, helt enkelt.

Fenomenet som sådant är oerhört intressant. I mina ögon skulla man lika gärna kunna byta namn på eländet till något av följande:
"Skinheads-sjukan"
"Youtube-sjukan"
"Osynlighets-skräck-sjukan"
etc.

I många fall blir känslan av att inte ha en plats, att inte ha något syfte och att inte bli sedd så stor att hjärnans respons är att ändra förutsättningarna helt och hållet. Vad det hela handlar om är helt uppenbart; folk vill synas och är beredda att göra vad som helst för att skaffa sig en identitet, och en naturlig reaktion är att vara "annorlunda" eller bli framgångsrik. Det är i den här gruppen vi hittar personer med rebelliskt och konspiratoriskt tänkande. Man ställer sig utanför. Man är inte en del av gruppen eftersom man inte VILL vara en del av gruppen. Man VILL vara annorlunda.

Allra mest tragiskt är det när den här viljan att vara annorlunda spiller över på barn. Kan jag inte synas eller ha en plats skall mina barn vara det som ger mig min identitet, oavsett de är framgångsrika eller annorlunda på annat sätt. Vi ser det här inom ungdomsidrotten där föräldrar driver sina barn till både fysiska och mentala haverier i sin iver att få visa Facebook-vännerna sonens senaste guldmedalj från regionmästerskapet.

Personens identitet blir "pappan till sveriges sörsta talang inom simning" eller "hon med 16 piercingar i ansiktet" eller "han som vägrar bära ansiktsmask".

Det är exakt samma personer som i sin iver att skaffa sig en identitet driver fram trans-tänkande hos barn. Politiskt hittar du i princip 100% av dessa föräldrar inom revolutionära vänstern.

Det här är inget medicinskt bekymmer utan ett mentalt nutidsfenomen som drivs av folks vilja att vara "unika".
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in