2023-09-15, 21:23
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Men om en helt övertygad person vill göra ett ingrepp i sin kropp kan inte det vara ditt beslut. Sköt din egen kuk och lämna övrigas fantastiska valfrihet till den som vill ha den.

Fast nu handlar det ju om att unga människor sedan ångrar sig. Inte om min kuk. Unga människor i 20-årsåldern som får bekräftat av vården att om de amputerar brösten eller penisen så kommer de att må bättre sen och bli sedda som kvinnor eller män av samhället.
Sen när de är 35 år så kommer de på att de vill skaffa barn och kan inte göra det för att de fattade ett förhastat beslut i 20 årsåldern som hela woke-samhället hejade på.
Många tonåringar genomgår depressioner och har självmordsproblem som man sedan växer ifrån. Utseendet och yttre bekräftelse kan vara livsviktigt som 20-åring och sen när man blir äldre så är det inte så viktigt.
Hela idén att någon är född i fel kropp och att man ska kunna operera kroppen för att bli den de egentligen är innerst inne är fel.
Citera
2023-09-15, 22:26
Medlem
Läste just om Aleksa

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...mig-ur-en-sekt

Så fruktansvärt tragiskt och onödigt.

Aleksa hade kunnat göra exakt samma resa men utan kastrering. Alltså klä sig i kvinnokläder och använda kvinnonamn om det känns bra. Varför inte?

Men en sjuk och ond ideologi spred den falska idén om att kastrering skulle göra saker och ting bättre.

Som jag skrivit tidigare: framtidens historieböcker kommer döma vår tid hårt för att så många tilläts falla offer för transideologin.
Citera
2023-09-15, 22:28
Medlem
Melker9889s avatar
En fråga till er som är trans. Hur lätt var det för er att få tag på hormonbehandling som trt o liknande? Var det genom offentlig vård eller privat? Känns helt sjukt att som lidande man bli pissad på av vården inom dessa ämnen men vill man bli ett annat kön? ''Inga problem! Vi pumpar i dig testosteron!!''
Detta är vad andra säger. Jag vet som sagt inte. Är det så??
Citera
2023-09-15, 22:45
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Läste just om Aleksa

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...mig-ur-en-sekt

Så fruktansvärt tragiskt och onödigt.

Aleksa hade kunnat göra exakt samma resa men utan kastrering. Alltså klä sig i kvinnokläder och använda kvinnonamn om det känns bra. Varför inte?

Men en sjuk och ond ideologi spred den falska idén om att kastrering skulle göra saker och ting bättre.

Som jag skrivit tidigare: framtidens historieböcker kommer döma vår tid hårt för att så många tilläts falla offer för transideologin.

Håller helt med. Om 20-30 år kommer man undra vad fan sjukvården höll på med. Här är en video med Blaire White som är en känd transinfluencer som intervjuar en annan transkvinna som opererat sitt underliv och ångrar sig. Hen säger att hen borde ha fått höra att det var okej att bara vara en homosexuell kille och klä sig som en tjej utan att behöva operera bort penisen.

https://www.youtube.com/watch?v=mRh80xSI8QQ
Det var bara ett intro tydligen, här är hela intervjun:
https://www.youtube.com/watch?v=PqisKeHKPzs

Blaire White är intressant för att hon säger som det är att hon är trans och kan aldrig bli en kvinna och är emot hela sekten.
Senast redigerad av Dumdryg 2023-09-15 kl. 22:56.
Citera
2023-09-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Är väldigt skeptisk till själva grundfrågan att "man kan känna sig som andra könet". Nä, hur i helvete vet du hur någon annan känner sig och hur en biologisk kvinna känner sig om du inte är det?

Vad är det som gör att du känner dig som det som du föddes som?
Det är nog väldigt få mtf's som faktiskt tror att dom är biologiska kvinnor, snarare upplever dom sig själva som kvinnor, och för att matcha sin inre bild så börjar en del av dom med hormonbehandling.

Det är liksom inget nytt "påfund", det har bara blivit enklare att hitta information och lättare att förstå vad som känts fel. I takt med ett öppnare samhälle kring transfrågor så vågar allt fler att komma ut.

Dessvärre finns det en liten klick motståndare som först och främst huserar på nätet, där dom får känslan av att vara fler än vad dom faktiskt är.
Tittar man t.ex här brukar det va ungefär samma användare som dyker upp i alla trådar.

Media spelar ju en stor roll i detta då deras största intresse ligger i att få läsare och klick.
Och självklart finns det dom som senare ångrar ingrepp vilket förstås är tråkigt. Men här låter det oftast som att pk-maffian hetsar barn till att skära av det ena och det andra.
För det första så börjar psykiatrin med samtalsterapi och inga hormoner sätts in innan personen är 18 år.
Kirurgiska ingrepp gällande könskorrigering är vad jag förstår relativt ovanligt.

Det absolut vanligaste för transpersoner är att dom varken söker hjälp eller genomgår nån behandling alls och att du möter dom ute i vardagen utan att veta om det.
Det beror ju givetvis på gruppen av motståndare, men kanske även vad deras föräldrar och vänner har för åsikter.

Hur tänker du att psykiatrin ska bota könsdysfori?
Ska det ske genom medicinering?
En del hävdar att det finns en koppling mellan autism och transsexualitet. Kan man bota autism?
Citera
2023-09-15, 23:41
Medlem
Äsch! Lägg ned det där! Det blir aldrig bra
Citera
2023-09-16, 00:00
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Det är nog väldigt få mtf's som faktiskt tror att dom är biologiska kvinnor, snarare upplever dom sig själva som kvinnor, och för att matcha sin inre bild så börjar en del av dom med hormonbehandling.

Det är liksom inget nytt "påfund", det har bara blivit enklare att hitta information och lättare att förstå vad som känts fel. I takt med ett öppnare samhälle kring transfrågor så vågar allt fler att komma ut.

Dessvärre finns det en liten klick motståndare som först och främst huserar på nätet, där dom får känslan av att vara fler än vad dom faktiskt är.
Tittar man t.ex här brukar det va ungefär samma användare som dyker upp i alla trådar.

Media spelar ju en stor roll i detta då deras största intresse ligger i att få läsare och klick.
Och självklart finns det dom som senare ångrar ingrepp vilket förstås är tråkigt. Men här låter det oftast som att pk-maffian hetsar barn till att skära av det ena och det andra.
För det första så börjar psykiatrin med samtalsterapi och inga hormoner sätts in innan personen är 18 år.
Kirurgiska ingrepp gällande könskorrigering är vad jag förstår relativt ovanligt.

Det absolut vanligaste för transpersoner är att dom varken söker hjälp eller genomgår nån behandling alls och att du möter dom ute i vardagen utan att veta om det.
Det beror ju givetvis på gruppen av motståndare, men kanske även vad deras föräldrar och vänner har för åsikter.

En del hävdar att det finns en koppling mellan autism och transsexualitet. Kan man bota autism?

Det finns en stark koppling mellan autism, adhd, borderline mm och transsexualitet. En grundläggande känsla att man inte är som alla andra, eller känner igen sig i hur andra med samma kön beter sig och då måste man vara det andra könet eller det skulle vara lättare att bli accepterad och smälta in om man var kvinna (eller tvärtom man).
Men faktum kvarstår att du är född som du är och det är ingen bra idé att skära i friska kroppsdelar och den långsiktiga lösningen är att lära sig tycka om sig själv och sin kropp med alla brister och skavanker. Sen får du klä dig som du vill och tycka om vad du vill och vem du vill.
Citera
2023-09-16, 00:29
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt

Men tillbaks till grundfrågan som du svarade på. Och det är hur någon kan känna sig som ett annat kön. "Jag känner mig som en kvinna". Nä, hur fan kan du veta hur en kvinna känner sig?
Jag är man och vet inte ens hur andra män känner sig. Det enda personen känner är att det hade kanske varit lättare att vara kvinna, för då hade den kunnat göra som den vill och känner för utan att andra hade tyckt det varit konstigt.
Men Mtf-personen kan aldrig veta hur det är att vara kvinna med menstruation, PMS och bli gravid och föda barn. Inte ens en biologisk tjej som inte gått igenom puberteten vet det. Hur ska en liten kille då kunna avgöra att han egentligen är en tjej? Det här är ett vetenskapligt misstag. Man kan inte välja kön.
Citera
2023-09-16, 00:51
Bannlyst
Samhället är fullt av psykiskt sjuka människor som tar dåliga beslut, varför ska vi fokusera och brainstorma kring transor?
Hur många transor finns det? är det mitt problem att en autitisk snubbe klipper ballen? bryr jag mig om att den snubben klipper ballen?

Sluta engagera dig så mycket i transor, det är skumt...
Citera
2023-09-16, 01:23
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Samhället är fullt av psykiskt sjuka människor som tar dåliga beslut, varför ska vi fokusera och brainstorma kring transor?
Hur många transor finns det? är det mitt problem att en autitisk snubbe klipper ballen? bryr jag mig om att den snubben klipper ballen?

Du kanske missade att Flashback var ett diskussionsforum när du nyss blev medlem? Är du inte intresserad av ämnet är det ju bara att scrolla vidare.
Personligen vill jag ha igång en debatt eftersom det är ett högaktuellt ämne med en ny könstillhörighetslag på gång och att SVT sänder program som anmäls till Granskningsnämnden. Att helt plötsligt 2023 ska alla acceptera att man kan välja sitt kön och ämnet får inte ens diskuteras fast det går emot all logik och sunt förnuft och biologi och naturvetenskap.
Citera
2023-09-16, 02:30
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese

Här har du en debattartikel från Sveriges kvinnoorganisationer som ifrågasätter att man ska kunna välja sitt kön:
”Jämställdheten hotas om alla ska få bestämma sitt juridiska kön själva”

https://sverigeskvinnoorganisationer...ka-kon-sjalva/
Citera
2023-09-16, 03:51
Medlem
zombie-nations avatar
Förr stod det i passet vad man hade för hår- och ögonfärg. Och kön. Kön blev ett sätt att veta om folk hade rätt pass. Numera har vi personnummer och fingeravtryck. Vi behöver vare sig officiella namn eller att skriva kön.

Det räcker väl att identifiera kön här och nu som man gjorde förr. Du vet inte om det är en han eller hon som sitter i kassan och du överlever.

Situationen olika toaletter har vi inte ens i Sverige.

Ombyte bör ske i egen kur och skolgympan borde inte delas efter kön utan i "särskild och allmän".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in